Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 21

Onderwerp: Welke remblokken

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2006
    Posts
    364
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Welke remblokken

    Hallo allemaal

    Ik heb net mijn a6 op onderhoud gedaan en ik kreeg te horen dat de remblokken bijna tegen de slijtindicator zit. Als ik zelf even kijk zit er nog ruim 5 mm op de remblokken ...

    Vervangen in de garage ruim 300 euro

    Als ik even op internet zoek zie ik dat ik volgende remblokken nodig heb: 4G0698151D (type 1LA) origineel rond de 150 euro, aftermarket trw 60 euro.

    Zouden jullie OEM blokken aanraden, zo ja, waar te bestellen? Ik heb enkel deze site gevonden: https://shop.ahw-shop.de/original-au...98151aa?c=6963

    Welke aftermarket zijn even goed of beter? Ik heb namelijk geen idee welk merk het remsysteem heeft. TRW, brembo, bosch, ate, ...?

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2013
    Leeftijd
    36
    Posts
    61
    Kudos
    27
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke remblokken

    Er zijn hierin zoveel factoren van toepassing, smaak, gebruik etc.

    Sommigen zweren bij Ferodo, EBC, Zimmermann etc.
    De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat wanneer je de auto voor normaal weg gebruik gebruikt, met idem rijstijl, je met Brembo altijd goed uit de voeten komt.
    Ikzelf vind dat gewoon een vertrouwd merk met voor mij alleen positieve ervaring.

    Maar je zult zien als er meer mensen reageren er ook meerdere voorkeuren zijn.

    Als ik het in 1 zin moet samenvatten: ga voor een bekend A merk, en geen prijsvechter.

    Groetjes

    Lars
    © Audi A6: een vriendschap die groeit met iedere kilometer ©

  3. #3

    Standaard Re: Welke remblokken

    Je ahw shop link is prima hoor, 4G0698151AA is de opvolger. Ik vermoed dat de originele van Jurid of Textar is. Ik zou als je geen klachten had toch gewoon de originele pakken met jouw vrij nieuwe auto. Officiële slijtagegrens is 9mm, dat is inclusief plaat en evt. demping. Misschien kun je nog een dealtje sluiten met deze aanbieder: https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-...65818-223-2741

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2006
    Posts
    364
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke remblokken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Je ahw shop link is prima hoor, 4G0698151AA is de opvolger. Ik vermoed dat de originele van Jurid of Textar is. Ik zou als je geen klachten had toch gewoon de originele pakken met jouw vrij nieuwe auto. Officiële slijtagegrens is 9mm, dat is inclusief plaat en evt. demping. Misschien kun je nog een dealtje sluiten met deze aanbieder: https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-...65818-223-2741
    Tnx voor de info!
    Hier ben ik iets mee. Dan kan ik de effectieve dikte meten als ik volgende week mijn zomerbanden monteer.

    Jullie zouden zo i zo originele blokken steken dan?

    Ik had vroeger elsawin, maar mijn wagen is te recent voor mijn versie Zou iemand mij even de aandraaimomenten kunnen doorsturen?

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2015
    Leeftijd
    53
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Welke remblokken

    Ze hebben mij ooit wijsgemaakt dat Audi zelf Ate zou gebruiken,of dit waar is weet ik niet.
    Maar ik heb deze gekocht voor mijn A6 : 1LA Remblokset voor ATE 13.0460-2765.2 Remblokset achter ATE 13.0460-2769.2
    Remmen prima,piepen niet en weinig stof.
    Laatst gewijzigd door everlast; 28-03-19 om 18:21.


  6. #6
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke remblokken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door everlast Bekijk Berichten
    Ze hebben mij ooit wijsgemaakt dat Audi zelf Ate zou gebruiken,of dit waar is weet ik niet.
    Dat klopt idd.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  7. #7

    Standaard Re: Welke remblokken

    Audi gebruikt niet voor alle remblokken ATE. Welk merk het type is dat TS nodig heeft weet ik niet, maar zie bijvoorbeeld dit originele Q5 blokje waar overduidelijk JURID op staat:
    Bijlage 253294
    Hier een voorbeeldje van originele A3 8V blokken waar je het TRW logo op ziet en in het zwart staat nog 'Jurid', om het verwarrend te maken:
    Bijlage 253295
    Hella/Pagid zie je ook regelmatig.

    @crazyke
    Veer los door in het midden de veer richting de buitenkant te duwen. De twee bouten van remzadel gaan met 30nm.. Je hele remzadel gaat met de twee grotere bouten op 196nm, maar dat hoeft niet los. Niet de 4 bovenste bouten op een rijtje op je remzadel losdraaien!! Je moet dus de bouten hebben tussen die 4 op een rijtje en die grote van je remzadel in

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door crazyke Bekijk Berichten
    Jullie zouden zo i zo originele blokken steken dan?
    Ik doe inderdaad origineel of performance bij nieuwere auto's en/of auto's met veel pk. Bij oudere auto's plaats ik vaak een van de bekende A-merken...
    Laatst gewijzigd door Nenna; 28-03-19 om 19:31.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2006
    Posts
    364
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke remblokken

    Van ATE hebben ze ook de ceramic versie. Minder remstof blijkbaar.
    Daar iemand ervaring mee?

  10. #9

    Standaard Re: Welke remblokken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door crazyke Bekijk Berichten
    Van ATE hebben ze ook de ceramic versie. Minder remstof blijkbaar.
    Daar iemand ervaring mee?
    Staan wel ervaringen op dit forum over die blokken. Over het algemeen zegt men minder last van remstof te hebben. Performance zou min of meer gelijk moeten zijn, maar sommigen zeggen dat de bite iets minder wordt.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2006
    Posts
    364
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke remblokken

    Tnx voor de info!

    Ga een van de dagen dan eens meten hoeveel ik nog heb en eventueel vervangen.


    Update: ze zitten nog op 10mm aan de buitenzijde. Rare is dat de linkse schijf een klein beetje afgesleten is (normaal denk ik), rechts is ze precies nieuw.
    Zal de blokjes dus maar bestellen. Ga voor de originele blokken gaan op jullie aanraden.
    Laatst gewijzigd door crazyke; 29-03-19 om 20:22.

  12. #11
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke remblokken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Staan wel ervaringen op dit forum over die blokken. Over het algemeen zegt men minder last van remstof te hebben. Performance zou min of meer gelijk moeten zijn, maar sommigen zeggen dat de bite iets minder wordt.
    Zou dat niet te maken hebben met dat Ceramic eerst goed warm geremd moet worden?
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  13. #12
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Welke remblokken

    Heb zelf ook sinds jaren ATE ceramic blokken eronder, en inderdaad (veel) minder remstof.
    Ook niet echt gemerkt dat het minder remt. Je moet volgens ATE wel schijven gebruiken zonder groeven of boringen, anders kunnen ze gaan piepen? Maar had gegroefde schijven op mijn A4, nooit last van piepen gehad.

  14. #13
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Welke remblokken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door everlast Bekijk Berichten
    Ze hebben mij ooit wijsgemaakt dat Audi zelf Ate zou gebruiken,of dit waar is weet ik niet.
    Maar ik heb deze gekocht voor mijn A6 : 1LA Remblokset voor ATE 13.0460-2765.2 Remblokset achter ATE 13.0460-2769.2
    Remmen prima,piepen niet en weinig stof.
    Nog steeds tevreden over de remmen set ? Jij hebt geen ceramic blokken toch ? Ik moet ook nieuwe blokken en ik wil gelijk nieuwe schijven gaan monteren ook.

    Volgens de sticker in de auto heb ik voor 1LA , dit zijn 320mm schijven. Nu zag ik ook ergens ooit iets staan over een code voor de achter remmen, als ik die opmeet lijkt het alsof deze rond de 300mm zitten.

    Er is zoveel verschillend te koop qua afmetingen is het best wel lastig, sommige voor blokken zien er ook totaal anders uit. Maar dat is wel snel te onderscheiden in welke goed zijn door die vorm.

    Maar achter is wat lastiger. Ik heb een 2.0 TFSI , standaard remmen denk ik.

    Ik heb wel gezien een setje ATE schijven en Ceramic blokken zijn zo rond de 650 euro. Als ik een setje Brembo opzoek zit ik rond de 340 euro.

    Edit : Nog een bericht gevonden van @Raz0r

    In je serviceboekje zal waarschijnlijk op de eerste pagina een sticker geplakt zijn met chassisnummer en codes.
    Remmerij voor:
    1LA = 320mm
    1LJ = 345mm
    1LL of 1LF = 356mm
    1LU of 1LW = 400mm

    Remmerij achter:
    1KW = 300mm
    2AE of 2EE = 330mm
    1KY = 356mm
    1KU = 370mm

    In mijn sticker staat :

    optie sticker klein.jpg
    Laatst gewijzigd door A6 Black Optic; 12-01-20 om 17:58.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2015
    Leeftijd
    53
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Welke remblokken

    Ze bevallen nog steeds prima, werken hetzelfde als die erop zaten. Geen piep en weinig remstof op de velgen,ik koop ze zo weer.

    Er staat ook 1kw op de foto dus 300mm zoals bij mij achter

    Verstuurd vanaf mijn HTC U12+ met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door everlast; 12-01-20 om 18:05.

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2015
    Leeftijd
    53
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Welke remblokken

    Ik was rond de 150 a 160 euro kwijt voor de blokken voor en achter bij autodoc

    Verstuurd vanaf mijn HTC U12+ met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door everlast; 12-01-20 om 18:02.

  17. #16
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Welke remblokken

    Ja dat zijn dan de normale ATE toch ? Niet de ceramics ? Want ATE is toch een soort van standaard OEM ? Dat zou niet meer of minder remstof moeten geven toch eigenlijk?
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2015
    Leeftijd
    53
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Welke remblokken

    De normale,geen ceramische. Zoek op de onderdeelnummers die ik in de eerste post heb gezet maar eens bij een Onderdelen leverancier, dan zie je het..

    Verstuurd vanaf mijn HTC U12+ met Tapatalk

  19. #18
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Laatst gewijzigd door A6 Black Optic; 12-01-20 om 21:39.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  20. #19
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Welke remblokken

    Zojuist die ATE set besteld, scheelt dat op die site alles met PR nummer aangegeven is. 1LA en 1KW , zou goed moeten gaan dus.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  21. #20

    Standaard Re: Welke remblokken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A6 Black Optic Bekijk Berichten
    Dat zijn de ceramics, maar wel duur, want zoals je nu ook gevonden hebt bij autodoc 97€ voor de ceramics.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A6 Black Optic Bekijk Berichten
    Deze lijst klopt voor jouw auto. Dan heb je ATE Ceramics en de normale schijven (is ook het beste i.c.m. ceramics).

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •