Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Slechte mobiele ontvangst in wagen door isolerend glas

  1. #1

    Standaard Slechte mobiele ontvangst in wagen door isolerend glas

    Hallo?

    iemand van jullie ervaring met volgende.

    Hebben last met het ontvangen van gsm ontvangst in de wagen. Dit komt omdat de wagen is uitgerust met isolerend glas rondom de wagen, optie af fabriek.

    We overwegen om de voorruit die nu gelaagd/isolerend is te laten vervangen door een originele/standaard voorruit. Hierdoor hebben we 1 opening in de wagen waarbij we ontvangst kunnen krijgen.

    vervolgens is de bedoeling om even af te wachten dit een oplossing is.

    Zoniet dan zouden we beginnen met de voorste zijramen te vervangen door gewone ramen.

    Heeft iemand van jullie dit misschien als eens ondernomen?

    De oringele sim acces in de wagen willen we stop zetten want dit lost ons probleem niet op voor het ontvangen van Waze, Coyote, Zender Peage,...

    merci voor de hulp

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2015
    Leeftijd
    65
    Posts
    100
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Slechte mobiele ontvangst in wagen door isolerend glas

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christof VR Bekijk Berichten
    Hallo?

    iemand van jullie ervaring met volgende.

    Hebben last met het ontvangen van gsm ontvangst in de wagen. Dit komt omdat de wagen is uitgerust met isolerend glas rondom de wagen, optie af fabriek.

    We overwegen om de voorruit die nu gelaagd/isolerend is te laten vervangen door een originele/standaard voorruit. Hierdoor hebben we 1 opening in de wagen waarbij we ontvangst kunnen krijgen.

    vervolgens is de bedoeling om even af te wachten dit een oplossing is.

    Zoniet dan zouden we beginnen met de voorste zijramen te vervangen door gewone ramen.

    Heeft iemand van jullie dit misschien als eens ondernomen?

    De oringele sim acces in de wagen willen we stop zetten want dit lost ons probleem niet op voor het ontvangen van Waze, Coyote, Zender Peage,...

    merci voor de hulp
    Ik heb diezelfde uitrusting maar heb daar geen problemen mee. Ook niet als ik eens mijn gsm als gps gebruik.

    Zit er ook een gsm module in de wagen? Dan heb je onder de armleuning een rubber matje die ook als buiten antenne dienst doet en waar je voor optimaal ontvangst de gsm op kan leggen.
    Als je dit niet zou hebben lijkt mij dit de eerste optie om te bekijken. Deze kit verbetert sterkt de gsm ontvangst in de wagen. Wij kunnen gewoon in de wagen bellen met elke gsm vanop elke plaats. In de voorruit is er ook een stralings vrije opening voorzien rond de spiegel plaatsing die vaak voor de peage gebruikt wordt.

    Bedenkt dat de isolatie van de ruiten niet alleen de gsm straling maar ook de UV stralen en het geluid sterk dempen. Tevens bieden deze met folie gelaagde ruiten extra veiliheid bij een aanrijding omdat er dan weinig of geen vrije glas stukkjes rondvliegen.
    A6 Avant, model 2015, Clean Diesel, Quatro 3 L, 218 PK, S-line kit, en met vele opties....

  3. #3
    1HXV110's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Posts
    214
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Slechte mobiele ontvangst in wagen door isolerend glas

    Ook hier geen enkel probleem met GSM ontvangst.
    Heb weliswaar ook standaard 2e GSM kaart in de auto, maar zodra mijn GSM in de auto komt, verbindt die via Bluetooth.

    Ook mijn vrouw heeft geen problemen met haar GSM in onze Audi.
    Werkt allemaal prima.

    Zou toch eerst iets anders proberen, voor de voorruit te vervangen.
    Audi A6 4G 3.0 TDI Daytona grey met weinig opties.... die ontbreken.
    VW Passat CC 2.0TSI Exclusive Deepblack Perl met veeeeeul opties.

  4. #4
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.122
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Slechte mobiele ontvangst in wagen door isolerend glas

    Eens met vorige reacties. Ik heb vanaf 2006 nu mijn 6e A6 met rondom dubbel geluidswerend geïsoleerd glas. Nooit problemen met gsm-ontvangst o.i.d.
    Wanneer je een A6 Avant hebt, is de achterruit sowieso nu ook al enkel glas, dus die 'ene opening' zou je dan al hebben.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •