Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: 3.0 biTDI, ratel bij optrekken

  1. #1

    Standaard 3.0 biTDI, ratel bij optrekken

    Hallo mensen,

    ik heb een audi a6 3.0 biturbo standaard 313pk. Het is namelijk zo dat mijn auto ratelt bij gas geven zowl in neutraal als in versnelling als die steeds schakelt en de toeren op 1200 tot 1400 hoor je het meeste dus hij 1000 toeren hoor je niks. Wat ook mij opvalt is wanneer de roetfilter regenereerd de geluid weg is. Ik heb mijn verstuivers brandplaantjes vervangen helpt niet ook me kat gekeken maar helpt ook niet

    Wie heeft tips voor mij of kan me helpen om dit probleem op te lossen

    dankuwel

  2. #2
    jos_br's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    63
    Posts
    1.229
    Kudos
    13
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.0 biTDI, ratel bij optrekken

    Kettingen??

    Jos.

  3. #3

    Standaard Re: 3.0 biTDI, ratel bij optrekken

    Ja maar dan zou die toch bij regenereren van roetfiler ook geluid moeten maken

  4. #4

    Standaard Re: 3.0 biTDI, ratel bij optrekken

    Dit is vaak het teken dat de distributie ketting gerekt is. Deze zou dan dus vervangen moeten worden om dergelijke schade te voorkomen

  5. #5

    Standaard Re: 3.0 biTDI, ratel bij optrekken

    Welke km stand heeft je auto?


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.065
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.0 biTDI, ratel bij optrekken

    Hoppa, het zoveelste topic over ratelen, rammelen, nagelen etc. in die 3.0 BiTDI.

    Behalve die brandplaatjes/injectoren lijkt er geen échte oplossing voor te bestaan.

    Mijn Biturbo heeft het ook nog steeds een beetje. Stukken beter na de originele motorsoftware weer te installeren.
    Ook hier: als de roetfilter zijn regeneratie niet kunnen voltooien heeft na een rit blijf ik bij koude motor en bij start rond 20° even een "nagelend" geluid ervaren in de lage toerentallen. Maar échte oplossingen zijn er niet
    Audi A6 4G 3.0TDI BIT. ACC, AAS, Standverwarming en meer van dat lekkers. Een A3 8V 1.6TDI met ACC Muisgrijs handbak van het vrouwtje .
    4 rings 4 ever

  7. #7
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.0 biTDI, ratel bij optrekken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door raverke95 Bekijk Berichten
    Hoppa, het zoveelste topic over ratelen, rammelen, nagelen etc. in die 3.0 BiTDI.

    Behalve die brandplaatjes/injectoren lijkt er geen échte oplossing voor te bestaan.

    Mijn Biturbo heeft het ook nog steeds een beetje. Stukken beter na de originele motorsoftware weer te installeren.
    Ook hier: als de roetfilter zijn regeneratie niet kunnen voltooien heeft na een rit blijf ik bij koude motor en bij start rond 20° even een "nagelend" geluid ervaren in de lage toerentallen. Maar échte oplossingen zijn er niet
    Behalve de Brandplaatjes/verstuivers heb ik er geen problemen mee gehad. Mijne was van juni 2014 en heb ik vanaf 21.000km tot 197.000km gereden incl tuning Stage 2 vanaf begin en vanaf 75.000km Stage 3
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.065
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.0 biTDI, ratel bij optrekken

    Ik zeg niet dat het een slechte auto is oid, maar ik zeg gewoon dat het trekken, rammelen, nagelen veel lijkt voor te komen met die motor. Veel verschillende oorzaken, doch niet altijd een beschikbare oplossing.

    Nu goed, gisteren 650km autobahn hebben hem weeral eens goed gedaan. Roetfilter lijkt me goed gereinigd nu :-D
    Audi A6 4G 3.0TDI BIT. ACC, AAS, Standverwarming en meer van dat lekkers. Een A3 8V 1.6TDI met ACC Muisgrijs handbak van het vrouwtje .
    4 rings 4 ever

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.0 biTDI, ratel bij optrekken

    Wat is een zekerheid dat de spanners/kettingen etc aan vervanging toe is ? Heb een Biturbo gehoord, 2 ton op de teller uit 2013, dat schaafde en rammelde ook behoorlijk bij het gas geven.. vooral ook bij 1500 toeren en bij warme motor.
    En wat zijn daar zoal de gemiddelde kosten van, ik heb diverse varianten.. De een doet het voor net geen 2000,- de ander vraagt boven de 4000,- ? Dealer prijzen noem ik dan maar even niet. Iemand nog suggesties die dit betaalbaar kan vervangen (buiten de bekende namen als hartog en donkers)?

    Alvast dank

  11. #10
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.0 biTDI, ratel bij optrekken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gb68 Bekijk Berichten
    Wat is een zekerheid dat de spanners/kettingen etc aan vervanging toe is ? Heb een Biturbo gehoord, 2 ton op de teller uit 2013, dat schaafde en rammelde ook behoorlijk bij het gas geven.. vooral ook bij 1500 toeren en bij warme motor.
    En wat zijn daar zoal de gemiddelde kosten van, ik heb diverse varianten.. De een doet het voor net geen 2000,- de ander vraagt boven de 4000,- ? Dealer prijzen noem ik dan maar even niet. Iemand nog suggesties die dit betaalbaar kan vervangen (buiten de bekende namen als hartog en donkers)?

    Alvast dank
    Ik heb deze problemen eigenlijk alleen op de 2012 en 2013 modellen van de BiT gehoord/gezien. Ik kreeg toen der tijd van de garage te horen dat er vanaf het 2014 model andere/betere ketting geplaatst zou zijn. Mijn BiT was van juni 2014.
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.0 biTDI, ratel bij optrekken

    Maar begrijp ik het nu goed, dat het eigenlijk een kwestie van tijd is dat de kettingspanners/geleiders van een 3.0 TDI biturbo hoe dan ook een keer aan de beurt komen tussen de 2 en 3 ton??

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2019
    Leeftijd
    68
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.0 biTDI, ratel bij optrekken

    Hmm, ik weet niet of het kan maarrrr…
    bij mijn vorige A6 C7 4G 3.0 TFSI had ik ook last van een ratel/rammel/grom als ik ca 1300 toeren reed (om gek van te worden). Wat bleek het te zijn?

    Het flexibele deel tussen het uitlaatspruitstuk en de uitlaat bleek te lekken. Dichtlassen was geen optie, dus een nieuw deel geplaatst bij Pon dealer, die ook een deel voor hun rekening namen, super (en dat mag ook wel eens gezegd worden).

    Misschien is dat hier ook wel het geval.

    Ben benieuwd (hopelijk vind je de oorzaak) wat het nu uiteindelijk was.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •