Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Oliepeil te hoog 2.0 TDI, peilstok retrofitten?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2015
    Leeftijd
    53
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Oliepeil te hoog 2.0 TDI, peilstok retrofitten?

    Ik heb vandaag het oliepeil van mijn A6 gecontroleerd en hij geeft aan dat er olie uit moet.
    De auto is in Maart afgeleverd met een grote sevicebeurt door de Dealer,ik heb daarna meerdere malen gecontroleerd en gaf MMi aan dat het peil goed was.
    Vandaag/gisteren 3x gepeild:koud,warm en een half uur na 50 km rijden,geeft allemaal teveel olie aan.
    Weet iemand hoe dit kan en is een orginele/ouderwetse Oliepeilstok te retrofitten op een 2015 a6 2,0 tdi?

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    112
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Oliepeil te hoog 2.0 TDI, peilstok retrofitten?

    Kan ook een foutive waarde van een defecte sensor zijn. Indien er echt te veel olie in zit, is dit vaak toch het gevolg van lekken diesel (Druppelende injector en/of onvolledige verbranding), Of wat ik vaak heb gehoord, dat je roetfilter waarschijnlijk niet helemaal open is (Niet voldoende regenereren). Exta olie komt er niet zomaar bij.

    Merk je niks aan de auto? Ontregelmatig stationair draaien, te hoog stationair draaien, trillingen met optrekken/gas geven, roken, vaak na blazen van je radiator ventilator etc? Als alles normaal aanvoelt, groe kans dat je sensor kapot is. Voor de zekerheid toch laten uitlezen zou ik zeggen
    Laatst gewijzigd door HakanC; 19-11-18 om 23:42.
    Audi A6 3.0 TDI 245pk Quattro S-tronic 2012

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2006
    Posts
    364
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Oliepeil te hoog 2.0 TDI, peilstok retrofitten?

    Ik heb ook een 2.0 van 2017, 190 pk versie, in de MMI staat ook soms 'oliepeil verminderen', soms staat het 'ok'
    soit, ik ben nog niet effectief gaan peilen maar de auto rijdt normaal, geen schokken, goed vermogen ... ik maak me er dus geen zorgen over. ik rij toch al 20d km zo rond.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2015
    Leeftijd
    53
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Oliepeil te hoog 2.0 TDI, peilstok retrofitten?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door everlast Bekijk Berichten
    Ik heb vandaag het oliepeil van mijn A6 gecontroleerd en hij geeft aan dat er olie uit moet.
    De auto is in Maart afgeleverd met een grote sevicebeurt door de Dealer,ik heb daarna meerdere malen gecontroleerd en gaf MMi aan dat het peil goed was.
    Vandaag/gisteren 3x gepeild:koud,warm en een half uur na 50 km rijden,geeft allemaal teveel olie aan.
    Weet iemand hoe dit kan en is een orginele/ouderwetse Oliepeilstok te retrofitten op een 2015 a6 2,0 tdi?
    De auto heb ik uitgelezen met obd11 en geen foutodes gevonden.Wel blijft af en toe de ventilator draaien na het rijden,als dat gebeurt rij ik de rit daarna extra lang door in de s-stand om de regeneratie te volbrengen.
    Mijn woon/werk verkeer zijn maar ritten van 35 km per keer dus mischien ligt het wel aan het regenereren.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2015
    Leeftijd
    53
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Oliepeil te hoog 2.0 TDI, peilstok retrofitten?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door crazyke Bekijk Berichten
    Ik heb ook een 2.0 van 2017, 190 pk versie, in de MMI staat ook soms 'oliepeil verminderen', soms staat het 'ok'
    soit, ik ben nog niet effectief gaan peilen maar de auto rijdt normaal, geen schokken, goed vermogen ... ik maak me er dus geen zorgen over. ik rij toch al 20d km zo rond.
    Je hebt waarschijnlijk gelijk en maak ik me druk om niets maar ik moet nog wennen aan het feit dat ik het oliepeil niet visueel kan meten.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    354
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Oliepeil te hoog 2.0 TDI, peilstok retrofitten?

    Ik had deze melding (toevallig)ook in m'n MMi teruggevonden in het menu oliepeil ...
    11.000km geleden had ik een OH gedaan en peil perfect tot op MAX gezet...
    Dus vandaag terug maar even een klein OH uitgevoerd , afgelaten olie gecheckt en 1.1Li te veel in !!!!
    Zoals hier en daar al gelezen waarschijnlijk diesel bij olie ivm regelmatig regeneren DPF (5000km geleden problemen met DPF gehad) !
    Dus indien melding er is , zou ik dit toch serieus nemen ! Wel raar dat er op het dashboard nergens geen melding van komt !!
    Nu heb ik bewust oliepeil gevuld tot tussen MIN & MAX ... indien binnenkort oliepeil op MAX staat dan weet ik dat we met een probleem zitten .

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •