Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Licht krakende speaker in linkerdeur: hoe kapje te verwijderen.

  1. #1

    Standaard Licht krakende speaker in linkerdeur: hoe kapje te verwijderen.

    Dik tevreden met mij A6 3.0 TDI Quattro uit 2013. Echter, sinds een paar dagen zit er een licht gekraak/meetrillen in de grote speaker in het linker portier. ik wil even kijken wat er aan de hand is en desnoods de speaker vervangen, maar hoe krijg ik het kapje los? Gewoon iets er tussen zetten en los 'wrikken' of gaat er dan iets stuk. ik hoor het graag.

  2. #2
    BoltYes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    39
    Posts
    469
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Licht krakende speaker in linkerdeur: hoe kapje te verwijderen.

    Deurpaneel eraf, dan kan je erbij. Bij wrikken gaat de boel stuk. De nodige schroefjes los en het paneel aan de onderkant, waar een kleine inkeping zit, optillen en dan pas trekken.
    Audi A6 Avant S-line
    3.0 TDI Quattro

  3. #3

    Standaard Re: Licht krakende speaker in linkerdeur: hoe kapje te verwijderen.

    Dank je wel voor je reactie BoltYes.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2015
    Leeftijd
    65
    Posts
    100
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Licht krakende speaker in linkerdeur: hoe kapje te verwijderen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aadzelf Bekijk Berichten
    Dik tevreden met mij A6 3.0 TDI Quattro uit 2013. Echter, sinds een paar dagen zit er een licht gekraak/meetrillen in de grote speaker in het linker portier. ik wil even kijken wat er aan de hand is en desnoods de speaker vervangen, maar hoe krijg ik het kapje los? Gewoon iets er tussen zetten en los 'wrikken' of gaat er dan iets stuk. ik hoor het graag.
    Ik heb net hetzelfde voor gehad.
    Voor de grote speaker moet je inderdaad het volledige deurpaneel verwijderen.
    Best eerst even wat filmpjes kijken, bv hier; https://www.youtube.com/watch?v=5PRQ_By8BKA
    Kijk wel dat het model exact overeenkomt met die van jou.

    Audi gebruikt hier speciale lepels voor maar ik heb de achterkant gebruikt van 2 soeplepels om het grote paneel en de bekleding los te wrikken zonder schade de hebben. En voor het kleinste paneeltje heb ik een schroevendraaier gebruikt.

    Dan de schroeven eruit. Voor de eerste 2 stoppen kan je het beste met 2 lepels tegelijkertijd aan beide zijden van de stop wrikken. Daarna gaat het vanzelf.
    Dan de kabelconnectors en de metaalkabel van de deurkruk losmaken zodat het paneel volledig vrij is.

    Dan heb ik de grote speaker eruit gehaald en het bleek de spreekspoel te zijn die schuurde in de magneet luchtspleet.

    Zelf heb ik alle lijm weg gekrabd met een mes en schroevendraaier en daarna de magneet opnieuw gelijmd en dat is gelukt. Eerste secondelijm gebruikt en na goed resultaat de ruimte tussen de speaker en de magneet verder opgevuld met een expanderende lijm (houtlijm D4)
    Maar je kan ook gewoon een nieuwe speaker plaatsen.

    Als je wat handig bent is dit zeer goed te doen.
    A6 Avant, model 2015, Clean Diesel, Quatro 3 L, 218 PK, S-line kit, en met vele opties....

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •