Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Sporadische storingen bij het starten, 2.0TDI

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Posts
    87
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Sporadische storingen bij het starten, 2.0TDI

    Allen,

    Sinds een week ben ik de gelukkige eigenaar van een A6 '13 zet binnenkort foto's in de showroom, mijn b8 is in de verkoop gegaan na 5 jaar trouwe dienst. Heb de wagen overgekocht van een goede kennis.
    Na een weekje rijden wil ik hier even mijn bevindingen delen met jullie.

    Eerst en vooral, wou al lang zo'n model en nu ik er 1 heb is het fantastisch. Wagen rijdt echt subliem, is een 2.0 tdi 120 kw Manueele transmissie.

    Echter deze week wou de motor opeens niet meer starten met allerlei foutmeldingen(was was nog maar de 3e x dat ik de auto nam sinds ontvangst), eerst de handrem, dan de stabiliteitsregeling, bandenspanningscontrole, ... Paar x sluiten en terug open doen en dan weer wel, herstarten en terug niet willen en na aantal x proberen dan weer wel.

    Heb dan naar mijn garage gebeld waar ik normaal ga en ze zeiden dat een paar oorzaken konden zijn, een relais of sensor van de koppeling of mss de batterij van de sleutel. Vorige eigenaar had recent de batterij vervangen van de sleutel die hij altijd gebruikte. Heb dan eens geprobeerd met te wisselen van sleutel en sindsdien inderdaad geen foutmeldingen meer bij starten.

    Heb vandaag de wagen laten uitlezen. Er waren veel fouten die al werden gegenereerd bij het onderbroken starten, maar geen enkele permanente fout. O.a ook de fout van koppelingspedaalsensor zat er tussen. Dan gebeld met iemand die bij een Audi dealer werkt, en hij zei vrijwel meteen transponder systeem. Blijkbaar is er een werkplaatsbericht dat de batterij van zo'n sleutel keyless start binnen de 2 minuten moet vervangen worden omdat er anders kans is op dataverlies in de sleutel. De batterij is idd recent vervangen geweest en nu geen foutmeldingen meer bij starten met de andere sleutel. Dus nu even rondrijden en dan terug uitlezen, indien ok zou de ene sleutel gehercodeerd worden bij Audi. Komt iemand dit toevallig bekend voor?

    In het andere geval hebben ze vermoeden van de koppelingspedaalsensor. Ze geven aan dit samen te vervangen met de koppelingspomp. Wagen heeft nu ongeveer 130000 km en schakelt en ontkoppelt zeer goed. Is dit gebruikelijk dat dit samen dient vervangen te worden? Kennis zegt ook dat hij in het verleden geen problemen heeft gehad. Zou kunnen dat dit nu ineens kapot gaat.

    Nog iets die me opvalt is de koelwatertemperatuur. Bij rustig tot normaal rijden komt ie maar tot 3 led streepjes, ook op afstanden van +30 km. Enkel bij doorrijden en autosnelweg gaat ie normaal op 90°/4 led streepjes. Indien er dan weer rustig gereden wordt valt ie terug op 3. Herinner me van m'n B8 dat eens de temp meter op 90 stond, die daar ook mooi bleef staan, maar mss is dit anders met de led streepjes?

    Tot slot klapt m'n rechterbuitenspiegel niet in, maar daarover gaf ie een fout. Iets dat de motor aan massa zou liggen ofzo? Ik vraag het volgende keer nog eens na. Spiegelkap heeft in ieder geval weerstand bij proberen inklappen.

    mvg

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Posts
    87
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Sporadische storingen bij het starten, 2.0TDI

    Update

    De wagen is binnen geweest bij audi. De koppelingspomp met sensor en relais 644 & 645 zijn vervangen. Nu geen problemen meer

  3. #3

    Standaard Re: Sporadische storingen bij het starten, 2.0TDI

    dus het niet starten kwam dus van die koppelingspomp en desbetreffende relais ? gr

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Posts
    87
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Sporadische storingen bij het starten, 2.0TDI

    Eerst hadden ze de koppelingspomp vervangen, omdat die sensor ook een storing gaf.
    Echter toen ik de auto ging ophalen was het nog steeds hetzelfde probleem. Dan zijn de relais vervangen geweest, nadien geen problemen meer gehad.
    Heb ook geen detailoverzicht van de uitgevoerde werken, gezien dit nog voor rekening van de verkoper was. Herstelling wel uitgevoerd bij officiële audi garage.

    Mvg

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •