Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: allroad 3.0 TDI trilt

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2020
    Leeftijd
    36
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard allroad 3.0 TDI trilt

    Goedenavond mede Audi bezitters,

    Ik hoop dat jullie meer plezier beleven dan ik aan mijn Allroad.

    mei 2019 eigenaar geworden van een A6 allroad met 28 k op de teller. Gevallen voor de looks en het vermogen en zeker het trekgewicht.

    Vanaf 29/30k km ben ik mij gaan ergeren aan het rijgedrag. Auto is onrustig rond de 108. Eerste gedachte is de banden uiteraard.

    Deze laten bekijken en waren volgens de dealer gecupt. Banden voor naar achter gehaald. Is op Newton meters gebalanceerd en was volgens de monteur probleem verholpen.

    Merkte weinig verandering. Ik ga er vanuit dat de monteur zijn vak verstaat en doorgereden met de ergernis tot aan de winterbanden wissel. Deze zijn op dezelfde velgen gedraaid en daarna ook weer de trilling. Toen een andere velg ( audi only ) met een ander merk band geprobeerd. Zelfde trilling. De dealer blijft maar met de banden stoeien. Nu na laatste wissel 55 k. Nieuwe continental zomerbanden erop ( AO ) automaat bak laten spoelen en opnieuw laten resetten. Blijft een drama. IK vind dat de auto naarmate de dag slechter gaat rijden. Rij gemiddeld 300 km. De laatste zijn storender dan de eerste.

    Ben bezig geweest om de auto in te ruilen maar vind het financiele verlies na inruil ( 14.000 euro eraf in 11 maanden tijd ) te grof.

    Hopelijk hebben jullie een idee.

  2. #2
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: allroad 3.0 TDI trilt

    Een keer andere velgen proberen? Je hebt nu alleen de banden vervangen. Zijn de velgen recht? Voel je de trilling in je stuur of in je stoel?
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2020
    Leeftijd
    36
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: allroad 3.0 TDI trilt

    Yes. 19 inch originele audi ET en J in orde. Pirelli p zero band

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    712
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: allroad 3.0 TDI trilt

    Is het heel zeker dat het ligt aan banden/velgen?
    Kan het zijn dat het motor- of versnellingsbaktrillingen zijn? Testen bij 108 km/u in handmatig gekozen versnelling.
    Is het een diesel of benzine?
    Is de dealer een Audi-dealer?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •