Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: Storing in knipperlicht

  1. #1
    Peter203's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2016
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Storing in knipperlicht

    Goedemorgen,

    Ik heb een Audi A6 (C7) sedan uit 2014. Mijn knipperlicht links-achter knippert sinds een paar weken niet meer zoals het hoort.

    Hierbij een linkje naar een filmpje: https://www.dropbox.com/s/myrlpqo50b...0film.mp4?dl=0

    Het gedeelte van het knipperlicht dat deel uitmaakt van mijn kofferbak-klep knippert minder fel en korter dan de rest van mijn knipperlichten. In mijn dashboard (bij mijn kilometerteller) staat ook een knipperlicht storing gemeld. Vreemd genoeg niet mbt links-achter waar het probleem zich voordoet maar de melding geeft aan 'rechtsachter'...

    Ik heb zelf al de achterlicht-unit gedemonteerd (gedeelte dat aan de kofferbak-klep vastzit) en gecheckt of de stekkers goed vast zaten. Alle stekkers zitten goed vast...

    Iemand enig idee?? Alvast hartelijk bedankt voor het meedenken!!!

    Groeten,
    Peter
    Laatst gewijzigd door Peter203; 13-02-19 om 15:51.

  2. #2
    Peter203's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2016
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Storing in knipperlicht

    Jammer, dat niemand mij kan helpen...

  3. #3
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Storing in knipperlicht

    Heb je de auto al uitlaten lezen.

    Verzonden met Tapatalk pro.
    In bezit van Vagcom & VCP.
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  4. #4

    Standaard Re: Storing in knipperlicht

    En een andere module geprobeerd?

  5. #5
    Peter203's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2016
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Storing in knipperlicht

    Ik heb mijn auto nog niet laten uitlezen. Ik hoopte op herkenning bij anderen en daarmee een goede tip voor een oplossing

    Een andere module heb ik niet geprobeerd want deze heb ik niet (ik neem aan dat je de gehele licht-unit bedoelt).

    Vreemd is verder dat het knipperlicht het wel 100% goed doet als ik mijn auto 's morgens ontgrendel. Dan knippert alles achter normaal. Nadat ik ga rijden ontstaat de storing (en houdt deze meestal de gehele dag aan)....


  6. #6
    Peter203's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2016
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Storing in knipperlicht

    Bij Audi dealer is geconstateerd dat er sprake was van oxidatie. Gehele lichtunit wordt vervangen....

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Leeftijd
    35
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Storing in knipperlicht

    Hallo, Ik ga hier even inpikken om geen nieuwe topic te starten.

    Ik heb een zelfde probleem bij een wagen van een goede vriend, bij zijn A6 C7 avant (bj2017) valt na een 10min. rijden de linker blok van de (LED) achterlichten , uit dus enkel het achterlicht verlichting, remverlichtig werkt nog als ook het knipperlicht.
    Hij heeft reeds de linker blok vervangen door een compleet nieuwe van het zelfde fabrikant "valeo" als wat er stond.
    Dit heeft niet geholpen. Nu vandaag was het knipperlicht enkel in de linker blok vanzelf tijdens aan het flikkeren zonder dat men het knipperlicht gebruik had.
    We dachten eerst dat het de module van de led verlichting zou kunnen zijn, maar het zou ook wel eens een relais van het knipper licht of verlichting kunnnen zijn (volgens een audi technieker bij de dealer waar hij niet meteen terecht kon)
    Heeft iemand dit probleem al eens voor gehad ?
    Waar kan ik de Relais vinden bij deze wagen , onder het stuur ? of ?

  8. Ad
  9. #8
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.336
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Storing in knipperlicht

    Eerst uitlezen.
    Bij de oudere A6 zit het relais in de alarmschakelaar verwerkt, geen idee of dat bij een c7 ook nog zo werkt.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Leeftijd
    35
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Storing in knipperlicht

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fons716 Bekijk Berichten
    Eerst uitlezen.
    Bij de oudere A6 zit het relais in de alarmschakelaar verwerkt, geen idee of dat bij een c7 ook nog zo werkt.
    Uitlezen leverd niet veel op, geen fouten..

    Niemand die zo iets gelijkaardigs aan dehand heeft gehad met Led lichten of relais vervangen heeft bij een C7?

  11. #10
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.336
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Storing in knipperlicht

    Heb je hem met vcds uitgelezen?

    Wat is de linker blok bij jou, als dat in de achterklep zit kan het zijn dat de kabels het probleem zijn, waar de kabel telkens buigt bij het openen van de klep.

    Hier kun je zien dat er geen los knipperlicht relais is, dus probleem zit ergens anders.
    https://fusesdiagram.com/audi/fuses-...udi-a6-c7.html
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Leeftijd
    35
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Storing in knipperlicht

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fons716 Bekijk Berichten
    Heb je hem met vcds uitgelezen?

    Wat is de linker blok bij jou, als dat in de achterklep zit kan het zijn dat de kabels het probleem zijn, waar de kabel telkens buigt bij het openen van de klep.

    Hier kun je zien dat er geen los knipperlicht relais is, dus probleem zit ergens anders.
    https://fusesdiagram.com/audi/fuses-...udi-a6-c7.html
    Ok , bedankt,

    Met de Linker blok bedoel ik van het linker achterlicht het linkse deel (van de 2 blokken links) op de hoek, niet het deel in de koffer klep.
    Vandaar dat ik het heel vreem vind.
    Wat ook is dat als het achterlicht uit valt (enkel linker hoek ) als je dan de wagen herstart werkt het meteen terug voor een 10tal minuiten. Omdat het knipperlicht nu ook flikkerd van dan tot dan zonder iets bediend te hebben dacht ik mss dat het een relais is wat nu en dan lage voltage door laat naar het knipperlicht.
    Het deel wat op de kofferklep gemonteerd werkt perfect net zoals de rechter kant compleet
    Laatst gewijzigd door Fre88; 29-09-23 om 17:11.

  13. #12
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.336
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Storing in knipperlicht

    Dan zou ik de connector een goed controleren op oxidatie en meten of de massa wel goed is, lijkt of je een overgangs weerstand hebt.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Leeftijd
    35
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Storing in knipperlicht

    Ja dat was het eerste wat we gedaan hebben, connector heeft geen oxidatie ook de bekabeling naar binnen ziet er allemaal ok uit, geen wakkelcontact.
    Vind het heel vreemd dat als men de wagen herstart opeens alles weer werkt naar behoren tot een tiental min rijden. Herstart je dan opnieuw werkt het op nieuw terug.
    Dus lijkt met geen stekker of bekabeling probleem, we dachten eerst de module maar volgens de Audi garage zou dan de voledige licht unit uitvallen / flikkeren.
    Niemand wat deze symptomen ook heeft voorgehad bij zijn LED uitgeruste wagen?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •