Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: Multitronic - In D gelijk veel kracht op de assen (anders dan in R)

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2016
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Multitronic - In D gelijk veel kracht op de assen (anders dan in R)

    Hi,

    Weet niet precies hoe ik het moet omschrijven in het onderwerp maar probeer het hieronder uit te leggen. Het betreft een A6 2.0 Tdi met Multitronic (0AW). Wanneer je van P/N naar R gaat voel je weinig aan de auto wanneer je op de rem trapt. Zodra je de rem los laat begint ie rustig op te pakken en gaat ie rollen. Wanneer ik van N naar D ga merk je dat de auto gelijk wilt rijden. Dan moet je harder op de rem trappen, de neus komt wat omhoog en je voelt/hoort aan de motor dat ie wilt rijden. Net alsof de koppeling al aan het opkomen is. Zet je hem daarna in N voel je de spanning eraf vallen, neus omlaag en de motor loopt gelijk weer rustig. De auto schokt ervan, bij het in de versnelling zetten en in neutraal zetten.

    Het gedrag dat ik in R heb was tot vanmiddag ook in D, heerlijk rustig. Eenmaal opgetrokken is er niks aan de hand, tot je stil staat en de auto dat eigenlijk niet wilt. Zet hem nu maar in N bij een stoplicht. Het start/stop systeem zet ik ook maar uit, als de motor aanslaat wil ie tijdens het starten al weg....

    Aangezien je op het forum wel een aantal zaken leest over software updates kom ik geen topic tegen met dit probleem.

    Herkent iemand dit probleem? De auto heeft nog garantie gelukkig, maar wil toch weten wat dit mogelijk kan zijn of dat het met een software aanpassing op te lossen is. Ben in bezit van VCDS mocht ik meer informatie moeten geven.

    Dank.

  2. #2

    Standaard Re: Multitronic - In D gelijk veel kracht op de assen (anders dan in R)

    Met het stukje address 2 uit een autoscan weet je in ieder geval of er een update is.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2016
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Multitronic - In D gelijk veel kracht op de assen (anders dan in R)

    Hi Raz0r,

    Dit komt eruit:

    Address 02: Auto Trans (J217) Labels 0AW-927-156.clb
    Part No SW: 4G0 927 155 T HW: 0AW 927 156 K
    Component: 0AW 20TDI RdW H05 0007
    Revision: --H05--- Serial number: 0000000079
    Coding: 000001
    Shop #: WSC 02391 785 00200
    ASAM Dataset: EV_TCMVL381 A02431
    ROD: EV_TCMVL381.rod
    VCID: 3C7782F1B76BA0AAC1-8068

    No fault code found.

    Kan jij hieruit afleiden of er een update in kan? En uiteraard of dat mijn probleem verhelpt?

    Thanks.

  4. #4

    Standaard Re: Multitronic - In D gelijk veel kracht op de assen (anders dan in R)

    Of het probleem ermee weg is kan ik je niet garanderen maar de kans is er zeker. Je hebt versie 7 en er is nog een nieuwere 9 en de nieuwste is 11 voor jouw auto. Wel even een nieuwe bakadaptatie doen na die update. Soms is het beter je motorregelapparaat tegelijkertijd ook te voorzien van een update.
    Laatst gewijzigd door Nenna; 31-05-19 om 17:54.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2016
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Multitronic - In D gelijk veel kracht op de assen (anders dan in R)

    Hi Raz0r,

    Bedankt voor je uitleg en hulp alvast. Ik heb vanmorgen de bak gereset via basic settings en na 20 km leek het beter, nog niet hoe het was eerlijk gezegd. De adoptie procedure kon ik niet vinden, heb rustig gereden als alternatief.

    Ik kan je geen privé bericht sturen (las in een ander bericht dat je dat graag hebt) maar hoe kan ik versie 11 Plus de update voor het motorregelapparaat installeren zoals je adviseert? En hoe doe je de adoptie procedure?

    De auto is volgens de boekjes tot 2015 bij de Audi dealer onderhouden en daarna bij een BOVAG garage. Vandaar dat het niet up to date is denk ik. Zelf al de firmware van de MMI naar P1001 gebracht van de week dus ben benieuwd of jouw advies ook uit te voeren is.

    Nogmaals dank.


  6. #6

    Standaard Re: Multitronic - In D gelijk veel kracht op de assen (anders dan in R)

    Nou je hebt nu nog garantie, zou het lekker laten oplossen dan. Met vcds kan je dit niet. Met vagcanpro of odis kan dit wel. Dealer houdt dit soort updates niet bij zolang er geen klachten gemeld worden. Mocht je dit niet via de garantie willen doen kan een ander dit misschien voor je doen. Ik weet niet uit welke regio je komt maar als dat enigszins in het westen is kun je wellicht bij @Rainesh terecht. Let wel, zoals ik al zei ik kan je geen garanties geven, en hij ook niet.

  7. #7
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Multitronic - In D gelijk veel kracht op de assen (anders dan in R)

    Heb je ook een stukje van je motor? Module 01

    VCDS Regio Den Haag | VCDS Hex-net | VCP | Odis | Rainesh@hotmail.com
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2016
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Multitronic - In D gelijk veel kracht op de assen (anders dan in R)

    De dealer 😀
    Vermoed dat het binnen de 'toleranties' valt, wil dit wel via Rainesh doen eigenlijk. Ik kom idd uit Noord-Holland.

    Kan wel aan Odis komen, maar dan nog moet ik de SW hebben voor de update en de procedure.

    Hoor graag van je 😀

    Edit: Rainesh heeft gereageerd dus mail weggehaald.
    Laatst gewijzigd door jpi; 01-06-19 om 00:33. Reden: Overbodig

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2016
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Multitronic - In D gelijk veel kracht op de assen (anders dan in R)

    Address 01: Engine (J623-CGLC) Labels:. 03L-906-018-CGL.clb
    Part No SW: 03L 906 018 LB HW: 03L 906 018 JL
    Component: R4 2.0l TDI X25 9978
    Revision: 45X25---
    Coding: 12034012242401080000
    Shop #: WSC 92521 052 00000
    ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01103L906018LB 003012
    ROD: EV_ECM20TDI01103L906018HA.rod
    VCID: 75E157D5D4C131E2FE-8020

    No fault code found.
    Readiness: 0 0 0 0 0

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2016
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Multitronic - In D gelijk veel kracht op de assen (anders dan in R)

    @Raz0r, ik heb Rainesh even een bericht gestuurd. Dank!

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2016
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Multitronic - In D gelijk veel kracht op de assen (anders dan in R)

    All,

    Probleem opgelost. Via @Raz0r in contact gekomen met @Rainesh en vandaag bij hem langs gegaan. Hij heeft mijn multitronic firmware een update gegeven, van versie 7 naar versie 11. Ik moet zeggen dat dit toch een wereld van verschil is, qua gasresponse en wegrijden is er zeker verbetering waar te nemen. Naast deze update heeft hij nog wat kleine VCDS aanpassingen gedaan. Erg blij met het relatief korte bezoek.
    Laatst gewijzigd door jpi; 06-06-19 om 19:15.

  13. #12

    Standaard Re: Multitronic - In D gelijk veel kracht op de assen (anders dan in R)


  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    112
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Multitronic - In D gelijk veel kracht op de assen (anders dan in R)

    @razor en @Rainesh... 2 toppies... RAzor ken ik dan niet persoonlijk maar lees mee wat hij allemaal schrijft.. Hij heeft er gewoon verstand van. Rainesh hoef ik niet uit te leggen. VCD Master van Nederland
    Audi A6 3.0 TDI 245pk Quattro S-tronic 2012

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •