Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Start niet meer na inbouw achteruitrijcamera

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    46
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Start niet meer na inbouw achteruitrijcamera

    Ik ben dit weekend een achteruit rij camera ingebouwd in mijn Audi A6 C7 van 2018, Sedan. Eerste keer dat ik zo iets probeer en dan lukt het niet

    Het is een camera van K-electronic. De instructies gevolgd, bekabeling gelegd naar de zekering kast rechts achterin voor constante voeding. Wel verdraadt maar nog geen zekering geplaatst.
    De CAN draden gelegd naar de gateway module onder de achterbank en aangesloten op pin 2 en 18.
    Ik heb deze draden gesoldeerd volgens de instructie. De kleur code van de nieuwe bedrading komt overeen met de bestaande bedrading op pin 2&18.
    Low = Oranje Bruin, High= Oranje grijs.

    Echter als ik nu mijn auto wil starten, start de motor voor 2 tot 5 seconden en slaat vervolgens weer af.
    Het dashboard geeft niks aan, het display blijft zwart. De wijzer verlichting gaat wel branden maar verder niks.
    Als ik Vagcom aansluit kan hij geen enkele controller vinden. Niet met automatisch zoeken en ook niet als ik hem specifiek naar adres 19 van de gateway laat zoeken.

    Als ik het contact aanschakel gaat wel het lampje P branden van de automaat. En klinkt er in de auto een vreemd geluid wat ik niet kan plaatsen.
    Als ik het contact uitschakel blijft het geluid actief. Pas als ik de accupool los haal en weer aansluit is het weg tot de volgende keer dat het contact aanzet.
    Ik heb de CAN draden van de camera weer losgehaald maar dit heeft geen resultaat, dezelfde problemen.
    Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

  2. #2
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Start niet meer na inbouw achteruitrijcamera

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ahjwinth Bekijk Berichten
    Ik ben dit weekend een achteruit rij camera ingebouwd in mijn Audi A6 C7 van 2018, Sedan. Eerste keer dat ik zo iets probeer en dan lukt het niet

    Het is een camera van K-electronic. De instructies gevolgd, bekabeling gelegd naar de zekering kast rechts achterin voor constante voeding. Wel verdraadt maar nog geen zekering geplaatst.
    De CAN draden gelegd naar de gateway module onder de achterbank en aangesloten op pin 2 en 18.
    Ik heb deze draden gesoldeerd volgens de instructie. De kleur code van de nieuwe bedrading komt overeen met de bestaande bedrading op pin 2&18.
    Low = Oranje Bruin, High= Oranje grijs.

    Echter als ik nu mijn auto wil starten, start de motor voor 2 tot 5 seconden en slaat vervolgens weer af.
    Het dashboard geeft niks aan, het display blijft zwart. De wijzer verlichting gaat wel branden maar verder niks.
    Als ik Vagcom aansluit kan hij geen enkele controller vinden. Niet met automatisch zoeken en ook niet als ik hem specifiek naar adres 19 van de gateway laat zoeken.

    Als ik het contact aanschakel gaat wel het lampje P branden van de automaat. En klinkt er in de auto een vreemd geluid wat ik niet kan plaatsen.
    Als ik het contact uitschakel blijft het geluid actief. Pas als ik de accupool los haal en weer aansluit is het weg tot de volgende keer dat het contact aanzet.
    Ik heb de CAN draden van de camera weer losgehaald maar dit heeft geen resultaat, dezelfde problemen.
    Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
    zekeringen gecontroleerd? Als je geen controllers kunt vinden dan is er iets mis met je gateway. Dat verklaart ook waarom je auto niet start.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    46
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Start niet meer na inbouw achteruitrijcamera

    Bedankt Rainesh, Dat is een goede, ik zal die eerst eens even opzoeken en controleren.

    Edit: Helaas alle zekeringen aan de bestuurderskant, passagiers en in de achterbak gecontroleerd. Allemaal zijn ze heel.
    Meer suggesties zijn welkom.
    Laatst gewijzigd door ahjwinth; 21-07-19 om 22:31.

  4. #4

    Standaard Start niet meer na inbouw achteruitrijcamera

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ahjwinth Bekijk Berichten
    Ik ben dit weekend een achteruit rij camera ingebouwd in mijn Audi A6 C7 van 2018, Sedan. Eerste keer dat ik zo iets probeer en dan lukt het niet

    Het is een camera van K-electronic. De instructies gevolgd, bekabeling gelegd naar de zekering kast rechts achterin voor constante voeding. Wel verdraadt maar nog geen zekering geplaatst.
    De CAN draden gelegd naar de gateway module onder de achterbank en aangesloten op pin 2 en 18.
    Ik heb deze draden gesoldeerd volgens de instructie. De kleur code van de nieuwe bedrading komt overeen met de bestaande bedrading op pin 2&18.
    Low = Oranje Bruin, High= Oranje grijs.

    Echter als ik nu mijn auto wil starten, start de motor voor 2 tot 5 seconden en slaat vervolgens weer af.
    Het dashboard geeft niks aan, het display blijft zwart. De wijzer verlichting gaat wel branden maar verder niks.
    Als ik Vagcom aansluit kan hij geen enkele controller vinden. Niet met automatisch zoeken en ook niet als ik hem specifiek naar adres 19 van de gateway laat zoeken.

    Als ik het contact aanschakel gaat wel het lampje P branden van de automaat. En klinkt er in de auto een vreemd geluid wat ik niet kan plaatsen.
    Als ik het contact uitschakel blijft het geluid actief. Pas als ik de accupool los haal en weer aansluit is het weg tot de volgende keer dat het contact aanzet.
    Ik heb de CAN draden van de camera weer losgehaald maar dit heeft geen resultaat, dezelfde problemen.
    Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
    CAN bus bedrading, moet op dezelfde pin, vd CAN gateway, dus bv pin 18 high en pin 18 low.
    Er zijn 3 canbus netwerken:
    - Powertrain
    - Infotainment
    - Comfort

    Camera moet op het comfort netwerk, zo uit mijn hoofd vanaf pin 17

    (Powertrain is pin 1 t/m 8)

    Zie mijn DIY camera post: https://www.audiforum.nl/forum/audif...ml#post1720584


    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    46
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Start niet meer na inbouw achteruitrijcamera

    Hoi Peet, bedankt voor de suggestie. Ik had jouw draadje over het inbouwen bestudeerd. Enkel sluit jij de can bus op een andere plek aan wat eenvoudiger is. Bij de instructie die ik had gekregen stond onderstaand afbeelding er bij. Hoe de nummering van de 32 stekker precies is weet ik niet. Echter 2 en 18 zitten naast elkaar op de stekker. 2de rij van boven. De draad kleur kwam ook overeen.

    Het liet me niet los en het voordeel van thuiswerken was dat ik vanmorgen met een frisse blik nog even op onderzoek ben gegaan. De can bus voor de camera had ik al losgekoppeld maar toch nog even gemeten of ik geen sluiting tussen low en high had veroorzaakt en tussen low = aarde en high aarde. Dit was niet het geval.
    Vervolgens heb ik de gateway module van de stekker afgehaald en de accu losgehaald en weer aangesloten.
    Vervolgende de gateway weer aangesloten en nu start de auto weer. Eerste probleem verholpen. Het lijkt er dus op dat de gateway op een bepaalde manier gereset moest worden en enkel de accu loshalen niet genoeg was.

    Ik houd iedereen op de hoogte hoe het verder gaat met het aansluiten van de camera maar nu weer eerst voor de baas aan het werk.


    B0781D78-B127-48BC-87CD-2834A1570F55.jpg


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •