Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 30

Onderwerp: Welke maat velgen voor Avant

  1. #1

    Standaard Welke maat velgen voor Avant

    Heren,

    nu heb ik al een aantal maanden een A6 avant die op het moment op winterbanden staat 18 inch met een 45x245 band. De auto is een Sline met bijbehorend onderstel.

    nu wil ik een zomerset gaan halen maar zie door de bomen het bos niet meer. Hier op het forum zie ik ook niet echt een heel duidelijk antwoord.
    Ik krijg van het garage bedrijf waar ik altijd kom te horen dat 19 inch de max is. Maar zie zat A6 op 21 staan. Zelf wilde ik voor 20 gaan maar ben dan wel bang dat het aanloopt met drempels en of sturen als je met meerdere in de auto zit.

    onderstaand heb ik een 4tal kandidaten.

    8.5 J 20 inch ET35 Dots CP5
    8 J 20 inch ET30 AEZ Crest
    8.5 J 20 inch ET35 Bryton Race GTS
    8.5 J 20 inch ET40 MOMO Revenge

    Qua banden wil ik graag Bridgestone 35 dik en 255 breed.

    Ik ben benieuwd waar jullie op rijden en misschien een foto ter inspiratie.

    Groeten,

    Sebastiaan

  2. #2
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Welke maat velgen voor Avant

    Volgens mij, hang me er niet aan op, kan je met een 8.5J velg en een ET boven de of rond de 35 a 38 niet mis gaan. Hele lage ET onder de 35 komt wel veel naar buiten. Er rijden mensen op dit forum rond volgens mij met een 9J velg met ET 35 en dan een 255 brede band.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  3. #3
    Dasquade's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    715
    Kudos
    8
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke maat velgen voor Avant

    Hangt grotendeels van je ophanging af. Sline kom je met 9J ET30 al ietsje buiten of net flush met fender.
    Ideaal zit er zelfs een +-6mm verschil tussen vooraan en achter.
    *net BC Forged 9.5J ET30 vooraan en 9.5J ET36 achteraan met 255/35R20 besteld (maar ik heb origineel luchtvering en -40mm cete module).

  4. #4

    Standaard Re: Welke maat velgen voor Avant

    Gisteren velgen gehaald. AEZ crest is het geworden maar dan de 9J en een 40 ET
    20 inch met een 255 band. Wel 35 dik de band. Past wel mooi. Ook even belast en de band valt precies in de wielkast.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Leeftijd
    34
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke maat velgen voor Avant

    Fotooo 😉


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2016
    Leeftijd
    34
    Posts
    35
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Welke maat velgen voor Avant

    Die van mij (s-line met luchtvering) staat originele 20inch rotorvelgen met 255-35r20 banden

  7. #7

    Standaard Re: Welke maat velgen voor Avant

    Ik rijd op 21 inch (volgens Giva.nl zijn mijn EtaBeta's 9J ET38) i.c.m. 245/30/21 banden. Ik vind de boel nog wel redelijk naar binnen vallen en voor mijn gevoel staat de auto nog te hoog ondanks het sportonderstel. Stond vanmiddag naast een RS6 geparkeerd en die had ook nog best ruimte, dus misschien stel ik me aan. Ik denk dat een 255 band iets hoger zal zijn en deze ietsjepietsje meer opvult.

    IMG_1780.jpg
    Laatst gewijzigd door Katjangpow; 30-04-20 om 18:06.

  8. Ad
  9. #8
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Welke maat velgen voor Avant

    Staan wel best veilig zo lijkt het? Heb je een foto van langs de zijkant ? Om te zien hoever die band op de velg ligt en dan ook de band ten opzichte van de wielkast ?
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  10. #9

    Standaard Re: Welke maat velgen voor Avant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A6 Black Optic Bekijk Berichten
    Staan wel best veilig zo lijkt het? Heb je een foto van langs de zijkant ? Om te zien hoever die band op de velg ligt en dan ook de band ten opzichte van de wielkast ?

    Zoiets?
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  11. #10
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Welke maat velgen voor Avant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Katjangpow Bekijk Berichten
    Zoiets?
    Ja perfect ! Heb je zelf gekozen voor zo getrokken band ? 9J velg zou toch sowieso breder dan 245 moeten zijn ? Ziet er een beetje vertekend uit vind ik zelf. Je 'verwacht' meer rubber.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  12. #11

    Standaard Re: Welke maat velgen voor Avant

    Ik heb de auto met deze velg+band configuratie geimporteerd uit Duitsland. Misschien dat ik er rondom 255 onder laat plaatsen. Ik vind die dunne rubbers maar niks als dit alleen maar meer ruimte in mn wielkast oplevert. Verder verlagen is geen optie want de tijd van schuin de heuvels (etc) oprijden heb ik wel gehad met 41 jaar

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    354
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Welke maat velgen voor Avant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Katjangpow Bekijk Berichten
    Ik heb de auto met deze velg+band configuratie geimporteerd uit Duitsland. Misschien dat ik er rondom 255 onder laat plaatsen. Ik vind die dunne rubbers maar niks als dit alleen maar meer ruimte in mn wielkast oplevert. Verder verlagen is geen optie want de tijd van schuin de heuvels (etc) oprijden heb ik wel gehad met 41 jaar
    Ik heb 255/30/21 op een 8.5"x21" ET34 velg, dan heb je een idee ... , op verlaagde originele luchtvering ...
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  14. #13

    Standaard Re: Welke maat velgen voor Avant

    Bedankt voor het delen! Dit ziet er al een stuk beter uit inderdaad

  15. #14
    Guy Janssens's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2018
    Leeftijd
    51
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke maat velgen voor Avant

    En hoe is het rijcomfort met de 21 inch. Filtert de luchtvering alles nog goed weg?

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    354
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Welke maat velgen voor Avant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guy Janssens Bekijk Berichten
    En hoe is het rijcomfort met de 21 inch. Filtert de luchtvering alles nog goed weg?
    Morgen doe ik terug m'n woon-werk rit , dan zal ik een goed vergelijk kunnen maken
    Nu enkel nog maar wat lokaal rond gereden , rij in principe altijd in Dynamic !
    Ik kom van 255/35/20 (winter&zomer) , dus het is nu zo geen grote stap !
    Ik kan me best inbeelden als je van 17" naar 21" overstapt dat dit wel goed voelbaar zal zijn.
    Maar minder band = minder comfort , dus bij slechte weg en Dynamic voel je de oneffenheden iets meer .
    Maar niet dat me dit stoort . M'n vorige A6 4F stond op Bilstein schroefset met 255/30/20 en dat was ook
    nog goed qua comfort voor mij !

  17. #16
    Guy Janssens's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2018
    Leeftijd
    51
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke maat velgen voor Avant

    Ik ben al een tijdje aan het rondkijken. Standaard staat de auto op 255/40/19 kleinere velgen kunnen er niet op. Sticker in de deur vermeld ook nog 255/35/20 als maat. Ben natuurlijk fan van grote velg maar 255/30/21 lijkt me 1 stap te ver. Hoewel de luchtvering die ik nog nooit gehad heb ook al veel rijcomfort geeft. Ben vooral bang dat onze schandalige belgische wegen de velgen gaan vernielen.

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    354
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Welke maat velgen voor Avant

    Rijcomfort is nog goed (hou wel van wat strakkere ophanging/feeling met asfalt) , maar inderdaad de grootste zorg is de staat van de Belgische wegen !
    Dus nu moet ik wat meer de baan observeren en de putten ontwijken ! Op m'n vorige set (255/35/20) was er inderdaad net dat ietsje meer rubber , op 20" steeds probleemloos
    kunnen rijden(zowel winter als zomer op 20"). Maar 19" is ook al geen straf he Guy Maar een S6 mag wel op 20"

  19. #18
    Guy Janssens's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2018
    Leeftijd
    51
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke maat velgen voor Avant

    Bedankt voor de info. Huidige banden kunnen dit seizoen nog mee ( als we terug mogen rondrijden ) en dan volgend jaar eindelijk een nieuwe set.

  20. #19

    Standaard Re: Welke maat velgen voor Avant

    Das niks met 21”. Ben ooit in Frankrijk gestrand onderweg naar t zuiden. Op t oog een onschuldige gat in de weg op t terrein van een benzinestation bij het verlaten ervan. Kan nooit harder dan 40 hebben gereden. Resultaat was 2 kromme velgen en heb de auto na een rit op samba-banden (vanwege de vibraties) achter moeten laten en op de terugweg weer op kunnen pikken.

    In België is het inderdaad niet veel beter.

  21. #20
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Welke maat velgen voor Avant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Katjangpow Bekijk Berichten
    Das niks met 21”. Ben ooit in Frankrijk gestrand onderweg naar t zuiden. Op t oog een onschuldige gat in de weg op t terrein van een benzinestation bij het verlaten ervan. Kan nooit harder dan 40 hebben gereden. Resultaat was 2 kromme velgen en heb de auto na een rit op samba-banden (vanwege de vibraties) achter moeten laten en op de terugweg weer op kunnen pikken.

    In België is het inderdaad niet veel beter.
    Welk merk velgen ? Origineel audi of iets anders ?
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •