Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Ervaringen Multitronic update/tuning JD / Vagtechniek

  1. #1

    Standaard Ervaringen Multitronic update/tuning JD / Vagtechniek

    Ik vroeg mij af of er hier mensen op het forum ervaringen hebben met de Multitronic tuning "software update" bij JDEngineering of Vagtechniek. Ik heb een A6 2.0tdi uit 2012 met het bekende probleem waarbij de auto bij stilstand niet direct wilt wegrijden bij "teveel" gas geven, bij teveel gas heeft de auto een soort klap. Ik moet heel rustig gas geven (soort van van spelen met het gas) om normaal te kunnen rijden. Het klinkt erger dan het is maar het is redelijk irritant als je snel een kruispunt wilt oversteken/straatje keren. Als de auto rijd schakels de bak perfect zoals het hoort. De auto heeft netjes elke keer na 60000km nieuwe Multitronic olie gehad (nooit gespoeld, ik zit hierover te twijfelen tot ik las over software updates, meningen schijnen hierover ook verdeelt te zijn)

    Ik heb meerdere topics doorgelezen waaronder https://www.audiforum.nl/forum/model...2012-a-18.html

    Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen (liefst A6 rijders met de 8cvt bak) die bij JD of Vagtechniek zijn langsgeweest voor de Multitronic tuning of dit probleem erna helemaal weg was. Ik lees over de normale Multitronic software updates dat na verloop van tijd het probleem weer terugkomt.

    De auto zit ruim over de 2ton en rijd verder nog helemaal super, puur door de Multitronic bak zit ik na denken over een andere auto met ZF 8-traps bak.

    Alvast bedankt!

  2. #2

    Standaard Re: Ervaringen Multitronic update/tuning JD / Vagtechniek

    @hbbplat Heb je toevallig een uitleeslogje van je auto? Dan kunnen we zien of er überhaupt nog een reguliere/originele software-update mogelijk is. Er zijn behoorlijk wat mensen die hierna een significant beter rijdende auto hebben. Daarbij is het verreweg de goedkoopste van je opties.

  3. #3

    Standaard Re: Ervaringen Multitronic update/tuning JD / Vagtechniek

    @hbbplat; nog wat wijzer geworden? Ik ben ook een chiptunning van plan van mijn A6 C7 2.0 tfsi.

  4. #4
    jos_br's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    63
    Posts
    1.229
    Kudos
    13
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Ervaringen Multitronic update/tuning JD / Vagtechniek

    Een software update bij een tuner is niets anders dan het veranderen van bijv. de schakelmomenten of toerentallen in deze bak, iets wat het rijden absoluut aangenamer maakt.

    Wat de klap tijdens wegrijden kan verminderen is proberen een goede basisinstelling/adaptierit uit te voeren. Wanneer deze niet af te maken is, zal de koppeling (ook de multitronic heeft een koppeling) vervangen moeten worden, het beste i.c.m. het vliegwiel. Toevallig van de week hier weer bij de hand gehad, bij degene met nieuw vliegwiel ging deze moeiteloos door deze basisinstelling, de andere krijgt een nieuwe koppeling/vliegwiel....

    Jos.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •