Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Roetfilter systeemstoring 2.0 TDI

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2020
    Leeftijd
    32
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Roetfilter systeemstoring 2.0 TDI

    Hallo allemaal heb een Audi A6 avant
    2.0 TDI quattro van 2018

    Nu krijg ik melding van de roetfilter een systeemstoring
    Klopt het dat ik 10 a 15 minuuten in stand S moet rijden en toeren van 400 en 5000 moet aanhouden ?

    Als ik in mijn boekje kijk (duits/)

    Klopt dit alvast bedankt

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Posts
    87
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Roetfilter systeemstoring 2.0 TDI

    In sport stand rijden, met warme motor ongeveer kwartiertje. Maar 5000 rpm is nogal veel, met 2500 werkt dit ook. Bij regeneratie draait die motor in stationair iets meer dan 1000 rpm en is de koelventilator in werking. Indien de regeneratie afgerond is draait motor terug 900 rpm.

    Maar denk dat een systeemstoring iets anders wil zeggen. Best eens laten uitlezen

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2020
    Leeftijd
    32
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Roetfilter systeemstoring 2.0 TDI

    Hey bardi probleem is reeds opgelost met de instructies wat ik had teruggevonden

    Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.065
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Roetfilter systeemstoring 2.0 TDI

    Een gewone rit in S stand laat mijn 3.0BiTdi ook een stuk sneller regenereren als gewoon rijden.
    Woon - werk verkeer is in mijn geval 15 km. Als er periodes zijn dat ik niet verder moet, komt het al eens voor dat het roetfilter niet volledig geregenereerd geraakt. Al rijdend merk je dat bij de bitdi geweldig dat hij aan het regenereren is. Rijdt vele nerveuzer.

    Als ik tijdens de rit naar m'n werk merk dat de regeneratie start, is ze natuurlijk nog niet voltooid bij aankomst.
    Terug vertrekken, dan kan ik voor een klein stukje snelweg kiezen. Eens de snelweg op in S, normaal rijden verder, en tegen thuiskomst is de filter schoon gebrand.
    Gelukkig nog nooit dat lampje gezien.
    Audi A6 4G 3.0TDI BIT. ACC, AAS, Standverwarming en meer van dat lekkers. Een A3 8V 1.6TDI met ACC Muisgrijs handbak van het vrouwtje .
    4 rings 4 ever

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •