Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 21

Onderwerp: iPhone 11 pro verbonden met bluetooth / niet mogelijk om telefoongesprek af te sluiten

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2020
    Leeftijd
    52
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard iPhone 11 pro verbonden met bluetooth / niet mogelijk om telefoongesprek af te sluiten

    Hallo

    Ik rijd met een Audi A6 s-line bouwjaar 2014
    Ik verbind mijn mobiel ( iphone 11 pro ) via bluetooth met de MMI zodat ik handsfree kan bellen
    Dit heeft steeds goed gewerkt
    Sinds kort heb ik een update van de iphone software gedaan en sindsdien kan ik een telefoongesprek niet meer afsluiten
    Het gesprek wordt ook niet afgesloten als de persoon met wie ik aan het bellen was inhaakt

    Heeft er nog iemand dit probleem ?

    Grtz

  2. #2

    Standaard Re: iPhone 11 pro verbonden met bluetooth / niet mogelijk om telefoongesprek af te sluiten

    Heb sinds 1,5 week precies hetzelfde probleem. Gesprek op de MMI wordt pas “beeindigd” als je de motor afzet. MMI is ook niet meer uit te zetten via de aan/uit schakelaar. Hoorde dat er een update voor de MMI beschikbaar is bij de dealer, maar weet niet of dit hierbij helpt. Ga hem volgende week laten updaten.

  3. #3

    Standaard Re: iPhone 11 pro verbonden met bluetooth / niet mogelijk om telefoongesprek af te sluiten

    Hier ook exact hetzelfde probleem. A6 van 2013 met een MIB 2 retrofit. Dacht eerst dat het aan de MIB zelf lag maar blijkbaar ben ik niet de enige.
    Gebruik zelf een iPhone 11 Pro Max. MMI loopt volledig vast. Moet een hard reset uitvoeren om dit op te lossen.
    Zal wachten zijn op een nieuwe iOS update vermoed ik
    COMING SOON: A4 B9 Facelift Avant (2020) S-Line 2.0TFSI S-tronic
    A6 2.0 TDI Oolong Grey - KW V1 Coilover - Dynamic LED - MIB II
    A4 1.9 TDI Ocean Blue - Air Ride - Bi Xenon retrofit

  4. #4
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: iPhone 11 pro verbonden met bluetooth / niet mogelijk om telefoongesprek af te sluiten

    Hier hetzelfde probleem met een A5 van 2014 en Samsung telefoon.

  5. #5

    Standaard Re: iPhone 11 pro verbonden met bluetooth / niet mogelijk om telefoongesprek af te sluiten

    Afgelopen maandag Iphone 11 geupdate naar IOS 13.4.1, maakte helaas niet uit, probleem blijft bestaan. Vandaag firmware update gehad voor MMI plus, hopelijk geeft dit verbetering. Het is me wel opgevallen dat het lijkt alsof de bluetooth verbinding af en toe wegvalt, heb dit namelijk tijdens draadloos muziek afspelen op de MMI vanaf mijn Iphone.

    Update: Vandaag Gekoppelde telefoon uit de MMI gegooid en hierna opnieuw met de MMI gekoppeld, verbindingsproblemen lijken zich nu niet meer voor te doen. Althans de eerste 4 gesprekken kon ik zonder problemen beëindigen. Ook valt de verbinding met de telefoon tijdens het afspelen van apple music bestanden, via bluetooth, niet meer weg. Probleem lijkt dus opgelost gelukkig. Hopelijk hebben jullie hier ook iets aan.
    Laatst gewijzigd door egemin; 01-05-20 om 13:42.


  6. #6
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.159
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: iPhone 11 pro verbonden met bluetooth / niet mogelijk om telefoongesprek af te sluiten

    Ik heb eerder een soort gelijk probleem gehad met gaps in Bluetooth Audio van mijn iPhone naar de MMI in de C7 Facelift. Hier was ook het weg gooien van de BT Pairing in zowel de MMI als de iPhone en opnieuw koppelen de oplossing.



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door egemin Bekijk Berichten
    Afgelopen maandag Iphone 11 geupdate naar IOS 13.4.1, maakte helaas niet uit, probleem blijft bestaan. Vandaag firmware update gehad voor MMI plus, hopelijk geeft dit verbetering. Het is me wel opgevallen dat het lijkt alsof de bluetooth verbinding af en toe wegvalt, heb dit namelijk tijdens draadloos muziek afspelen op de MMI vanaf mijn Iphone.

    Update: Vandaag Gekoppelde telefoon uit de MMI gegooid en hierna opnieuw met de MMI gekoppeld, verbindingsproblemen lijken zich nu niet meer voor te doen. Althans de eerste 4 gesprekken kon ik zonder problemen beëindigen. Ook valt de verbinding met de telefoon tijdens het afspelen van apple music bestanden, via bluetooth, niet meer weg. Probleem lijkt dus opgelost gelukkig. Hopelijk hebben jullie hier ook iets aan.
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  7. #7

    Standaard Re: iPhone 11 pro verbonden met bluetooth / niet mogelijk om telefoongesprek af te sluiten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door egemin Bekijk Berichten
    Afgelopen maandag Iphone 11 geupdate naar IOS 13.4.1, maakte helaas niet uit, probleem blijft bestaan. Vandaag firmware update gehad voor MMI plus, hopelijk geeft dit verbetering. Het is me wel opgevallen dat het lijkt alsof de bluetooth verbinding af en toe wegvalt, heb dit namelijk tijdens draadloos muziek afspelen op de MMI vanaf mijn Iphone.

    Update: Vandaag Gekoppelde telefoon uit de MMI gegooid en hierna opnieuw met de MMI gekoppeld, verbindingsproblemen lijken zich nu niet meer voor te doen. Althans de eerste 4 gesprekken kon ik zonder problemen beëindigen. Ook valt de verbinding met de telefoon tijdens het afspelen van apple music bestanden, via bluetooth, niet meer weg. Probleem lijkt dus opgelost gelukkig. Hopelijk hebben jullie hier ook iets aan.
    Straks ook eens proberen !
    COMING SOON: A4 B9 Facelift Avant (2020) S-Line 2.0TFSI S-tronic
    A6 2.0 TDI Oolong Grey - KW V1 Coilover - Dynamic LED - MIB II
    A4 1.9 TDI Ocean Blue - Air Ride - Bi Xenon retrofit

  8. Ad
  9. #8
    smiaudia6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2017
    Leeftijd
    50
    Posts
    35
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: iPhone 11 pro verbonden met bluetooth / niet mogelijk om telefoongesprek af te sluiten

    Ik heb dit ook bij mijn A6 van 2012 met MIB2 retrofit erin. Heb zonet wel een update voor de Iphone 11 gekregen, maar ga in ieder geval alles even wissen en opnieuw verbinden.

  10. #9
    smiaudia6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2017
    Leeftijd
    50
    Posts
    35
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: iPhone 11 pro verbonden met bluetooth / niet mogelijk om telefoongesprek af te sluiten

    Ik heb het nog steeds. Ook na diverse IOS updates en wissen van apparaat, blijft de MIB hangen na een telefoongesprek. Met Carplay gaat het wel goed.....

  11. #10

    Standaard Re: iPhone 11 pro verbonden met bluetooth / niet mogelijk om telefoongesprek af te sluiten

    Had even geen problemen maar nu inderdaad terug hetzelfde probleem bij mij.
    COMING SOON: A4 B9 Facelift Avant (2020) S-Line 2.0TFSI S-tronic
    A6 2.0 TDI Oolong Grey - KW V1 Coilover - Dynamic LED - MIB II
    A4 1.9 TDI Ocean Blue - Air Ride - Bi Xenon retrofit

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2017
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: iPhone 11 pro verbonden met bluetooth / niet mogelijk om telefoongesprek af te sluiten

    Ik heb hetzelfde probleem met mijn SE (2020) en volgens mij sinds ik deze mobiel ben gaan gebruiken. Dacht dat het aan de bluetooth van mijn mobiel lag, maar ik ben dus niet de enige. Had al eens de koppeling opnieuw opgezet, maar nu maar eens alle (2) toestellen ontkoppelen en opnieuw opzetten.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2020
    Leeftijd
    36
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: iPhone 11 pro verbonden met bluetooth / niet mogelijk om telefoongesprek af te sluiten

    Hoi,

    Heeft er iemand ondertussen al een oplossing gevonden voor dit probleem?

    Bedankt!

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2020
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: iPhone 11 pro verbonden met bluetooth / niet mogelijk om telefoongesprek af te sluiten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AUDISKJP Bekijk Berichten
    Hoi,

    Heeft er iemand ondertussen al een oplossing gevonden voor dit probleem?

    Bedankt!
    Heb hetzelfde probleem als enige maanden en heb regelmatig zitten schelden op de MMI, op de iPhone en op Vodafone omdat ik niet wist wie het probleem veroorzaakt. Heb vandaag in de Fendt caravan eenzelfde ervaring. De Truma airco gebruikt ook bluetooth en daar las ik op de site dat er met een iPhone 11 een probleem is met de BT verbinding. Daarom geprobeerd om met SIM kaart in de GSM slot een update te doen van van de MMI software. Die is niet beschik baar. Van den Udenhout (VAG dealer) gaf als oplossing een IOS update. Die bleek net beschikbaar. Klant had zoiets ook gedaan en daar zou het nu helpen. Aldus aan de slag. IOS 13.6 geïnstalleerd, BT profiel in A6 verwijderd en ook op iPhone. Daarna weer profiel aangemaakt. Auto uit en weer aan. En toen gebeld. Nog steeds probleem. Ik zie nu wel dat je een gesprek in de auto kunt afbreken, maar dat de telefoon gewoon doet alsof er niets aan de hand is en die houdt de verbinding met de gebelde in stand. Alsof er dus iets niet aankomt vanuit de auto in de telefoon. Toen heb ik op de telefoon bij Instellingen-Bluetooth-Audi MMI en dan i'tje in rondje aanklikken, de optie "Toon berichtgeving" aangevinkt. Dat stond uit. Opnieuw gebeld en toen had ik geen problemen meer. Dat wil nog niet zeggen dat het is opgelost, maar ik ga het eens aankijken.

    Martin

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2020
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: iPhone 11 pro verbonden met bluetooth / niet mogelijk om telefoongesprek af te sluiten

    Nee, dit is dus niet de oplossing. Probleem blijft bestaan.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MartinvdB Bekijk Berichten
    Heb hetzelfde probleem als enige maanden en heb regelmatig zitten schelden op de MMI, op de iPhone en op Vodafone omdat ik niet wist wie het probleem veroorzaakt. Heb vandaag in de Fendt caravan eenzelfde ervaring. De Truma airco gebruikt ook bluetooth en daar las ik op de site dat er met een iPhone 11 een probleem is met de BT verbinding. Daarom geprobeerd om met SIM kaart in de GSM slot een update te doen van van de MMI software. Die is niet beschik baar. Van den Udenhout (VAG dealer) gaf als oplossing een IOS update. Die bleek net beschikbaar. Klant had zoiets ook gedaan en daar zou het nu helpen. Aldus aan de slag. IOS 13.6 geïnstalleerd, BT profiel in A6 verwijderd en ook op iPhone. Daarna weer profiel aangemaakt. Auto uit en weer aan. En toen gebeld. Nog steeds probleem. Ik zie nu wel dat je een gesprek in de auto kunt afbreken, maar dat de telefoon gewoon doet alsof er niets aan de hand is en die houdt de verbinding met de gebelde in stand. Alsof er dus iets niet aankomt vanuit de auto in de telefoon. Toen heb ik op de telefoon bij Instellingen-Bluetooth-Audi MMI en dan i'tje in rondje aanklikken, de optie "Toon berichtgeving" aangevinkt. Dat stond uit. Opnieuw gebeld en toen had ik geen problemen meer. Dat wil nog niet zeggen dat het is opgelost, maar ik ga het eens aankijken.

    Martin

  16. #15

    Standaard Re: iPhone 11 pro verbonden met bluetooth / niet mogelijk om telefoongesprek af te sluiten

    Hier hetzelfde probleem, A6 C7, MMI slaat vaak vast tijdens bellen, bediening stuur werkt niet goed, spraak blijft hangen etc. Telefoon gereset (na contact met apple), geen verbetering. Telefoon verbindingen gereset, ook weer van apple, geen effect. MMI naar laatste versie; geen effect. Kortom, ik ben bang dat het gewoon aan de combi ligt van de MMI met de gebruikte bluetooth module in de 11pro..

    Is er iemand die dit met audi al gecheckt heeft? Of de oplossing heeft wellicht..

    Zeer frustrerend in ieder geval!


    UPDATE: https://discussions.apple.com/thread/250699419

    We zijn niet de enige met dit probleem zo lijkt. Toch de nieuwe module in de 11 pro?
    Laatst gewijzigd door Lionsvalley; 23-09-20 om 13:35.

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2020
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: iPhone 11 pro verbonden met bluetooth / niet mogelijk om telefoongesprek af te sluiten

    [QUOTE=Lionsvalley;1885107]Hier hetzelfde probleem, A6 C7, MMI slaat vaak vast tijdens bellen, bediening stuur werkt niet goed, spraak blijft hangen etc. Telefoon gereset (na contact met apple), geen verbetering. Telefoon verbindingen gereset, ook weer van apple, geen effect. MMI naar laatste versie; geen effect. Kortom, ik ben bang dat het gewoon aan de combi ligt van de MMI met de gebruikte bluetooth module in de 11pro..

    Is er iemand die dit met audi al gecheckt heeft? Of de oplossing heeft wellicht..


    Ja, ik heb met Audi dit probleem opgelost. Audi zegt dat Apple met updates komt die nooit met Audi zijn besproken: ofwel Audi zegt: het ligt aan Apple. Apple support geeft een paar oplossingen aan die niet werken (herstart iPhone, rename alles in de MMI van Audi en probeer het daarna nog maar een keer).

    Uiteindelijk naar de dealer (Van den Udenhout in Eindhoven) gegaan. Het probleem is bekend bij Audi en het goede nieuws is dat er een update van de MMI beschikbaar is. Ik geloof dat ik 2 tientjes kwijt was, maar dat het probleem dan na een half uur is opgelost. Inmiddels twee maanden verder bel ik iedere dag weer zonder dat het probleem zich na de update nog voordoet.

    Probleem afgehandeld, maar ....... het was natuurlijk veel beter geweest als PON (die het probleem weet en de oplossing heeft, hier een beetje actief had gecommuniceerd dat iedere dealer dit probleem (jaja ik weet het: dat Apple heeft veroorzaakt door een nieuwe BT module te introduceren in de iPhone 11 en pro) kan oplossen. Dat had PON credits opgeleverd in plaats van dat ze haar klanten nu zelf naar oplossingen heeft laten zoeken in bijvoorbeeld dit forum.

    Martin (Audi A6 uit 2016)
    Laatst gewijzigd door MartinvdB; 30-09-20 om 15:18.

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2017
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: iPhone 11 pro verbonden met bluetooth / niet mogelijk om telefoongesprek af te sluiten

    Dit probleem is intussen opgelost voor mij - De iOS14 update heeft het probleem opgelost op m'n SE 2020 - dus inderdaad een appeltjes probleem.

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2020
    Leeftijd
    52
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: iPhone 11 pro verbonden met bluetooth / niet mogelijk om telefoongesprek af te sluiten

    Ik heb mijn A6 binnen gedaan bij de audi garage daar hebben ze volgens mijn factuur verbeteringsmaatregel 91U7 uitgevoerd >> software update MMI en alles werkt nu weer zoals daarvoor

  20. #19
    avussilver's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: iPhone 11 pro verbonden met bluetooth / niet mogelijk om telefoongesprek af te sluiten

    Had vorig jaar ook dit probleem met de iPhone 11pro....
    Was het zo zat dat ik m in de kast heb gegooid en m’n galaxy weer heb gepakt..
    Toen deze overleed heb ik de aifoon maar weer geprobeerd en geüpdatet,en werkt dit perfect..
    Idd iOS 14 ofzo


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: iPhone 11 pro verbonden met bluetooth / niet mogelijk om telefoongesprek af te sluiten

    Inderdaad, had hier ook last van. Na de software upgrade van iOS14 werkt het weer.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •