Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Chromen details zwart maken

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2016
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Chromen details zwart maken

    Goedemorgen,

    Ik wil graag al het chroom op m'n A6 zwart maken. Nu heb ik de volgende vragen:
    - Voor de grill lees ik vaak aan om die te vervangen door een zwarte. Ik wil graag de hele grill, dus ook de rand, zwart hebben. Waar kan ik deze vinden en wat kost dat ongeveer voor een originele?
    - Ik vind zelf die RS look ook heel tof (met honingraat). Daarvoor kan ik deze vinden (https://www.24parts.nl/detail/index/sArticle/605028) maar die is met een chromen rand of deze (https://german-car-accessories.com/c...39938674065564) maar die moet uit de VS komen. Zijn er hier ervaringen mee of alternatieven te vinden?
    - De rest van de chromen details wil ik laten wrappen. Zijn er hier nog voorkeuren voor bepaalde wrap folies, mat/glans etc.?
    - En hoe zit het met de sierlijst van de uitlaten? Dat wordt warm neem ik aan, dus dat moet gespoten worden of zijn daar ook nog andere opties voor?
    - Ook wil ik nog m'n ramen laten blinderen achter de B-stijl. Weke tint zouden jullie aanraden en zijn de ramen voor de B-stijl al tot wat maximaal legaal is getint of niet?

    Dit is hem nu:
    20211016_132052_0000.png

    Gr. rednass
    Laatst gewijzigd door rednass; 14-03-22 om 10:45.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    36
    Posts
    1.078
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Chromen details zwart maken

    Ik heb zelf na lang zoeken een grille op ebay.de op de kop kunnen tikken. Het zwarte logo had ik apart besteld en paste niet 1-op-1 in de nieuwe grille (2 klemmetjes zaten op de verkeerde plek). Die hebben we eraf geknipt en voor de zekerheid met 2 dotjes kit vast gezet. Logo op de kont is gewoon een plakker, de oude kun je eraf halen met een fohn en een visdraadje. Daarna goed schoonmaken en nieuwe erop, de positie van het oude logo heb ik met 4 stukjes tape gemarkeerd.

    De rest (sierlijsten van de ramen en dakrails) heb ik laten wrappen. Er is een folie van 3M die een cm of 10 breed is en daar ideaal voor is. Maar dat heb ik laten doen, resultaat is niet superstrak overal maar het valt nauwelijks op. Is ook geen makkelijk klusje, vooral de binnenkant van de deuren is pittig: die is geribbeld. Zo te zien heb je de mazzel dat die al zwart is bij je.

    Uitlaten heb ik ook nog niet gedaan, je hebt sierstukken die je erover kunt zetten. Ik heb alleen nog geen goede gevonden. Er werd mij nog aangeraden om het met hittebestendige plastidip te doen. Maar voorlopig nog geen werk van gemaakt.
    Laatst gewijzigd door Joshua043; 14-03-22 om 22:02.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2016
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Chromen details zwart maken

    Goeie, de logo's wil ik wel chroom houden, maar dat is dan ook het enige.
    Ik heb inmiddels ook bij een Audi dealer geïnformeerd en die zegt dat er geen volledige zwarte grill beschikbaar is voor mijn auto. Alleen een zwarte grill met een chromen rand. Klopt dit?
    Dan wordt het dus of de huidige grill wrappen, of een aftermarket grill kopen zoals de links in mijn openingspost. Ik twijfel nog heel erg..

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    36
    Posts
    1.078
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Chromen details zwart maken

    Goh, dat zou ik niet durven zeggen. Je hebt de A6 C7 Facelift? Dan zou deze moeten passen: https://www.ebay.de/itm/165385229649. Ik weet in elk geval dat ik in mijn zoektocht op ebay destijds vaker tegen een facelife grille aanliep dan PFL. Maar aanbod lijkt nu wat schaarser dan toen. En de honinggraat grille,.. sja, dat is smaak. Ik heb erover getwijfeld maar uiteindelijk toch niet gedaan. In ieder geval ben ik zo achteraf meer dan tevreden om het zo origineel mogelijk te houden.

    audia6.jpg

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2016
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Chromen details zwart maken

    Thanks! Dat ga ik misschien toch wel overwegen, alles origineel Audi heeft ook meer mijn voorkeur. Bij die grill mist alleen het deel van het kenteken, maar ik zie er ook wel een aantal op ebay staan waar dat wel bij zit. Anders moet ik dat overzetten van m'n huidige grill, maar daar zit weer chroom op.
    Ik kan alleen niet goed zien of die buitenrand van die grill bijvoorbeeld origineel zwart is of dat het ook gespoten is. Niet dat dat me heel veel uitmaakt, maar ik vraag het me gewoon af omdat de Audi dealer zei dat er geen volledig zwarte grills voor waren.
    Heb jij die kleine grills aan beide kanten waar bij mij mijn ACC sensoren zitten ook vervangen of gewrapt o.i.d.?


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    36
    Posts
    1.078
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Chromen details zwart maken

    Niets mee gedaan, dus zoals op de foto gebleven. Dat waren al matzwarte kapjes en vond ik verder niet storend. De grille van mij is ook alleen aan de buitenzijde glans.

    Kunt trouwens gewoon een kentekenhouder op die aftermarket grilles schroeven hoor. Hoeft er niet perse bij te zitten. Dan monteer je de houder gewoon met een schroef/boutje en een ringetje door een van de openingen van de honinggraat en klikt daar je kenteken in. Die wat bij de grilles geleverd worden zijn geloof ik vaak om je kenteken op vast te schroeven.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2016
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Chromen details zwart maken

    Aha! Op mijne zit dus wel chroom, dus maar eens kijken of ik die nog kan vervangen of dat ik die laat wrappen.
    Maar bij die grill is het niet alleen de kentekenhouder, maar zowel links als rechts van de kentekenhouder zitten ook nog kapjes die erop horen. Die zitten er niet bij bij dat ebay artikel. Bij andere aanbiedingen zitten die er wel bij, dus daar zal ik even op moeten letten denk ik.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    36
    Posts
    1.078
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Chromen details zwart maken

    Ik heb nog wel een rolletje 3M tape liggen die amper gebruikt is. Zit nog een meter of 40 op. Kan je als je wilt wel wat opsturen zodat je zelf eens kunt proberen of het wrappen van de mistlamproosters lukt. Mocht je daar interesse in hebben dan stuur maar een DM.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •