Nietszeggende topictitel 'airco' aangepast.
Sinds afgelopen zaterdag in bezit van A6 1.8 ultra 2015.
Bij koude motor blaast gedurende de eerste 8 tot 10 km ijskoude lucht uit de ventilatieroosters terwijl
de motor allang 90 graden aangeeft. Na ongeveer 10 km. wordt linkse kant beetje warm maar middenrooster en rechts
blijft koude lucht blazen.
Natuurlijk wel in auto stand natuurlijk. Ook andere standen probeert maar geen goed resultaat. Ook alles op max. temperatuur geen verbetering.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Alvast bedankt.
Zo om hier op verder te gaan bij mijn audi a6 c7 4g van 2016 en deze word ook niet zo snel warm heb al wat avatar zei gedaan en is iets beter het gekke is koud wordt die perfect en blaas overal en bij warm moet ik deze al op 24 graden zetten om het wat normaal(vorige audi a6 4f 20 graden) hebben en blaas die NIET in het midden voor en achter op auto maar wel op handmatig .iemand dat probleem ook .hoor het graag...
Heb dit ook al gemerkt. Temperatuur is moeilijk in te stellen, altijd te warm of te koud. Zelfs in manuele stand valt de snelheid van de ventilator niet altijd te regelen, toont max stand maar blaast niet altijd even hard. Volgens mij ligt het probleem doordat er verschillende zone’s zijn, ookal staat temp gelijk. In m’n vorige B8 was er 1 zone, en dit was veel beter en simpeler te regelen.
Voor de motortemperatuur op 90 graden te krijgen moet ik al flink doortrappen, en valt dan terug bij rustiger rijden. Maar heb hier al gelezen dat dit normaal is, ook garage bevestigd dit. M’n vorige B8 was ook een 2.0 TDI, duurde soms lang tegen dat koelwater 90 graden was, maar bleef dan wel stabiel. Volgens mij ook 1 van we redenen dat de interieurverwarming wisselvallig is omdat koelwatertemp niet constant blijft.
In de mijne heb ik last van de rechtse zone die nauwelijks warm wordt.
Tijdje terug helemaal niets meer warm. Na doorspoelen van de kachel radiator opnieuw een beetje warm, maar zeker niet 100%.
Het lijkt dus op een verstopping / vervuiling die heel lastig op te lossen is zonder de kachel radiator te vervangen...
Dat laatste klopt dan niet hoor, het kan zijn dat een tdi bij lang stationair en de kachel aan wel eens terug loopt op de meter naar 70 graden maar dat is het dan wel.
Bij gewoon rijden moet je wel 90 op de meter hebben continue en warmte krijgen binnen, als je meter dan terug loopt heb je een defecte thermostaat, loopt ie niet terug maar geen warme kachel moet je het gaan zoeken in kachel kranen of kleppen die niet of slecht bediend worden.
Deze zomer is de distributieriem en (licht lekkende) waterpomp aan de beurt. Dan laat ik meteen ook de thermostaat mee vervangen. Hangt ook af van buitentemperatuur. In de zomer meestal op 3 streepjes, in de winter meestal 2. Dus na een goeie 10 a 15 km de afhankelijk van buitentemp zou ik wel eens durven het gaspedaal wat dieper induwen. Bij snelheden van 160 en meer heb ik 4 streepjes, als ik dan terug 120 rijd valt terug naar 3 streepjes. Motor is een 2.0 TDI CGLA
Bedankt voor je reactie. Heb hier ook al op het forum gelezen dat het zou te maken kunnen hebben met de efficiëntie van de motor waardoor de temperatuur terug zou vallen. Maar zat me ook al niet lekker en de thermostaat stond al op de to-do lijst. Spijtig dat ik de olie temp niet kan zien. Van m’n golf 7 was die wel zichtbaar in de bc.