Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: 3.0 biturbo TDI, 1 gloeibougie vervangen?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2019
    Leeftijd
    40
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard 3.0 biturbo TDI, 1 gloeibougie vervangen?

    Goedemorgen allen, nu brandt het motor management lampje. Altijd spannend, maar blijkt dus na uitlezen dat het om één gloei bougie gaat die vervangen mag worden.

    Lokale Audi dealer/garage rekent €100 piek.

    Nu vraag ik me af of ik ze niet allemaal moet vervangen + de pakking (las ik in een oudere discussie hier dat dit handig/verstandig is).

    Volgens de lokale auto materialen man kost het me €20,- per stuk + de eventueel een pakking.

    Betreft dus een 3.0 V6 bit comp uit 2015.

    Benieuwd naar de reacties en meningen!




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.065
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.0 biturbo TDI, 1 gloeibougie vervangen?

    Ik heb het in mijn biturbo met 130K op de teller nog niet meegemaakt. Wel in mijn vorige 4F met 2.7TDI.
    Die gaf niks aan, maar je merkte het duidelijk met koude start.
    Toen één vervangen, maar het jaar daarop 's winters volgde de tweede. Ze toen allemaal laten vervangen. Dit heeft twee jaar gehouden en toen begon het spelletje opnieuw.

    Die auto vrat gloeibougies. Gelukkig snel vervangbaar en eigenlijk verder nooit iets ernstigs aan gehad.
    Audi A6 4G 3.0TDI BIT. ACC, AAS, Standverwarming en meer van dat lekkers. Een A3 8V 1.6TDI met ACC Muisgrijs handbak van het vrouwtje .
    4 rings 4 ever

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2019
    Leeftijd
    40
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 3.0 biturbo TDI, 1 gloeibougie vervangen?

    Dank je wel. Voor nu ga ik enkel nummertje 3 vervangen komende week. Mocht het binnen afzienbare tijd alsnog problemen opleveren, dan vervang ik de allemaal.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2013
    Leeftijd
    36
    Posts
    61
    Kudos
    27
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.0 biturbo TDI, 1 gloeibougie vervangen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peterv83 Bekijk Berichten
    Goedemorgen allen, nu brandt het motor management lampje. Altijd spannend, maar blijkt dus na uitlezen dat het om één gloei bougie gaat die vervangen mag worden.

    Lokale Audi dealer/garage rekent €100 piek.

    Nu vraag ik me af of ik ze niet allemaal moet vervangen + de pakking (las ik in een oudere discussie hier dat dit handig/verstandig is).

    Volgens de lokale auto materialen man kost het me €20,- per stuk + de eventueel een pakking.

    Betreft dus een 3.0 V6 bit comp uit 2015.

    Benieuwd naar de reacties en meningen!




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Blijft een lastig verhaal.
    In beginsel zou ik ze alle 6 vervangen omdat de kans relatief groot is dat de rest volgt.

    Maar om gelijk mijn eigen stelling onderuit te halen:
    In mijn 4F had ik ook dat er 1 niet mee deed. Toen wilde ik ze ook alle 6 vervangen, maar 1 stift bleek dusdanig vast te zitten dat het risico op breken mij te groot was. En aangezien deze stift gewoon goed was, toen de keus gemaakt deze te laten zitten.

    Deze stift heeft het daarna nog zon 120.000 a 150.000 volgehouden, daarna heb ik de auto weggedaan.

    Dus ja het kan best om ze per stuk te vervangen, alleen heeft het niet mijn voorkeur


    Groetjes

    Lars
    © Audi A6: een vriendschap die groeit met iedere kilometer ©

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •