Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Spiegelbehuizing in- en uitbouwen, mist boutjes volgens handleiding

  1. #1
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Spiegelbehuizing in- en uitbouwen, mist boutjes volgens handleiding

    Goedemiddag,

    Tijdens mijn poging het LED knipperlicht unit uit de buiten spiegel uit te bouwen kom ik erachter dat ik geen boutjes 4 en 5 heb volgens de handleiding ? Er zitten soort klipjes, ik had de onderkant los alleen de bovenkant komt niet helemaal los. Durf nog niet door te trekken, kan het zijn dat er 2 versies zijn ? Met en zonder die torx boutjes daar ? Of heb ik toevallig de kant te pakken waar iemand ze al eens uit heb gehaald en niet meer terug geschroefd heeft, kan ook natuurlijk

    uitbouwen.jpg

    IMG_2883.jpg
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  2. #2

    Standaard re: Spiegelbehuizing in- en uitbouwen, mist boutjes volgens handleiding

    Klipjes vrijzetten met tyrap'je zie: spiegel DIY -> https://www.audiforum.nl/forum/model...ml#post1316887

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  3. #3
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Spiegelbehuizing in- en uitbouwen, mist boutjes volgens handleiding

    Thanks, die 2 bovenste klemmetjes kwamen wel makkelijk los :-) . Maar achterop de spiegel aan de buitenkant onderop tussen kuststof deel en spiegelkap deel bleef nog wat hangen. In het midden en richting het scharnier. En daar lijkt het vast te zitten met zo'n klipje waar op jouw how-to ook een ty-rap zit links onderin. Die kwam ook los. alleen daar achter zit nog iets vast.

    Maar dat verhaal van die parkers vind ik vreemd, die zie ik niet. Had jij die wel ? Ter hoogte van dat blijft er iets hangen zo lijkt het. Maar ik ga het nog eens proberen. Had er wel in geschenen met me telefoon maar zie echt niks :-/
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  4. #4

    Standaard Re: Spiegelbehuizing in- en uitbouwen, mist boutjes volgens handleiding

    Ja, zie foto's van mij in de DIY

    Peeet


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  5. #5
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Spiegelbehuizing in- en uitbouwen, mist boutjes volgens handleiding

    Zijn die parkers dan kleiner als de torx waar de kniperled mee vast zit ? Dan is het te verklaren dan moet het in dat gaatje zitten boven die 2 klipjes. Maar dat is ook torx dan ?
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition


  6. #6
    BoltYes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    39
    Posts
    469
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Spiegelbehuizing in- en uitbouwen, mist boutjes volgens handleiding

    Het viel mij ook op dat die schroefjes misten. De kap verwijderen is door de zichtbare clipjes onderop min of meer los te maken en de kap van de verborgen klipjes te trekken. Dit kost behoorlijk wat kracht, een snelle ruk maakt t wat makkelijker. Vind het wel een klusje voor als het materiaal wat warmer is, dan breekt de boel wat minder snel.
    Audi A6 Avant S-line
    3.0 TDI Quattro

  7. #7
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Spiegelbehuizing in- en uitbouwen, mist boutjes volgens handleiding

    Het gekke is , die 2 zichtbare klipjes gingen als eerste los eigenlijk. Alleen aan de onderkant van de kap bleef er nog wat hangen. Rechts op mijn foto zie je een klipje zitten, ik vermoed dat er nog 2 zitten achter de draai mechanisme.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  8. Ad
  9. #8
    BoltYes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    39
    Posts
    469
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Spiegelbehuizing in- en uitbouwen, mist boutjes volgens handleiding

    Dat is precies wat ik zeg. Die verborgen klipjes kan je niet bij, dus trekken maar
    Audi A6 Avant S-line
    3.0 TDI Quattro

  10. #9
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Spiegelbehuizing in- en uitbouwen, mist boutjes volgens handleiding

    Ja duidelijk :-) , dat met de temperatuur zat ik ook al mee, breekt wat minder snel misschien , maar is dan wel weer meer uitgezet dat het dan strakker in elkaar zit :-0
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  11. #10
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Spiegelbehuizing in- en uitbouwen, mist boutjes volgens handleiding

    Het is gelukt, 3 klipjes achter de kantel unit hadden wat meer liefde nodig. Thanks.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •