Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Knisperend geluid in de tweede versnelling

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2018
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Knisperend geluid in de tweede versnelling

    Hulp gevraagd. Ik heb een probleem met een handgeschakelde Audi A6 4G (2014). In alleen de tweede versnelling hoor ik een irritant knisperend geluid dat ergens onder het MMI vandaan komt. Ik heb geprobeerd de pookhoes los te halen en daarbij is het ‘chroom’ randje rond de hoes beschadigd. Dat randje bestaat volgens mij uit een of andere dunne folie die meteen scheurt.

    Mijn vragen:

    Iemand die een handgeschakelde A6 4 G rijdt en dat knisperende geluid in de tweede versnelling herkent?

    indien ja, daar de oorzaak van weet en een oplossing heeft?

    Hoe verwijder ik de knop van de pook? Volgens de garage kan ik die ‘gewoon’ lostrekken. Geloof ik dus niet. Geprobeerd, maar ik vrees dat als ik echt kracht zet, alles kapot trek.

    Weet iemand een manier om de schakelhoes uit het paneel te verwijderen zonder dat dat ‘chroom’ randje beschadigd raakt? (Ga een nieuw paneel bestellen want dat beschadigde randje is best scherp).

    Alvast bedankt voor jullie hulp.

    Gr. Jo

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Knisperend geluid in de tweede versnelling

    Hoort niet in Interieur algemeen, verplaatst naar het C7-subforum. Svp voortaan zelf hier de vragen over deze auto neerzetten.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Knisperend geluid in de tweede versnelling

    Geen last van, die pook hoes kan ik bij mij loskrijgen door 2 vingers in de uithoek een beetje naar boven te trekken. Het zat een keertje los nadat ik van de garage terug kwam en zag er eigenlijk niet heel spannend uit.

    Maarja het kan ook zo kapot getrokken worden lijkt me inderdaad. Als het nooit los is geweest bijvoorbeeld.

    Merk je nergens anders een resonantie of iets dergelijks? Welk blok heb je 2.0 TFSI of een diesel ? Gechipped of origineel ?
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •