Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 40

Onderwerp: Verwarming wordt niet echt warm

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2019
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Verwarming wordt niet echt warm

    Sinds afgelopen zaterdag in bezit van A6 1.8 ultra 2015.
    Bij koude motor blaast gedurende de eerste 8 tot 10 km ijskoude lucht uit de ventilatieroosters terwijl
    de motor allang 90 graden aangeeft. Na ongeveer 10 km. wordt linkse kant beetje warm maar middenrooster en rechts
    blijft koude lucht blazen.
    Natuurlijk wel in auto stand natuurlijk. Ook andere standen probeert maar geen goed resultaat. Ook alles op max. temperatuur geen verbetering.
    Heeft iemand hier een oplossing voor?
    Alvast bedankt.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Verwarming wordt niet echt warm

    Nietszeggende topictitel 'airco' aangepast.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2019
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Verwarming wordt niet echt warm

    bedankt voor de goede titel

  4. #4
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Verwarming wordt niet echt warm

    Maar wordt ie uberhaupt niet warm of alleen de eerste kilometers niet ?
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2019
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Verwarming wordt niet echt warm

    de eerste 10 km niet daarna wel....


  6. #6
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Verwarming wordt niet echt warm

    Ja , als je een standkachel heb dan snap ik je probleem. Anders is het toch logisch dat het systeem op moet warmen ?
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  7. #7
    avussilver's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Verwarming wordt niet echt warm

    Als je automatische airco hebt,kan je ook even in de instellingen van de mmi kijken.
    En airco van economisch naar intensief verzetten.



    Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    52
    Posts
    144
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Verwarming wordt niet echt warm

    Zo om hier op verder te gaan bij mijn audi a6 c7 4g van 2016 en deze word ook niet zo snel warm heb al wat avatar zei gedaan en is iets beter het gekke is koud wordt die perfect en blaas overal en bij warm moet ik deze al op 24 graden zetten om het wat normaal(vorige audi a6 4f 20 graden) hebben en blaas die NIET in het midden voor en achter op auto maar wel op handmatig .iemand dat probleem ook .hoor het graag...

  10. #9
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Verwarming wordt niet echt warm

    Al laten uitlezen?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    52
    Posts
    144
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Verwarming wordt niet echt warm

    Maand geleden zal nog eens kijken heb vcds maar ben er niet zo goed in .

  12. #11

    Standaard Re: Verwarming wordt niet echt warm

    Waarschijnlijk is je kachelradiator overleden.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Posts
    87
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Verwarming wordt niet echt warm

    Heb dit ook al gemerkt. Temperatuur is moeilijk in te stellen, altijd te warm of te koud. Zelfs in manuele stand valt de snelheid van de ventilator niet altijd te regelen, toont max stand maar blaast niet altijd even hard. Volgens mij ligt het probleem doordat er verschillende zone’s zijn, ookal staat temp gelijk. In m’n vorige B8 was er 1 zone, en dit was veel beter en simpeler te regelen.

    Voor de motortemperatuur op 90 graden te krijgen moet ik al flink doortrappen, en valt dan terug bij rustiger rijden. Maar heb hier al gelezen dat dit normaal is, ook garage bevestigd dit. M’n vorige B8 was ook een 2.0 TDI, duurde soms lang tegen dat koelwater 90 graden was, maar bleef dan wel stabiel. Volgens mij ook 1 van we redenen dat de interieurverwarming wisselvallig is omdat koelwatertemp niet constant blijft.

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    52
    Posts
    144
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Verwarming wordt niet echt warm

    Uitgelezen geen fouten van verwarming airco.
    Alleen van achteruitcamera die moet gekalibreerd worden.

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2016
    Leeftijd
    34
    Posts
    35
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Verwarming wordt niet echt warm

    In de mijne heb ik last van de rechtse zone die nauwelijks warm wordt.
    Tijdje terug helemaal niets meer warm. Na doorspoelen van de kachel radiator opnieuw een beetje warm, maar zeker niet 100%.
    Het lijkt dus op een verstopping / vervuiling die heel lastig op te lossen is zonder de kachel radiator te vervangen...

  16. #15
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Verwarming wordt niet echt warm

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bardi001 Bekijk Berichten
    Heb dit ook al gemerkt. Temperatuur is moeilijk in te stellen, altijd te warm of te koud. Zelfs in manuele stand valt de snelheid van de ventilator niet altijd te regelen, toont max stand maar blaast niet altijd even hard. Volgens mij ligt het probleem doordat er verschillende zone’s zijn, ookal staat temp gelijk. In m’n vorige B8 was er 1 zone, en dit was veel beter en simpeler te regelen.

    Voor de motortemperatuur op 90 graden te krijgen moet ik al flink doortrappen, en valt dan terug bij rustiger rijden. Maar heb hier al gelezen dat dit normaal is, ook garage bevestigd dit. M’n vorige B8 was ook een 2.0 TDI, duurde soms lang tegen dat koelwater 90 graden was, maar bleef dan wel stabiel. Volgens mij ook 1 van we redenen dat de interieurverwarming wisselvallig is omdat koelwatertemp niet constant blijft.
    Dat laatste klopt dan niet hoor, het kan zijn dat een tdi bij lang stationair en de kachel aan wel eens terug loopt op de meter naar 70 graden maar dat is het dan wel.
    Bij gewoon rijden moet je wel 90 op de meter hebben continue en warmte krijgen binnen, als je meter dan terug loopt heb je een defecte thermostaat, loopt ie niet terug maar geen warme kachel moet je het gaan zoeken in kachel kranen of kleppen die niet of slecht bediend worden.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Posts
    87
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Verwarming wordt niet echt warm

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Dat laatste klopt dan niet hoor, het kan zijn dat een tdi bij lang stationair en de kachel aan wel eens terug loopt op de meter naar 70 graden maar dat is het dan wel.
    Bij gewoon rijden moet je wel 90 op de meter hebben continue en warmte krijgen binnen, als je meter dan terug loopt heb je een defecte thermostaat, loopt ie niet terug maar geen warme kachel moet je het gaan zoeken in kachel kranen of kleppen die niet of slecht bediend worden.
    Deze zomer is de distributieriem en (licht lekkende) waterpomp aan de beurt. Dan laat ik meteen ook de thermostaat mee vervangen. Hangt ook af van buitentemperatuur. In de zomer meestal op 3 streepjes, in de winter meestal 2. Dus na een goeie 10 a 15 km de afhankelijk van buitentemp zou ik wel eens durven het gaspedaal wat dieper induwen. Bij snelheden van 160 en meer heb ik 4 streepjes, als ik dan terug 120 rijd valt terug naar 3 streepjes. Motor is een 2.0 TDI CGLA

  18. #17
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Verwarming wordt niet echt warm

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bardi001 Bekijk Berichten
    Deze zomer is de distributieriem en (licht lekkende) waterpomp aan de beurt. Dan laat ik meteen ook de thermostaat mee vervangen. Hangt ook af van buitentemperatuur. In de zomer meestal op 3 streepjes, in de winter meestal 2. Dus na een goeie 10 a 15 km de afhankelijk van buitentemp zou ik wel eens durven het gaspedaal wat dieper induwen. Bij snelheden van 160 en meer heb ik 4 streepjes, als ik dan terug 120 rijd valt terug naar 3 streepjes. Motor is een 2.0 TDI CGLA
    Het lijkt mij ook dat je thermostaat hier de boosdoener is.
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Posts
    87
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Verwarming wordt niet echt warm

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SQ5R8 Bekijk Berichten
    Het lijkt mij ook dat je thermostaat hier de boosdoener is.
    Bedankt voor je reactie. Heb hier ook al op het forum gelezen dat het zou te maken kunnen hebben met de efficiëntie van de motor waardoor de temperatuur terug zou vallen. Maar zat me ook al niet lekker en de thermostaat stond al op de to-do lijst. Spijtig dat ik de olie temp niet kan zien. Van m’n golf 7 was die wel zichtbaar in de bc.

  20. #19
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Verwarming wordt niet echt warm

    Nu loopt ie niet zo efficiënt ieder geval, dat doet ie alleen op bedrijfstemperatuur en dat is 90 graden.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  21. #20
    Belvedere98's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Leeftijd
    38
    Posts
    90
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Verwarming wordt niet echt warm

    Excuus dat ik een oud topic ophaal, maar heb hetzelfde probleem en stuit op deze thread.

    Heeft de TS dit euvel inmiddels verholpen? En zo ja, wat was de oplossing?
    Maar we hebben wel gelachen!

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •