Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 23 van de 23

Onderwerp: Herrie keramische remmen

  1. #21
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Herrie keramische remmen

    Goed om te horen man. En je kunt er nu weer 2ton+ tegenaan met deze nieuwe remmen


    -----------------------------------------------
    Voor codings en retrofit projecten kijk op www.vagcoding.nl
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS6

    Exclamation Re: Herrie keramische remmen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeroenm83 Bekijk Berichten
    Hallo jungs,

    Toch maar weer op mezelf reageren. Ditmaal met goed nieuws en uitsluitsel.

    De herrie is voorbij. Het kwam uit beide voorremmen (ik weet niet of ik dat al zo duidelijk had opgeschreven). De oplossing was ook eigenlijk heel simpel: twee nieuwe keramisch schijven+blokken voorop. En weg was de herrie.

    Dat duurde wel even, die oplossing. De reden is even makkelijk als frustrerend. Keramische remmen zijn niet bepaald goedkoop -to say the least-, en met de wetenschap dat het toch in de schijven bleek te zitten, was het wat duw- en trekwerk wie het restant van de Audi-coulance ging betalen. En dat in de vakantieperiod; schoot ook niet op.

    Inmiddels rijdt de wagen met dezelfde remcapaciteit rond, maar dan zonder gepiep, gejoel en gekrijs. Met name dat joelen was erg gênant voor zo’n sjieke auto.

    Helemaalgroteblij!

    Jeroen
    Ik heb hetzelfde probleem gehad met de keramische remmen op de RS6 (C7). Bij zware belasting kunnen de blokken wat "verglazen" en dat geeft het harde gepiep bij het remmen. Het klinkt als ijzer op ijzer. De verglazing kan je verhelpen door de blokken op te schuren. Simpel en niet duur.

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Leeftijd
    40
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS6

    Standaard Re: Herrie keramische remmen

    Hoi Bor,

    Inmiddels rijden we alweer een poosje. Nu krijg ik inderdaad wat meer gepiep, wat jij beschrijft. Ik zal je tip eens proberen. Het klopt dat ik de remmen vaak goed aanspreek, met name in Duitsland.

    Waarom ik dit topic was gestart was niet vanwege dit gepiep, maar meer het ‘gejoel’ wat van de remmen kwam. Dat was echt niet normaal. Vond ook Audi. Dus vandaar nieuwe voorremmen.

    Grtz,

    J.
    S4 Avant B6 Nogara Blue S6 Avant C6 Phantom Black
    RS6 Avant C6 Phantom Black JD stage 2 730 PK RS6 Avant C7 Estoril Blue

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •