Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Milltek met valvesonic onder S6 of toch alleen middendemper ?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2019
    Leeftijd
    43
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6

    Standaard Milltek met valvesonic onder S6 of toch alleen middendemper ?

    Ik heb recentelijk een Audi S6 gekocht en ben aan het rondkijken naar een manier om er wat meer geluid uit te krijgen want als je hem wat hoger in de toeren hebt dan komt de uitlaat echt tot leven in dynamic. Stationair en in de lagere gebieden is hij vrij beschaafd.

    Ik overweeg 2 opties:

    1- Middendemper vervangen
    2- Ander uitlaatsysteem monteren (bijv Milltek catback non-res met valvesonic)

    Zijn er mensen in de regio Utrecht die hier ervaringen mee hebben of misschien met een zelfde setup rondrijden ?

    Mijn idee gaat uit naar optie 2 maar wil even zeker stellen dat het geen overkill is (auto moet bijv ook voor vakantie bruikbaar zijn, al is dat maar 2 ritjes per jaar )
    Laatst gewijzigd door Geritz81; 18-04-19 om 13:00.

  2. #2
    Dasquade's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    715
    Kudos
    8
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Milltek met valvesonic onder S6 of toch alleen middendemper ?

    Aangezien overkill geen optie is, vermoed ik dat full milltek en zeker non res iets te zal zijn voor jouw, al licht het voornamelijk aan het feit dat milltek een H crossover gebruikt. Onlangs een X pipe gestoken in de plaats en geluid is totaal veranderd: stiller en refind tegenover mild en raspy. Zowiezo, type geluid is ook zeer persoonlijk dus ik vrees als je redelijk kieskeuring bent, je best persoonlijk zal moeten horen voor je de knoop doorhakt .
    Zowiezo met de kleppen dicht (moeten wel open gaan bij vollast ter bescherming van motor) is ieder uitlaat nog te doen vind ik persoonlijk. De ene setup zal al wat meer drome geven dan de andere...
    *catless - milltek s6 non-res - X pipe hier...komt dicht in de buurt van akra uitlaat qua geluidstype.

  3. #3
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Milltek met valvesonic onder S6 of toch alleen middendemper ?

    Ik heb de Milltek Catback Non Resonated met klepsturing op de einddempers zitten. Dit is erg fijn en precies wat je zoekt.
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2019
    Leeftijd
    43
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6

    Standaard Re: Milltek met valvesonic onder S6 of toch alleen middendemper ?

    Ik was begonnen met alleen de middendemper vervangen voor een milltek, dat was hem niet.
    Nu voor volledig catback non-res met klepsturing gegaan en dat is inderdaad mooie combi.
    In comfort vrij netjes, op snelweg goed te regelen. In dynamic is het feest 😎

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •