Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: Storing luchtvering na ontluchten via OBD

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    354
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6

    Standaard Storing luchtvering na ontluchten via OBD

    Ik wou vandaag even de standaard luchtvering van m'n A6 ontluchten om te kijken hoever deze wel kan zakken ...
    Kwam mooi laag maar helaas achteraf met de nodige storingen !!

    Dus even checken of iemand me op het juiste pad kan brengen voor ik het nog erger maak !
    Ik denk dan direct aan @Rainesh of @blackpanther ...

    Dus even op een rijtje wat ik gedaan heb ! Allemaal in BASIC Settings

    1)Drukaccumulator(reservoir) ontlucht
    2)Vooras ontlucht
    3)Vooras terug gevuld
    4)in historiek zie ik nu dat oude waarde 008006 ==> nieuwe waarde 000000 is geworden !
    5)Terugzetten alle aanpassingen
    Nog geen succe
    6)Drukaccumulator vullen
    7)Niveauregeling activeren
    8) longcoding teruggezet van 000000 ==> 008006

    Dus codering staat terug zoals voorheen , nog steeds melding "storing luchtvering ...max 60km/h"
    en op MMI in menu CAR rechts boven onder VERHOGEN een schokdemper symbool zoals bij ALLROAD

    Moet er nu iets terug ingeleerd worden ?

  2. #2
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Storing luchtvering na ontluchten via OBD

    Kun je een foto of tekst van de foutcode plaatsen? Met name het stukje wat in vcds staat.

    Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
    Laatst gewijzigd door Rainesh; 09-05-20 om 23:01.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    354
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Storing luchtvering na ontluchten via OBD

    @Rainesh Ik veronderstel dat je deze bedoeld ??
    Ik dacht dat je in BASIC setting niets mis kon doen ... blijkbaar verkeerd gedacht !
    Alvast bedankt voor de snelle reply !!!!!

    Screenshot_20200509_214222_com.voltasit.obdeleven.jpgScreenshot_20200509_214212_com.voltasit.obdeleven.jpg
    Laatst gewijzigd door fastvwke; 09-05-20 om 23:18.

  4. #4
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Storing luchtvering na ontluchten via OBD

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fastvwke Bekijk Berichten
    Ik veronderstel dat je deze bedoeld ??
    Ik dacht dat je in BASIC setting niets mis kon doen ... blijkbaar verkeerd gedacht !
    Alvast bedankt voor de snelle reply !!!!!

    Screenshot_20200509_214222_com.voltasit.obdeleven.jpgScreenshot_20200509_214212_com.voltasit.obdeleven.jpg
    Regelapparaat coderen, foutcodes wissen. Daarna ff basisafstelling uitvoeren zoals "verlagen" .

    Dus:
    - activate level control
    - delete kalibration
    - startup to reference level (wachten tot het helemaal klaar is)
    - 4 wielen meten (Hart naaf tot onderkant wielkast) en de waardes in de adaptiekanalen invullen
    - calibrate level control
    - daarna activate level control

    Weer foutcodes wissen. Dit kun je overigens allemaal doen met draaiende motor. Wel handrem erop en niet in de auto zitten.

    Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    354
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Storing luchtvering na ontluchten via OBD

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    Regelapparaat coderen, foutcodes wissen. Daarna ff basisafstelling uitvoeren zoals "verlagen" .

    Dus:
    - activate level control
    - delete kalibration
    - startup to reference level (wachten tot het helemaal klaar is)
    - 4 wielen meten (Hart naaf tot onderkant wielkast) en de waardes in de adaptiekanalen invullen
    - calibrate level control
    - daarna activate level control

    Weer foutcodes wissen. Dit kun je overigens allemaal doen met draaiende motor. Wel handrem erop en niet in de auto zitten.

    Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
    SUPER , ga ik morgen in de voormiddag proberen ...1000x dank !!!!


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    354
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Storing luchtvering na ontluchten via OBD

    @Rainesh : tot 80% van de instructies lukt het , vanaf calibrate level control krijg ik melding "procedure niet uitvoerbaar , volgorde verkeerd" !
    Dus die stap lukt niet , maar volgende stap wil hij dan wel doen ! (activate level control) ...
    Dus alles werkt buiten de calibrate level !!! pffff
    Kan het zijn dat het brandstoflevel een probleem is ? had ergens gelezen min 50% ...!?
    Ondertussen erachter gekomen dat er storing B2013 ook is
    Volgens info Online ==> DTC B2013 will be stored and you will need to make an appointment with your local dealer! B2013: No End-of-Line Programming will prevent a successful calibration.
    Dus dan ga ik ervanuit dat dealer de software opnieuw zal moeten flashen ?
    Of valt dit zelf te fixen ? Of kan jij dit ?
    Screenshot_20200510_115246_com.voltasit.obdeleven.jpgScreenshot_20200510_120407_com.voltasit.obdeleven.jpg
    Laatst gewijzigd door fastvwke; 10-05-20 om 13:15.

  7. #7
    jos_br's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    63
    Posts
    1.229
    Kudos
    13
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Storing luchtvering na ontluchten via OBD

    Ben bang dat het met de nu gebruikte uitleeskast niet goed gaat komen, met VCDS moet dit gewoon kunnen.

    Jos.

  8. Ad
  9. #8
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Storing luchtvering na ontluchten via OBD

    @fastvwke Stuur me een mail. Dit ga ik oplossen voor je

    Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
    Laatst gewijzigd door Rainesh; 10-05-20 om 14:18.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    354
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Storing luchtvering na ontluchten via OBD

    @Rainesh : nogmaals bedankt voor de vlotte service/communicatie en natuurlijk ook voor de oplossing ivm corona grensovergang !
    Ik ben blij dat ik weer kan rijden met m'n A6 (na 1 week met de BMW van m'n partner)

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.065
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Storing luchtvering na ontluchten via OBD

    Dit is nu iets persoonlijks natuurlijk... Ik heb me altijd afgevraagd waarom eigenaars van pak nu een A6 met luchtvering die mordicus willen verlagen. Zo'n grote kolos zo plat tegen de grond lijkt toch nergens op. Op vlak van rijden stuiter je zeker op de belgische wegen de hele dag in het rond en je moet altijd de ogen uit je kop kijken om onderaan geen schade te rijden.
    Ik ken parkeergarages waar ik mijn (standaard) luchtvering zelfs op de hoogste stand moet zetten om mijn auto zijn snuit niet te laten krassen bij het inrijden.

    Heb in mijn A6 dus ook luchtvering. In de dynamic stand en met de zomerwielen kan je ook bochtjes nemen tegen waanzinnige snelheden en bij lekker lange ritten zit je in comfort stand heerlijk comfortabel met blik op oneindig.

    Ik zeg het nogmaals: alles is persoonlijk, maar ik begrijp de voordelen van verlagen echt niet. Benieuwd wat de motivatie is.
    Audi A6 4G 3.0TDI BIT. ACC, AAS, Standverwarming en meer van dat lekkers. Een A3 8V 1.6TDI met ACC Muisgrijs handbak van het vrouwtje .
    4 rings 4 ever

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    354
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Storing luchtvering na ontluchten via OBD

    zo extreem laag ligt mijn A6 ook niet hoor ! Gewoon wielrand netjes boven de band zonder te veel vrije ruimte.
    Als ik te ver zou verlagen dan werkt ACC/Matrix/nightvision ook niet meer ! En dat is de bedoeling nu ook weer niet !
    Waarom ik de luchtvering eens wou ontluchten was enkel om te zien hoeveel veerweg er na verlaging in extreem nog overblijft
    Maar is zeker perfect rijdbaar. Ik heb eigenlijk nog nergens problemen gehad met deze verlaging , op m'n vorige A6 4f Avant had ik dit
    wel af en toe , maar deze had een Bilstein schroefset... Voordeel van luchtvering is ook dat je nog steeds de luxe hebt om op het MMI
    de functie verhogen te selecteren , dan mag het nergens een probleem zijn !
    Laatst gewijzigd door fastvwke; 21-05-20 om 22:09.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2023
    Leeftijd
    54
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Storing luchtvering na ontluchten via OBD

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    Regelapparaat coderen, foutcodes wissen. Daarna ff basisafstelling uitvoeren zoals "verlagen" .

    Dus:
    - activate level control
    - delete kalibration
    - startup to reference level (wachten tot het helemaal klaar is)
    - 4 wielen meten (Hart naaf tot onderkant wielkast) en de waardes in de adaptiekanalen invullen
    - calibrate level control
    - daarna activate level control

    Weer foutcodes wissen. Dit kun je overigens allemaal doen met draaiende motor. Wel handrem erop en niet in de auto zitten.

    Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
    Hallo allemaal, ik ben Ferdi en nieuw hier.
    ik heb hetzelfde probleem met mijn A6 uit 2011, 3.0 TDI Quattro s-line, is er iemand in regio noord Holland die mij hiermee kan
    helpen?
    groetjes

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •