Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 35 van de 35

Onderwerp: ASS subwoofer vervangen door Bose subwoofer [Update ingebouwd]

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2016
    Leeftijd
    43
    Posts
    172
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: ASS subwoofer vervangen door Bose subwoofer [Update ingebouwd]

    De remote krijgt dezelfde voeding als de jouwe (denk ik), via de sigaretten-aanstekervoeding achteraan rechts in de koffer.
    Deze gaat aan en uit samen met al de rest.

  2. #22
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: ASS subwoofer vervangen door Bose subwoofer [Update ingebouwd]

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ayrton d Bekijk Berichten
    waar heb je de remote vandaan om de versterker in te schakelen? ik heb namelijk het volgende probleem mijn remote komt van de 12v aansluiting in de kofferbak die stroom levert na contact werkt prima maar als ik de motor stil leg gaat contact ook uit en dus ook de versterker aangezien de muziek nog blijft spelen tot ik de deur open,als gevolg krijg ik een fout op de sub en valt deze uit en gaat hij de volgende keer niet meer aan, werkt wel terug na een mmi reset
    Wat bedoel je met fout op de sub?
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  3. #23
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.167
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard ASS subwoofer vervangen door Bose subwoofer [Update ingebouwd]

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ayrton d Bekijk Berichten
    waar heb je de remote vandaan om de versterker in te schakelen? ik heb namelijk het volgende probleem mijn remote komt van de 12v aansluiting in de kofferbak die stroom levert na contact werkt prima maar als ik de motor stil leg gaat contact ook uit en dus ook de versterker aangezien de muziek nog blijft spelen tot ik de deur open,als gevolg krijg ik een fout op de sub en valt deze uit en gaat hij de volgende keer niet meer aan, werkt wel terug na een mmi reset
    Dan heb je een verkeerde high low converter waardoor het systeem waarschijnlijk via een speaker test denk dat de sub niet aangesloten is. Daardoor schakelt hij het signaal compleet uit tot er een reset van het systeem is gedaan.

    Wat je nu nodig hebt is een goede converter die genoeg weerstand bied zodat het systeem het subkanaal niet meer uitgooit. Een converter van Mosconi werkt hier prima op
    Laatst gewijzigd door AudiBlackPanther; 14-02-19 om 07:50.
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: ASS subwoofer vervangen door Bose subwoofer [Update ingebouwd]

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS6 Black Panther Bekijk Berichten
    Dan heb je een verkeerde high low converter waardoor het systeem waarschijnlijk via een speaker test denk dat de sub niet aangesloten is. Daardoor schakelt hij het signaal compleet uit tot er een reset van het systeem is gedaan.

    Wat je nu nodig hebt is een goede converter die genoeg weerstand bied zodat het systeem het subkanaal niet meer uitgooit. Een converter van Mosconi werkt hier prima op
    oké dan heb ik het probleem gevonden voor het moment zit er geen high low converter tussen gaan een kopen met remote aansturing ben ik onmiddellijk van de 2 problemen vanaf dank u voor de info.

  5. #25
    Belvedere98's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Leeftijd
    38
    Posts
    90
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: ASS subwoofer vervangen door Bose subwoofer [Update ingebouwd]

    Maar enkel de ASS sub vervangen door een Bose exemplaar werkt dus niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witalik Bekijk Berichten
    Als je de standaard ASS systeem heb kan je beter een Bose subwoofer aanschaffen ivm de mogelijkheid tot 8 inch subwoofer. Die van ASS is 5 inch, deze zou je ook kunnen upgraden maar zal minder uithalen als van 5 naar 8 inch. Bose subwoofer kan je voor 150 euro aanschaffen.

    Maar puur als je geen kofferbak ruimte wilt opofferen zoals ik. Anders kan ja natuurlijk nog beter gewoon een actief subwoofer kist kopen bijvoorbeeld.

    De Gladen Mono versterker stuurt puur de Subwoofer aan. Deze is wel een tikje overkill , dus je kan met minder ook prima uit de voeten.


  6. #26
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: ASS subwoofer vervangen door Bose subwoofer [Update ingebouwd]

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Belvedere98 Bekijk Berichten
    Maar enkel de ASS sub vervangen door een Bose exemplaar werkt dus niet?
    Het zal best werken. Alleen weet ik niet hoeveel ohm beide subs zijn. Anders belast je de main unit te veel misschien.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  7. #27
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: ASS subwoofer vervangen door Bose subwoofer [Update ingebouwd]

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ayrton d Bekijk Berichten
    oké dan heb ik het probleem gevonden voor het moment zit er geen high low converter tussen gaan een kopen met remote aansturing ben ik onmiddellijk van de 2 problemen vanaf dank u voor de info.
    Ben toch wel benieuwd hoe je nu in eerste instatie signaal naar de versterker heb geprobeerd te krijgen ?
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2017
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: ASS subwoofer vervangen door Bose subwoofer [Update ingebouwd]

    Hoi, ik zo ook heel graag wat meer diepere tonen willen met met ASS systeem zonder al te veel moeten uitbreken. Hoe tevreden ben je nu over jouw update ? Komen er nog instructies en foto's van hoe je dit gedaan hebt ? Alvast bedankt. Danny

  10. #29
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: ASS subwoofer vervangen door Bose subwoofer [Update ingebouwd]

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dafoto Bekijk Berichten
    Hoi, ik zo ook heel graag wat meer diepere tonen willen met met ASS systeem zonder al te veel moeten uitbreken. Hoe tevreden ben je nu over jouw update ? Komen er nog instructies en foto's van hoe je dit gedaan hebt ? Alvast bedankt. Danny
    Hey, dat dit een upgrade is is wel zeker. Alleen zou ik wel wat minder potente spullen gebruiken in het vervolg. Iets wat beter is afgestemd op de inhoud van de bestaande kist die niet zoveel inhoud heeft. Een instructie wordt redelijk summier. Het stelt niet zoveel voor met de A6. Maar ik had gezegd dat ik er nog op terug zou komen inderdaad. Ik zal de eerste post toch eens aan gaan passen met wat foto's erbij.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    55
    Posts
    127
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: ASS subwoofer vervangen door Bose subwoofer [Update ingebouwd]

    Ik heb ingebouwd :

    2 sets focal K2 elite (voor + achterdeur)
    2 extra 3"mids focal berilium in de voordeuren.
    1 11 inch K2 focal sub onder de vloer (polyester/hout kast)

    1 helix v eight met 10 kanaal dsp 8 x 75 Wrms.
    1 mono mosconi voor de sub 375 Wrms.

    Alles weggewerkt op de tweeters op het dashboard na.20180510_125457.jpg20180408_153202.jpg20180401_155413.jpg20180402_125254.jpg20180408_153848.jpg20180408_153145.jpg
    Laatst gewijzigd door bikall; 24-03-19 om 18:45.

  12. #31
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: ASS subwoofer vervangen door Bose subwoofer [Update ingebouwd]

    Netjes dat zal wel knallen ? Heb je het ASS systeem ? Heb je veel kabels getrokken nu ? En hoe heb je die Mids nu aangesloten, via een actief filter in de deur of gewoon via de versterker ?
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  13. #32

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    55
    Posts
    127
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: ASS subwoofer vervangen door Bose subwoofer [Update ingebouwd]

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witalik Bekijk Berichten
    Netjes dat zal wel knallen ? Heb je het ASS systeem ? Heb je veel kabels getrokken nu ? En hoe heb je die Mids nu aangesloten, via een actief filter in de deur of gewoon via de versterker ?
    Mijn systeem was basic. Ik heb 4 kabels naar voren gelegd voor de mids door de deurstekker en om de tweeters actief te kunnen aansturen. Alleen in de achterdeur zitten de kicks en tweeters via een passief filter omdat ik anders niet genoeg uitgangen heb. In de achterdeur is het ook weer wat minder belangrijk. De versterkers schakelen met high input automatisch aan en uit. (digitaal input gaat bij mij niet, dat heb ik geprobeerd)

    Alles laten afstellen door de helix dealer en nu klinkt alles spatzuiver tot max open. De zang staat recht voor je stuur op het dashboard. Het lijkt allemaal niet hard, totdat je wat wilt zeggen aan je bijrijder. Dan merk je pas wat een volume het heeft. Alle info gepikt van zie onder :

    https://www.youtube.com/watch?v=nnhKPl3cqk0&t=10s

    https://www.youtube.com/watch?v=sjlvIXdudzI

  14. #33
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: ASS subwoofer vervangen door Bose subwoofer [Update ingebouwd]

    Mooi he die filmpjes van die inbouwer, die heb ik inderdaad ook al allemaal gezien. Heb je de kabels zelf gelegd ? Neem aan dat je de midden speaker op het dashboard afgekoppeld heb ? Ben benieuwd hoe het bij jou klink. Maar in principe heb je toch 3 speakers in je dashboard voorin en dan 3 speakers per deur ? dus dan moet je voor in de deur toch ook met een passief filter aansturen lijkt me ? Of gebruikt je de speaers in het dashboard niet?

    Wat ik wel merk met de ASS (basic) dat ik alles ongeveer lekker kan luisteren tot volume 25. Van 25 tot 30 is er weinig verschil. Maar het gaat prima.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  15. #34

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    55
    Posts
    127
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: ASS subwoofer vervangen door Bose subwoofer [Update ingebouwd]

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witalik Bekijk Berichten
    Mooi he die filmpjes van die inbouwer, die heb ik inderdaad ook al allemaal gezien. Heb je de kabels zelf gelegd ? Neem aan dat je de midden speaker op het dashboard afgekoppeld heb ? Ben benieuwd hoe het bij jou klink. Maar in principe heb je toch 3 speakers in je dashboard voorin en dan 3 speakers per deur ? dus dan moet je voor in de deur toch ook met een passief filter aansturen lijkt me ? Of gebruikt je de speaers in het dashboard niet?

    Wat ik wel merk met de ASS (basic) dat ik alles ongeveer lekker kan luisteren tot volume 25. Van 25 tot 30 is er weinig verschil. Maar het gaat prima.
    Idd midspeaker is afgekoppeld. Ik heb 2 tweeters op het dashboard en 2 speakers per voordeur (mid & kick), 2 per achterdeur (tweeter+kick)

    Kom maar luisteren (gorinchem)

  16. #35

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2023
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: ASS subwoofer vervangen door Bose subwoofer [Update ingebouwd]

    ik heb een A4 variant van 2017 met de standaard versie mmi en daar zit onder het reserve wiel een plastik trommel met een subwoofer heeft er al is iemand de standaard subwoofer vervangen door een zwaardere variant een van 150rms en is de standaard auto versterker daar zwaar genoeg voor om het te laten werken
    vr gr Ed
    Laatst gewijzigd door edvanderrsmit; 26-12-23 om 13:42.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •