Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Terugroepactie waterpomp 2.0TFSI

  1. #1
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Terugroepactie waterpomp 2.0TFSI

    Donderdag brief van PON in de bus van een terugroep actie voor de Waterpomp 19N3. Neemt een uurtje in beslag en is (uiteraard) kosteloos.

    Zelf zag ik vaak via kenteken checks toen ik aan het speuren was voor een A6 2.0 TFSI al iets geschreven hierover. Maar ik krijg nu die brief pas. En ik had zelf ook al eens iets gevraagd bij de dealer , toen was er niks bekend.

    Is dit iets nieuw ? Of gewoon gefaseerd uitgevoerd?
    Laatst gewijzigd door A6 Black Optic; 19-12-18 om 08:41.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  2. #2

    Standaard Re: Terugroepactie waterpomp 2.0TFSI

    Mij werd verteld dat de terugactie stamt van juni/juli 2018, kort na de terugroep actie van medio april 2018. Het is dus niet nieuw.

    De 2e waterpomp wordt vervangen (en een stukje software die deze pomp aanstuurt). Als de motor uit wordt gezet na een rit, koelt deze 2e pomp de motor nog een tijdje na, indien nodig. Deze vervanging kost ongeveer 450 euro (ik moest opdracht geven) maar wordt voldaan door Audi.

    Het valt mij op dat het langer duurt voordat de motor (2.0 TFSI) nu op 90 graden staat, dan voor de aanpassing. Maar dit kan meerdere oorzaken hebben, wellicht meer koelvloeistof in het systeem.

    Verder geen bijzonderheden na de aanpassing.

    Grt,

    Chris



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witalik Bekijk Berichten
    Donderdag brief van PON in de bus van een terugroep actie voor de Waterpomp 19N3. Neemt een uurtje in beslag en is (uiteraard) kosteloos.

    Zelf zag ik vaak via kenteken checks toen ik aan het speuren was voor een A6 2.0 TFSI al iets geschreven hierover. Maar ik krijg nu die brief pas. En ik had zelf ook al eens iets gevraagd bij de dealer , toen was er niks bekend.

    Is dit iets nieuw ? Of gewoon gefaseerd uitgevoerd?

  3. #3
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Terugroepactie waterpomp 2.0TFSI

    Bedankt voor je uitleg, alleen toen ik de auto kocht in 2017 kon ik al checken via de RDW dat er een terug roep actie was geweest van de waterpomp. En zag dit bij meerdere 2.0 TFSI blokken.

    Vandaar dat ik het zo apart vond.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •