Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 25

Onderwerp: MMI RMC computer is dood

  1. #1

    Standaard MMI RMC computer is dood

    Hallo allemaal, bij mijn Audi A6 2012 begon het MMI systeem enkele weken terug plots met een tussentijdse reset. Dat is al iets vaker voorgekomen, maar daarna bleef ie zich resetten en om een lang verhaal kort te maken, het systeem start nu keurig op om daarna na ca. 20 seconden volledig uit te vallen (navi, radio, alles wat met het scherm bediend kan worden). Audi technici de A4 laten doormeten en conclusie: er moet een nieuwe hoofdcomputer in en de kosten bedragen duizenden euro's.

    Het systeem heb ik er nu uit laten halen bij KMS in Apeldoorn. Zij hebben veel ervaring met de vorige MMI variant, maar met deze exemplaren met RMS moeten ze gaan pionieren. Gaan ze de komende weken doen en ik duim nu hard dat het ze lukt. Maar vooruitlopend op... stel dat dit niet gaat? Is er dan geen enkele andere oplossing te bedenken dan een nieuwe hoofdcomputer van meer dan 5.000 euro?

    Hoe denken de experts hier daarover? Alvast dank!

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    112
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI RMC computer is dood

    Er zijn zat plekken waar je 2e hands voor een redelijke prijs zoiets kan vinden
    Audi A6 3.0 TDI 245pk Quattro S-tronic 2012

  3. #3

    Standaard Re: MMI RMC computer is dood

    Hi Hakan, ik begreep van Audi dat de systemen niet uitwisselbaar zijn, met bijvoorbeeld een systeem uit een sloopauto. Is dat een onzinverhaal? En waar kan ik dan bijvoorbeeld een tweedehandsje krijgen en aan welke prijzen moet ik dan denken? Thx!

  4. #4

    Standaard Re: MMI RMC computer is dood

    Er zijn software-updates geweest voor RMC systemen met dergelijke klachten. Dat gaat bij de dealer met een SD-kaartje. Als ik het mij goed herinner ging dat vaak om problemen met gekoppelde telefoons i.c.m. oude RMC software. Wellicht even je RMC naar fabrieksinstellingen terugzetten via het menu, even het systeem herstarten (geforceerd met toetscombinatie MENU+grote ronde knop+knop 'rechtsboven') en kijken of het daarna ook gebeurt. Als het na die reset is opgelost zou ik software-update van RMC proberen.

    Mocht het toch echt een defect zijn, koop dan een tweedehands RMC. Afhankelijk van welke erin zit/moet en waar je 'm koopt, kost dat zo'n €150 a €300. Er zijn wel goede bedrijven die dat voor je kunnen plaatsen en werkend maken.
    Laatst gewijzigd door Nenna; 08-05-19 om 12:54.

  5. #5

    Standaard Re: MMI RMC computer is dood

    @hakan : Kun je een paar suggesties geven, want ik kan ze niet vinden @razor: nee, het is geen kwestie van een update helaas, dachten ze ook aan, maar het glasvezelsignaal komt wel binnen op de hoofdcomputer maar daarna gaat dat mis. Vandaar dat de technische dienst van Audi aangaf dat er een nieuwe hoofdcomputer in moet. Ze gaven ook aan dat het absoluut niet mogelijk is om een andere computer uit een andere A6 van hetzelfde type te plaatsen. Maar ja, das natuurlijk Audi.
    Laatst gewijzigd door Maartjemark; 08-05-19 om 15:21.


  6. #6

    Standaard Re: MMI RMC computer is dood

    Bij een dealer moet je niet komen met dit soort problemen. Als reset niet heeft geholpen gaat een sw update het in dit geval niet oplossen nee. Geef even het artikelnummer door van jouw huidige rmc module.

  7. #7

    Standaard Re: MMI RMC computer is dood

    hi Razor, dank alvast, ik kom er bij je op terug als ze het in Apeldoorn bij KMS niet kunnen fixen en ik de unit weer terug krijg(daar ligt de unit nu namelijk, hebben ze vanmorgen uitgebouwd en ik neem aan dat het artikelnummer daar op staat). Super dank voor het meedenken alvast. Groetjes Mark

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: MMI RMC computer is dood

    dat is goed om in gedachten te houden als ze m niet meer kunnen reanimeren. Dat weet ik binnen 2 weken. Bij Audi gaven ze aan dat de systemen niet uitwisselbaar zijn. Weet jij hoe dat zit? Wat moet de unit kosten?

  10. #9
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: MMI RMC computer is dood

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maartjemark Bekijk Berichten
    dat is goed om in gedachten te houden als ze m niet meer kunnen reanimeren. Dat weet ik binnen 2 weken. Bij Audi gaven ze aan dat de systemen niet uitwisselbaar zijn. Weet jij hoe dat zit? Wat moet de unit kosten?
    Zijn prima uitwisselbaar.....plaatsen, component bescherming eraf, coden, parametriseren etc
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  11. #10

    Standaard Re: MMI RMC computer is dood

    En zijn er mensen op het forum die de component bescherming eraf kunnen halen, coden en paranetriseren? Nagevraagd bij KMS in Apeldoorn waar het component nu ligt, maar zij kunnen dit niet. Wat ben je voor die handelingen kwijt ? Dan kan ik afwegen of ik de module terughaal als het te lang gaat duren.

  12. #11

    Standaard Re: MMI RMC computer is dood

    dank alvast en deze past in mijn A6 avant? ik last het je zo snel mogelijk weten.

  13. #12

    Standaard Re: MMI RMC computer is dood

    Again, je moet even het onderdeelnummer van je eigen RMC module weten. Er zijn best wat verschillende RMC modules en de kans dat elke willekeurige module foutloos gaat werken is niet heel groot.

  14. #13
    smiaudia6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2017
    Leeftijd
    50
    Posts
    35
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI RMC computer is dood

    Ik denk dat het dezelfde is aangezien mijn audi a6 ook van 2012 is

  15. #14
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: MMI RMC computer is dood

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maartjemark Bekijk Berichten
    En zijn er mensen op het forum die de component bescherming eraf kunnen halen, coden en paranetriseren? Nagevraagd bij KMS in Apeldoorn waar het component nu ligt, maar zij kunnen dit niet. Wat ben je voor die handelingen kwijt ? Dan kan ik afwegen of ik de module terughaal als het te lang gaat duren.
    Audiwereld kan dit allemaal voor je doen in Utrecht. En anders kan ik het ook doen in Voorburg.

    VCDS Regio Den Haag | VCDS Hex-net | VCP | Odis | Rainesh@hotmail.com
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    112
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI RMC computer is dood

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door smiaudia6 Bekijk Berichten
    Ik denk dat het dezelfde is aangezien mijn audi a6 ook van 2012 is
    Ehm.. bouwjaar en type auto is niet voldoende voor een match. Er zijn al 3 verschillende systemen, waarbij onderdelen daarvan onderling ook kunnen verschillen. Even onderdeelnummer van de oude component vergelijken.
    Audi A6 3.0 TDI 245pk Quattro S-tronic 2012

  17. #16

    Standaard Re: MMI RMC computer is dood

    dank allen! ik verwacht de unit binnen week terug uit Apeldoorn en laat dan weten welk onderdeel nummer erop staat! Fijn te weten waar t gefixt kan worden en de contactgegevens te hebben!!

  18. #17

    Standaard Re: MMI RMC computer is dood

    Update: raar maar waar , unit paar weken weggeweest. Is getest en daar bleek...niks aan de hand met MMI systeem. Dus auto daar opnieuw uitgelzen. Foutmeldingen weggehaald na uitlezen, MMI teruggezet en alles doet het weer. Dealer heeft dus nogal een dikke bok geschoten.

  19. #18

    Standaard Re: MMI RMC computer is dood

    Dan zou ik nogmaals naar mijn eerste bericht in dit topic kijken om herhaling te voorkomen.

  20. #19

    Standaard Re: MMI RMC computer is dood

    Ja, heb ik ook al bij mijn garage aangegeven.

  21. #20

    Standaard Re: MMI RMC computer is dood

    Update september: weer zelfde probleem helaas. MMI systeem zelf bleek het destijds niet aan te liggen, is helenaal doorgemeten en dit MMI systeem vanaf de C7 schijnt niet stuk te kunnen. De updates zijn up 2 date. Systeem heeft het daaarna maanden goed gedaan Ik vermoed nu dat het de bluetooth module is die hapert omdat MMI uitvalt op het moment dat het bluetooth tekentje zichtbaar wordt. Is dat iets dat hout snijdt en wordt dat met uitlezen zichtbaar? Begin de A6 een beetje zat te worden hierdoor . Bluetooth software versie 3.24.9
    Laatst gewijzigd door Maartjemark; 06-10-19 om 17:42.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •