Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Samsung S8 via RSAP aanmelden bij MMI voor dataverbinding

  1. #1
    Mark19's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2004
    Posts
    181
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Samsung S8 via RSAP aanmelden bij MMI voor dataverbinding

    Beste,

    Mijn Audi A6-C7 uit 2011 is voorzien van een MMI systeem en tevens een mogelijkheid om voor een Audi connect verbinding een SIM in te voeren.
    Nu heb ik een mobiel abonnement bij KPN waarvan 15Gb aan data. Deze zou ik dan ook graag delen met mijn MMI systeem.
    Bij navraag bij KPN blijkt er nog steeds geen mogelijkheid te zijn om een extra SIM bij mijn abbo aan te melden welke dan alléén voor data gebruikt kan worden én gelijktijdig feilloos met mijn mobiel gebruikt kan worden. Men zegt dat het een van de 2 is, maar dat beide tegelijk niet mogelijk is.

    Nu hoorde ik onlangs dat het ook mogelijk moet zijn een mobiel met RSAP via bleutooth aan de MMI te koppelen en zo de data verbinding te realiseren..
    Niemand kan mij echter bevestigen dat dit goed werkt en hoe ik mijn Samsung S8 op het MMI aan dien te melden.
    Ik lees diverse berichten op het forum welke over SRAP gaan maar dit betreft allemaal gedateerde topics, en vraag me toch echt af of het nu mogelijk is mijn Samsung S8 via SRAP bij mijn MMI aan te melden?
    Staat RSAP altijd aan of dien ik dit handmatig te activeren?
    Heeft iemand met bovenstaande ervaring, en heeft iemand het daadwerkelijk voor elkaar gekregen om een Samsung S8 voor data aan het MMI te koppelen?

    Bvd.

    Mvrgr. Mark
    Laatst gewijzigd door Mark19; 11-10-19 om 23:04.

  2. #2
    BoltYes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    39
    Posts
    469
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Samsung S8 via RSAP aanmelden bij MMI voor dataverbinding

    Heb een S8 (telefoon ) en een A6 uit 2012, werkt prima Hangt natuurlijk wel van je soort MMI af, heb MMI plus.

    Heb geen tweede sim, maar laat de auto met de S8 als autotelefoon verbinden. Je moet je SIM code opslaan in je MMI. Je kan dan je telefoon zelf niet meer gebruiken, niet om te bellen (moet via MMI) en niet om te internetten (kan wel gewoon, maar dan moet je via WiFi met de auto verbinden).
    Audi A6 Avant S-line
    3.0 TDI Quattro

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    112
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Samsung S8 via RSAP aanmelden bij MMI voor dataverbinding

    S8 met enkel SIM moet werken. Echter moet je wel een recentere versie van je MMI hebben. Dacht ook dat je greenmenu geactiveerd moet worden om een instelling te veranderen. @Rainesh kan je eventueel helpen.

    Alle samsung telefoons met DUBBEL SIM ondersteunen helaas geen RSAP. Gelukkig heb ik Vodafone en kan ik wel een extra Data only sim inmijn auto plaatsen.
    Laatst gewijzigd door HakanC; 14-10-19 om 00:29.
    Audi A6 3.0 TDI 245pk Quattro S-tronic 2012

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Samsung S8 via RSAP aanmelden bij MMI voor dataverbinding

    Is het al gelukt om Rsap werkende te krijgen?
    Ik ben zelf ook bezig geweest om zo internet in de auto te krijgen, zonder een abonnement af te sluiten voor
    Connected. Dat is dan toch mogelijk? Ik heb een A3 etron uit 2015 met MIB1 (mmi 3g+) en een lg v30 telefoon.
    Hoe kom ik bij MIB1 in het green menu waar ik de NAD moet activeren geloof ik?

  5. #5
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Samsung S8 via RSAP aanmelden bij MMI voor dataverbinding

    Bij de A3 8V is er geen green menu zoals er eerst was.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T830 met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Samsung S8 via RSAP aanmelden bij MMI voor dataverbinding

    Dus er valt niks te activeren, zonder dure apparatuur, dat is wel jammer.

    bedankt

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    112
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Samsung S8 via RSAP aanmelden bij MMI voor dataverbinding

    Na de Android 10 updates op de S Galaxy lijn met DUO SIM van Samsung ondersteunt al paar maanden nu ook RSAP. Of de S8 ook de Android 10 update heeft gekregen weet ik niet.
    Audi A6 3.0 TDI 245pk Quattro S-tronic 2012

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Samsung S8 via RSAP aanmelden bij MMI voor dataverbinding

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BoltYes Bekijk Berichten
    Heb een S8 (telefoon ) en een A6 uit 2012, werkt prima Hangt natuurlijk wel van je soort MMI af, heb MMI plus.

    Heb geen tweede sim, maar laat de auto met de S8 als autotelefoon verbinden. Je moet je SIM code opslaan in je MMI. Je kan dan je telefoon zelf niet meer gebruiken, niet om te bellen (moet via MMI) en niet om te internetten (kan wel gewoon, maar dan moet je via WiFi met de auto verbinden).
    Is hier een stappenplan voor te vinden ergens? Ik zit in zelfde situatie alleen geraak ik niet op het web door te vinden met de hotspot van de auto. De auto neemt de sim over en beschikt wel over internet (Google Earth view werkt feilloos)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •