Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 23

Onderwerp: Herrie keramische remmen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Leeftijd
    40
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS6

    Standaard Herrie keramische remmen

    Dag Audi liefhebbers,

    Sinds een weekje heb ik de oude RS6 voor een nieuwere ingeruild, met keramische remmen. Fantastische stopcapaciteit etc blablabla. Wat me wel opvalt is, wanneer de remmen niet meer koud zijn, ze het equivalent qua geluid produceren van een remmende containertrein .
    De auto heeft niet veel gereden in zijn leven sinds 2013 (32.000 km), en verder kan ik ook niks zien.

    Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen? Echt normaal kan je dat toch niet vinden lijkt me....en ik kan er hier ook weinig over vinden.

    Danku!

    Jeroen

  2. #2
    Dasquade's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    715
    Kudos
    8
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Herrie keramische remmen

    Is zover ik weet...normaal en typisch aan semi ceramic/steel discs (de onze zijn namelijk niet 100% ceramisch).
    Eenmaal warm en zeker nu de buitentemperatuur omhoog aan het gaan zijn, piepen deze. Zo is het hier dus eigenlijk sinds vandaag ook terug zo (20 graden).
    Persoonlijk stoort het me niet (omdat ik weet dat het normaal is). Inderdaad goeie stopcapaciteit en levensduur....MAAR let op bij regenweer. Gelieve paar keer voorremmen/droogremmen zeker als je weet dat je afslag ofzo moet nemen, want al paar keer redelijk mispakt. Idem na carwash/wassen....just saying.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Leeftijd
    40
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS6

    Standaard Re: Herrie keramische remmen

    Hoi,

    Dank voor je antwoord!

    Ik kan me niet aan het feit onttrekken dat voor zo’n dure auto dit normaal is.....ook al weet ik dat ceramics (schijven, cabron blokken) meer krijsen in bijvoorbeeld de racerij. Zoek maar eens een filmpje op van een Astin Martin Vulcan.

    Ik heb vandaag weer eens een ritje gemaakt. Na het initieel wegrijden: geen geluid. Na even rijden, bij remacties vanaf pakweg 90-120 tot 30: geen herrie. Bij licht remmen op lage snelheid, een klein krijsje rechtsvoor. Dat stoort me niet, het is het linkervoorwiel dat een hard geluid (...blokfluittoon zeg maar...gespeeld door iemand die wel meer dan 1 biertje heeft gedronken) tot aan stilstand. Als je hard rijdt (200+) en je gaat stampen hoor je totaal niks. Ook geen stuurtrekken, vibratie of wat dan ook. Gewoon geweldige stopkracht.

    We kijken het nog maar even aan.....en we houden dit topic hopelijk nog even warm!

    Grtz!

  4. #4

    Standaard Re: Herrie keramische remmen

    @Dasquade "semi ceramic/steel disc"? Heb je daar een bronnetje voor? Volgens mij is het gewoon keramiek met koolstofvezel zoals gebruikelijk?

    @jeroenm83 Als het duidelijk bij 1 wiel vandaan komt zou ik zeggen: controleer het. Ik neem aan dat je garantie hebt, meld het dan ook even bij de zaak waar je die auto hebt gekocht. Kijk naar abnormale slijtage en/of verkeerde montage en/of een steentje dat klemt o.i.d..

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Leeftijd
    40
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS6

    Standaard Re: Herrie keramische remmen

    Hi Raz0r,

    Absoluut, dat is het probleem niet en was ik ook zeker van plan. Met de proefrit en aankoopkeuring (rit van en naar Veghel) viel het me ook op...het geluid althans. Slijtage enzo zal het niet zijn veracht ik qua km-stand over dat steentje heb ik nog niet gedacht, maar we gaan er sowieso wel even mee terug. Aan het wiel zelf kan ik niks zien. Ik was enkel benieuwd of iemand hier soortgelijke ervaringen had met deze klacht.


  6. #6
    Dasquade's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    715
    Kudos
    8
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Herrie keramische remmen

    Je remmen zullen inderdaad eerder bij lagere snelheden krijsen dan hoge en het is vooral bij slepen ivm goed doorduwen. Wel raar dat je vermeldt dat het eerder vanaf 1 kant komt dan beide, dus inderdaad best eens laten checken (schijfje wil je niet kapot hebben...en vervangen moet per as zijn dus loopt vlug op indien....).
    Oh en ik vergat nog te zeggen, blijkbaar is het beter voor je schijven om liever goed kort te remmen dan te laten slepen. Geldt voor iedere remtype wel dacht ik, maar nog eerder voor ceramics...van horen zeggen en echt comfortabel is het ook niet echt deze manier maar goed excuus als je sportief zou rijden en bruusk remmen indien je gestopt wordt door de arm der wet (grapje).

    @razor: echt officiele bron was het niet echt dacht ik (audi bron) maar het kwam onlangs op audizine ter sprake ivm trackdays en feit dat de meeste niet-race wagen eigenlijk een variant gebruiken ivm full carbon ceramic remschijven. Ik kan het jammergenoeg niet terugvinden maar het ging onderandere over Porsche en artiekeltje met wat details/voor en nadelen en waarom ze blijkbaar een steel/carbon mix variant gebruiken voor straatwagens. Sorry indien ik het verkeerd heb....
    Laatst gewijzigd door Dasquade; 20-04-19 om 23:13.

  7. #7

    Standaard Re: Herrie keramische remmen

    @Dasquade maakt mij niet uit hoor, was gewoon benieuwd. Hier een Audi bronnetje: https://www.audi.nl/nl/web/nl/modell...msystemen.html

  8. Ad
  9. #8
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Herrie keramische remmen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    @Dasquade maakt mij niet uit hoor, was gewoon benieuwd. Hier een Audi bronnetje: https://www.audi.nl/nl/web/nl/modell...msystemen.html
    Op deze link staat niets over metaal in de Ceramic's
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  10. #9
    Dasquade's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    715
    Kudos
    8
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Herrie keramische remmen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS6 Black Panther Bekijk Berichten
    Op deze link staat niets over metaal in de Ceramic's
    IK heb het nog steeds niet terug gevonden maar ik begin te vermoeden dat het eerder sloeg op de gecombineerde carbon & ceramic materialen ipv puur carbon-carbon (waarschijnlijk wordt dit in de pure racerij gebruikt) en dus eerder de carbon ceramic mix in de straatwagens. Jammer dat ik niet meer terug kan vinden (was artikeltje van Porsche) want vond wel interesant om te lezen en de verschillen (vandaar dat ik effe melde ).

  11. #10
    Dasquade's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    715
    Kudos
    8
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Herrie keramische remmen

    Audi Ceramic Brakes.pdf
    Een wat duidelijker (ouder) audi ceramics pdf'je waar er duidelijk een verschil wordt genoemd tussen de pure race discs en de straat discs .

  12. #11
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.017
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Herrie keramische remmen

    Bij gewone remmen kunnen ze een kant van een remblok iets afvlakken waardoor piepen tegengegaan wordt.
    Ik weet niet of dit ook een oorzaak bij keramische remmen kan zijn en tevens dezelfde oplossing mogelijk is.

  13. #12

    Standaard Re: Herrie keramische remmen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS6 Black Panther Bekijk Berichten
    Op deze link staat niets over metaal in de Ceramic's
    Precies zoals ik zei toch?

  14. #13
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Herrie keramische remmen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Precies zoals ik zei toch?
    Idd . Was ook niet op jou gericht


    -----------------------------------------------
    Voor codings en retrofit projecten kijk op www.vagcoding.nl
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Leeftijd
    40
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS6

    Standaard Re: Herrie keramische remmen

    Dat is het ook niet. Ik zal eens proberen een filmpje te maken. Het is een soort vrachtwagen-afrem-geluid en dat alleen bij lagere snelheden tot aam stilstand. In het boekje stond dat keramische remmen meer bijgeluid maken met het afremmen op lagere snelheid. Maar dit geluid kan toch niet normaal zijn. Enfin, het komt jullie niet bekend voor en ik wacht nog op een reactie van ‘Veghel’.

    Wordt vervolgd!

  16. #15
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Herrie keramische remmen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeroenm83 Bekijk Berichten
    Dat is het ook niet. Ik zal eens proberen een filmpje te maken. Het is een soort vrachtwagen-afrem-geluid en dat alleen bij lagere snelheden tot aam stilstand. In het boekje stond dat keramische remmen meer bijgeluid maken met het afremmen op lagere snelheid. Maar dit geluid kan toch niet normaal zijn. Enfin, het komt jullie niet bekend voor en ik wacht nog op een reactie van ‘Veghel’.

    Wordt vervolgd!
    Je mag anders ook wel eens bij mij langs komen. Dan kun je ze vergelijken met de mijne op de RS?


    -----------------------------------------------
    Voor codings en retrofit projecten kijk op www.vagcoding.nl
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Leeftijd
    40
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS6

    Standaard Re: Herrie keramische remmen

    Goed plan, dankjewel! Hoe, wat, waar, wanneer? Heb je een emailadres, of doe ik het even via je website?

  18. #17
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Herrie keramische remmen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeroenm83 Bekijk Berichten
    Goed plan, dankjewel! Hoe, wat, waar, wanneer? Heb je een emailadres, of doe ik het even via je website?
    Mail maar even op dennis@vagcoding.nl


    -----------------------------------------------
    Voor codings en retrofit projecten kijk op www.vagcoding.nl
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Leeftijd
    40
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS6

    Standaard Re: Herrie keramische remmen

    Hallo jungs,

    Toch even een kleine update. Ik ben met de herrie van de remmen terug geweest naar de dealer waar het laatste onderhoud (beurt bij aanschaf) is gebeurd. De chef werkplaats is mee wezen rijden, en na 2 remacties wist deze genoeg. Hij herkende het probleem ook. Het kwam absoluut uit de schijven zelf, aldus deze kundige en vriendelijke man, en hij sprak van een fabricagefout. Lekker dan....het is niet echt goedkoop Brembo-spul, zou je zeggen, maar goed. Aansluitend is hij met een collega wezen rijden met de wagen om geluidsopnames te maken. Het hele rapport incl de akoestische opnames zijn gestuurd naar de importeur/fabrikant. Dat schijnt standaard te gebeuren met keramische remmen.

    Al met al lijkt het een garantie kwestie te worden. Ik ben benieuwd wat hieruit voortkomt, want Pon staat niet echt bekend als ‘uitermate coulant’. Zeker als het gaat om slijtage-onderdelen.....al heeft de wagen slechts 34k gereden.

    Ik wacht nog op antwoord en uitsluitsel. Dennis, ik wil je bedanken voor je aanbod sowieso; qua tijd is het me niet gelukt om naar je toe te rijden afgelopen periode. We gaan nu maar even het nieuws afwachten van Audi Flevo. Hoe ze het oplossen maakt me niet uit, maar ik ga niet ‘effe’ 2 nieuwe schijven zelf bekostigen.

    Wordt vervolgd!

    Grtz,

    J.
    S4 Avant B6 Nogara Blue S6 Avant C6 Phantom Black
    RS6 Avant C6 Phantom Black JD stage 2 730 PK RS6 Avant C7 Estoril Blue

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Leeftijd
    40
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS6

    Standaard Re: Herrie keramische remmen

    Hallo jungs,

    Toch maar weer op mezelf reageren. Ditmaal met goed nieuws en uitsluitsel.

    De herrie is voorbij. Het kwam uit beide voorremmen (ik weet niet of ik dat al zo duidelijk had opgeschreven). De oplossing was ook eigenlijk heel simpel: twee nieuwe keramisch schijven+blokken voorop. En weg was de herrie.

    Dat duurde wel even, die oplossing. De reden is even makkelijk als frustrerend. Keramische remmen zijn niet bepaald goedkoop -to say the least-, en met de wetenschap dat het toch in de schijven bleek te zitten, was het wat duw- en trekwerk wie het restant van de Audi-coulance ging betalen. En dat in de vakantieperiod; schoot ook niet op.

    Inmiddels rijdt de wagen met dezelfde remcapaciteit rond, maar dan zonder gepiep, gejoel en gekrijs. Met name dat joelen was erg gênant voor zo’n sjieke auto.

    Helemaalgroteblij!

    Jeroen
    S4 Avant B6 Nogara Blue S6 Avant C6 Phantom Black
    RS6 Avant C6 Phantom Black JD stage 2 730 PK RS6 Avant C7 Estoril Blue

  21. #20
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Herrie keramische remmen

    Ik vind helemaal mooi.
    Maar idd wel een kostbaar piepje..


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •