Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 35

Onderwerp: ASS subwoofer vervangen door Bose subwoofer [Update ingebouwd]

  1. #1
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard ASS subwoofer vervangen door Bose subwoofer [Update ingebouwd]

    Hallo mannen,

    Zie een paar BOSE subwoofers te koop staan. Zou dit een mooie upgrade zijn ten opzichte van de standaard Audi Sound System subwoofer ? Zou de huidige versterker dit kunnen trekkn ? Ik kan niet echt specs van beide vinden.

    Opzich zou ik ook een lose versterker kunnen plaatsen om deze aan te sturen. Daarmee zal het huidige speaker systeem ook wat ontlast worden neem ik aan. Een losse kist is natuurlijk nog beter , maar ik wil geen koffer ruimte inleveren. Dus ik wil het in dezelfde ruimte proberen. Ja of links achterin is het bij mij leeg doordat ik ASS heb. Maar hier zijn helaas nog geen kant en klare kisten voor.

    [UPDATE]

    Vandaag alles ingebouwd. Eergisteren dan eindelijk een kabel setje binnen gekregen. Moet het nog afstellen en afstemmen, maar na een paar bas test nummers is het wel duidelijk dat deze behoorlijk diep kan gaan. Boven verwachting, maar de sub moet nog inspelen dus kan er niet veel over zeggen.

    De opsomming van de spullen die ik gebruikt heb :

    Bose Subwoofer - 4G9035382A
    Steun voor regel apparaat - 4G0907324A
    Hertz ES F20.5 Subwoofer
    Gladen RC 600 C1
    Caliber kabel set CPK 15D

    Plaatjes komen er ook nog aan. Dit is even de eerste update :-)
    Laatst gewijzigd door A6 Black Optic; 14-12-18 om 21:04.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  2. #2

    Standaard re: ASS subwoofer vervangen door Bose subwoofer

    Ik weet niet of je zomaar een Bose sub kan plaatsen. De stekkers zullen ook niet 1 op 1 hetzelfde zijn. Heb je daar al naar gekeken? Ook ik heb ASS, maar hoe harder het volume hoe vlakker de algehele geluidsbeeld wordt. Ik denk dat je meer rendement zult halen in een losse sub.
    TTS (8S) Roadster + S5 Sportback (B9) + S3 Sportback (8Y) + VAG-COM v16.8.0 + OBDEleven Ultimate

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Leeftijd
    37
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: ASS subwoofer vervangen door Bose subwoofer

    Mocht je de mogelijkheid hebben dan raad ik je het zeker aan! Wat een verschil in geluid!

  4. #4
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: ASS subwoofer vervangen door Bose subwoofer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ron2006Audi Bekijk Berichten
    Ik weet niet of je zomaar een Bose sub kan plaatsen. De stekkers zullen ook niet 1 op 1 hetzelfde zijn. Heb je daar al naar gekeken? Ook ik heb ASS, maar hoe harder het volume hoe vlakker de algehele geluidsbeeld wordt. Ik denk dat je meer rendement zult halen in een losse sub.
    Bekabeling is geen probleem. Rendement uit een losse sub snap ik , maar ik wil geen ruimte opofferen. Ik ga het anders doen. Ik ga een bose sub kopen en dan een andere luidspreker erin zetten en deze op een los monoblock versterker aansluiten. Heb al het een en ander gelezen en gezien :-)

    Ik vind de speakers van de ASS niet slecht alleen sub is mager. Ik hoop dat de rest ook wat meer power krijgt als de ASS unit geen subwoofer hoeft aan te sturen.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  5. #5
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.167
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: ASS subwoofer vervangen door Bose subwoofer

    Ik heb nog een Bose sub liggen mocht je interesse hebben. Overigens ook een complete set Bose speakers van een A6 4G.
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)



  6. #6
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: ASS subwoofer vervangen door Bose subwoofer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS6 Black Panther Bekijk Berichten
    Ik heb nog een Bose sub liggen mocht je interesse hebben. Overigens ook een complete set Bose speakers van een A6 4G.
    Ik heb eventueel wel interesse, verder via PM ? De rest van de speakers denk ik niet dat ik er iets mee kan, denk dat de prijs hier ook niet mee te rechtvaardigen valt. De meeste DIY ombouwen bevatten grotere speakers met ring adapters. En het bose systeem is een speaker met klank kast te gelijk geloof ik ?
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  7. #7
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.167
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: ASS subwoofer vervangen door Bose subwoofer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witalik Bekijk Berichten
    Ik heb eventueel wel interesse, verder via PM ? De rest van de speakers denk ik niet dat ik er iets mee kan, denk dat de prijs hier ook niet mee te rechtvaardigen valt. De meeste DIY ombouwen bevatten grotere speakers met ring adapters. En het bose systeem is een speaker met klank kast te gelijk geloof ik ?
    Je hebt bericht terug
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  8. Ad
  9. #8
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: ASS subwoofer vervangen door Bose subwoofer

    Heeft iemand toevallig een how to/instructie over het verwijderen van de panelen achterin de kofferbak ? En ook de onderste plastic plaat aan de zijkant naast de rails. Wil even goed kijken hoe ik het beste de bedrading kan doorvoeren en ook hoeveel ruimte ik heb tussen de subbox en de carroserie.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2016
    Leeftijd
    43
    Posts
    172
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: ASS subwoofer vervangen door Bose subwoofer

    Ook ik heb hier sterke interesse in..
    Je mag hier gerust een neerpennen hoe het allemaal in zijn werk gaat?

    mvg

  11. #10
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: ASS subwoofer vervangen door Bose subwoofer

    Zodra ik het werkend heb ga ik er een verslag over doen met foto's , komt goed.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2016
    Leeftijd
    43
    Posts
    172
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: ASS subwoofer vervangen door Bose subwoofer

    Ik sta ook te popelen om er iets mee te doen... indien je wat meer info zou kunnen doorsturen, graag!

    Ps: je moet wel eerst een bose subwoofer aanschaffen? De Hertz kan niet geplaatst worden in de basisversie van de subwoofer klankkast?

    En geeft de gladen versterker enkel power aan de subwoofer? of versterken ze ook de boxen?

    mvg
    Laatst gewijzigd door pjconzales; 17-12-18 om 16:38.

  13. #12
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: ASS subwoofer vervangen door Bose subwoofer [Update ingebouwd]

    Als je de standaard ASS systeem heb kan je beter een Bose subwoofer aanschaffen ivm de mogelijkheid tot 8 inch subwoofer. Die van ASS is 5 inch, deze zou je ook kunnen upgraden maar zal minder uithalen als van 5 naar 8 inch. Bose subwoofer kan je voor 150 euro aanschaffen.

    Maar puur als je geen kofferbak ruimte wilt opofferen zoals ik. Anders kan ja natuurlijk nog beter gewoon een actief subwoofer kist kopen bijvoorbeeld.

    De Gladen Mono versterker stuurt puur de Subwoofer aan. Deze is wel een tikje overkill , dus je kan met minder ook prima uit de voeten.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2016
    Leeftijd
    43
    Posts
    172
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: ASS subwoofer vervangen door Bose subwoofer [Update ingebouwd]

    Dankzij de hulp online van @witalik
    Heb ik de subwoofer ook geüpgrade.

    Het heeft me welgeteld 130 euro gekost in totaliteit:

    Aanschaf: alpine SWE-815. Dit is een actieve subwoofer met dus een ingebouwde versterker.

    Installeren is ‘als je het weet’ heel gemakkelijk:
    De sub heeft 4 draden:
    De gele (voeding) trek je naar de batterij (deze ligt onder het reservewiel)


    De zwarte kabel is de massakabel. Deze kan je aansluiten op een bout van de batterij (bovenaan de pluskabel van de batterij zit er bvb een bout, even opschuren en installeren)


    De paars en groene draad zijn de draden van het geluid, subwoofer oem verwijderen (3 boutjes), fiche uitrekken, draden doorknippen en verbinden met de alpine draden.

    En als laatste de blauwe draad (voeding van de remote) aftakken van de plus van de sigaretten aansteker rechts in de koffer


    Eindresultaat:


    Subwoofer moet nog gefine tuned worden en ingespeeld worden, maar gaat al een pak harder dan de OEM.

    Voor 130 euro is dit een zeer goede aankoop en je kan het geluidslevel instellen in de MMI.. nog een groot voordeel.

    Mvg



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door pjconzales; 30-12-18 om 11:04.

  15. #14

    Standaard Re: ASS subwoofer vervangen door Bose subwoofer [Update ingebouwd]

    @pjconzales Vergeet je zekering niet op je gele draad

  16. #15
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: ASS subwoofer vervangen door Bose subwoofer [Update ingebouwd]

    Lekker bezig @pjconzales :-)

    De 'hybrid' bose subwoofer komt ook meer los nu bij mij in de auto. Heeft wel even (speel)tijd nodig gehad. Maar de bas remote is wel een must voor mij. Vind het super irritant met radio zenders dat er zo'n lage humming toon uit stemmen etc komen. Misschien doordat ik nu FM heb ipv DAB
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2016
    Leeftijd
    43
    Posts
    172
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: ASS subwoofer vervangen door Bose subwoofer [Update ingebouwd]

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witalik Bekijk Berichten
    Lekker bezig @pjconzales :-)

    De 'hybrid' bose subwoofer komt ook meer los nu bij mij in de auto. Heeft wel even (speel)tijd nodig gehad. Maar de bas remote is wel een must voor mij. Vind het super irritant met radio zenders dat er zo'n lage humming toon uit stemmen etc komen. Misschien doordat ik nu FM heb ipv DAB
    En als je in het MMI menu, het subwoofer level heel laag zet of afzet?



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  18. #17
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: ASS subwoofer vervangen door Bose subwoofer [Update ingebouwd]

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pjconzales Bekijk Berichten
    En als je in het MMI menu, het subwoofer level heel laag zet of afzet?



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Dan is die weer te mild met muziek vanaf een SD kaart. Die Remote fixed dat perfect.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2016
    Leeftijd
    43
    Posts
    172
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: ASS subwoofer vervangen door Bose subwoofer [Update ingebouwd]

    Maar het level van het subwoofermenu kan je toch anders instellen?

    Of wat bedoel je precies?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  20. #19
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: ASS subwoofer vervangen door Bose subwoofer [Update ingebouwd]

    Als ik hem zo laag zet dat ik niet dat irritante lage gebrom heb via de FM dan hoor ik hem minder als ik hem weer max zet via muziek vanaf SD kaart. Dan zou ik hem weer via de versterker gain hoger kunnen zetten. Met de remote gaat dat perfect.
    Laatst gewijzigd door A6 Black Optic; 02-01-19 om 13:03.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: ASS subwoofer vervangen door Bose subwoofer [Update ingebouwd]

    waar heb je de remote vandaan om de versterker in te schakelen? ik heb namelijk het volgende probleem mijn remote komt van de 12v aansluiting in de kofferbak die stroom levert na contact werkt prima maar als ik de motor stil leg gaat contact ook uit en dus ook de versterker aangezien de muziek nog blijft spelen tot ik de deur open,als gevolg krijg ik een fout op de sub en valt deze uit en gaat hij de volgende keer niet meer aan, werkt wel terug na een mmi reset

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •