Resultaten 1 tot 14 van de 14

Onderwerp: Gekoelde stoelen, wie kent deze optie?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    356
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6

    Standaard Gekoelde stoelen, wie kent deze optie?

    Hoi ,

    ben aan het rondkijken om A6 te kopen ...
    Ivm stoelen heb ik 2 voorkeuren , de onderstaande "comfort" stoelen of de sportiefste "RS" stoelen...
    De S-line stoelen vallen af omdat deze bijna identiek zijn qua look dan degene die ik nu heb

    Na wat research werk kwam ik ergens op een Duits fora informatie tegen ivm de gekoelde stoelen.
    Vermits mijn Duits niet goed is verstond ik enkel de grote lijnen ...
    Daar las ik iets ivm de stoelverwarming , dat de stoel minder goed of zelfs maar een deel verwarmd wordt
    als de wagen ook gekoelde stoelen heeft als optie ...? Iemand hier meer info over ?
    Hieronder de PR-code + beschrijving van de "comfort" stoelen ...

    (PS8) Individualkontursitze vorn mit Memory-Funktion + (4D8) Sitzbelüftung/Massagefunktion vorn

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Leeftijd
    51
    Posts
    106
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Gekoelde stoelen, wie kent deze optie?

    Geloof dat het hier over sitzbeluftung gaat, stoelventilatie dus.
    Heb ik in mijn a4 B8.5, erg pretting in de zomer, airco door je billen. ;-)
    Stoelverwarming werkt ook prima en verwarmt hele stoel zoals normaal.
    De comfort stoelen in de A6 hebben nog meer extra, massage functie en memory.
    dat heb ik dan weer niet...
    Laatst gewijzigd door SpikeA6; 11-06-19 om 13:08.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2015
    Leeftijd
    65
    Posts
    100
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Gekoelde stoelen, wie kent deze optie?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fastvwke Bekijk Berichten
    Hoi ,

    ben aan het rondkijken om A6 te kopen ...
    Ivm stoelen heb ik 2 voorkeuren , de onderstaande "comfort" stoelen of de sportiefste "RS" stoelen...
    De S-line stoelen vallen af omdat deze bijna identiek zijn qua look dan degene die ik nu heb

    Na wat research werk kwam ik ergens op een Duits fora informatie tegen ivm de gekoelde stoelen.
    Vermits mijn Duits niet goed is verstond ik enkel de grote lijnen ...
    Daar las ik iets ivm de stoelverwarming , dat de stoel minder goed of zelfs maar een deel verwarmd wordt
    als de wagen ook gekoelde stoelen heeft als optie ...? Iemand hier meer info over ?
    Hieronder de PR-code + beschrijving van de "comfort" stoelen ...

    (PS8) Individualkontursitze vorn mit Memory-Funktion + (4D8) Sitzbelüftung/Massagefunktion vorn
    Wij hebben deze optie genomen in onze A6. Comfort stoelen met geheugen (2 programma’s) voor beide voorstoelen met verwarming, ventilatie en massage (met verschillende programma’s). Onder de zetel zit een blaas opening van de verwarming/airco voor de achterzijde van de wagen. Als je de ventilatie opzet kan je dus gekoelde door de zetel heen ventileren. Op de laagste stand, wat wij meestal gebruiken, is er ook geen extra lawaai.

    Hiermee wel voorzichtig zijn want met een bezweet lichaam instappen en de ventilatie op maximaal hou je er de dag nadien volledig verkleumde rugspieren aan over. Voor deze optie is er ook een duurdere lederversie nodig die geperforeerd, dunner en soepeler is dan standaard. Al bij al een dure aangelegenheid als je dat allemaal nieuw erbij moet nemen. Waar je ook rekening mee moet houden is dat de stoelleuning behoorlijk dikker is (ik schat zeker 5 cm) en er daardoor minder plaats is op de achterbank.



    Maar voor de rest nog geen minuut spijt van gehad. Het is het zalig vertoeven. Je kan de zetel dusdanig omvormen naar kuipstoel (het verlengde zitvlak als zijwangen van zowel zitvlak als rugleuning zijn vrij programmeerbaar) als naar elke gedroomde vorm dat je maar wilt.
    Na 10 uur rijden, met om het uur 10 minuten massage, stap je niet verkrampt uit de wagen maar lijkt het dat je nog maar net 2 uur aan het rijden was. Combineer je dit met de zetel verwarming dan zal zelf een pijnlijke rug dit als erg zalig ervaren.
    Het geperforeerde leder op zich zorgt ook al voor een luchtiger stoel ook al staat de ventilator af.
    Laatst gewijzigd door Peter 6; 12-06-19 om 18:30.
    A6 Avant, model 2015, Clean Diesel, Quatro 3 L, 218 PK, S-line kit, en met vele opties....

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    356
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Gekoelde stoelen, wie kent deze optie?

    Hallo , bedankt voor de info !

    Is inderdaad een dure optie , dacht ergens gelezen te hebben +/- 5000€ (duurder leder , massage+verwarmd+gekoeld+2x memory)

    Dus de stoelverwarming functioneert evengoed bij deze stoelen tov de gewone stoelen ...?

    Ivm de dikkere rugleuning dat wist ik niet , maar in principe hebben de kids achteraan ruimte genoeg

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2015
    Leeftijd
    65
    Posts
    100
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Gekoelde stoelen, wie kent deze optie?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fastvwke Bekijk Berichten
    Hallo , bedankt voor de info !

    Is inderdaad een dure optie , dacht ergens gelezen te hebben +/- 5000€ (duurder leder , massage+verwarmd+gekoeld+2x memory)

    Dus de stoelverwarming functioneert evengoed bij deze stoelen tov de gewone stoelen ...?

    Ivm de dikkere rugleuning dat wist ik niet , maar in principe hebben de kids achteraan ruimte genoeg
    De gewone stoelen ken ik niet, maar ik kan alleen zeggen de de stoel verwarming 3 standen heeft. In de hoogste stand warmen ze zeer snel op en na 10 minuten moet je verlagen (is bijna niet meer te houden). Alleen de chaufeur stoel houd zijn laatste stand in geheugen. De auto staat buiten en in de winter laat ik de verwaming permanent op de laagste stand staan. Wij zijn er in elk geval zeer tevreden over.
    A6 Avant, model 2015, Clean Diesel, Quatro 3 L, 218 PK, S-line kit, en met vele opties....


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Leeftijd
    54
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Gekoelde stoelen, wie kent deze optie?

    Ook in mijn A6 2012 heb ik de comfort stoelen, en vind ze heerlijk. Zowel de stoelverwarming als de ventilatie is een fijne optie.
    En heb ook geen klachten over de stoelverwarming, doen het prima en snel warm. Ik heb de stoelverwarming altijd op de eerste stand staan.
    Maar ik gebruik wel mijn standkachel in de winter.
    Dus het interieur is al opgewarmd als ik instap.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    356
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Gekoelde stoelen, wie kent deze optie?

    Ondertussen A6 aangeschaft met elektrische + verwamde/gekoelde + massage stoelen

    Leuk hoor al die (instel)mogelijkheden !
    Van de zetelventilatie had ik iets meer verwacht ...(Ofwel staat er een setting niet optimaal)

    In ieder geval nogmaals bedankt voor het beantwoorden van m'n vragen !

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Gekoelde stoelen, wie kent deze optie?

    Wij hebben deze stoelen ook en ik heb gezien dat je via het MMI zones kan instellen voor het verwarmen en koelen van de zetel. Weet het zo niet van buiten, maar als ik mij niet vergis kan je kiezen tussen meer koelen/verwarmen van het zitvlak, dan wel van het rugvlak. Misschien dat de meldingen van het minder goed verwarmen daaraan lag?

  10. #9
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.152
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Gekoelde stoelen, wie kent deze optie?

    Met het huidige weer waardeer ik mijn stoelventilatie meer dan ooit
    Wel belangrijk: zet 'm meteen aan, niet pas als je het warm krijgt.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  11. #10
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.574
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Gekoelde stoelen, wie kent deze optie?

    Vraag @ketelapper: ik heb deze optie ook in mijn kar. Als ik ventilatie aanzet merk ik alleen "blazen" aan de rug zijde. Hoort dit zo, of is er een instelling mogelijk, of is dit bij de 4 serie alleen in de rugleuning ?
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  12. #11
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.152
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Gekoelde stoelen, wie kent deze optie?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HD1 Bekijk Berichten
    Vraag @ketelapper: ik heb deze optie ook in mijn kar. Als ik ventilatie aanzet merk ik alleen "blazen" aan de rug zijde. Hoort dit zo, of is er een instelling mogelijk, of is dit bij de 4 serie alleen in de rugleuning ?
    Uhm... Bij mijn A6 wordt lucht afgezogen zowel door zitting als door leuning. Bij mijn weten kan ik alleen standje 1-2-3 instellen maar verder niets. Staat voltijd op 3
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  13. #12

    Standaard Re: Gekoelde stoelen, wie kent deze optie?

    @HD1 Bij de normale b9 sportstoel zit er volgens mij in de zitting ook een ventilatortje.. Google even op ssp 644 Audi a4 8w daar staat het vast wel in.

  14. #13
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.574
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Gekoelde stoelen, wie kent deze optie?

    Will do

    Dank je @Raz0r

    Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  15. #14
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.574
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Gekoelde stoelen, wie kent deze optie?

    gekeken in dat ssp, idd in rugleuning en in zitting.
    straks eens extra op letten.
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •