Resultaten 1 tot 14 van de 14

Onderwerp: 2.0TDI S-tronic, toerental schommelt bij versnellen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2015
    Posts
    86
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard 2.0TDI S-tronic, toerental schommelt bij versnellen

    Beste forumleden

    Het toerental van onze A6 c7, bouwjaar 2015, 2.0tdi, s tronic schommelt lichtjes wanneer we gas lossen en terug gas geven.
    Ik probeer een filmpje toe te voegen waarop ik gas los, en daarna opnieuw gas geef. Je ziet het toerental een 100rpm stijgen, en je voelt dat ook in de wagen.

    Wat me tevens nog opvalt: het schakelen in D is minder vloeiend dan het schakelen in M, zowel bij rustig rijden als sportief rijden.
    Heeft er iemand een idee wat hier mee te doen?



    https://drive.google.com/file/d/15ra...ew?usp=sharing
    Laatst gewijzigd door slevino; 22-11-21 om 17:26. Reden: filmpje werkte niet

  2. #2
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.105
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard re: 2.0TDI S-tronic, toerental schommelt bij versnellen

    Filmpje is hier niet zichtbaar, code nodig
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #3

    Standaard re: 2.0TDI S-tronic, toerental schommelt bij versnellen

    Geen garantie? Even uitlezen

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2015
    Posts
    86
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Filmpje is hier niet zichtbaar, code nodig
    Bedankt voor je snelle reactie. Zou nu moeten opgelost zijn. Kan je bevestigen of het al dan niet werkt?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Geen garantie? Even uitlezen
    Bedankt voor je reactie. De auto is inderdaad nog onder garantie. Heb het al laten zien aan de dealer, die zegt dat het normaal is.
    Geen foutcodes over de versnellingsbak te vinden met obd-eleven.
    Wel een heleboel foutcodes over treble speaker, heated mirror, sunroof tilt button en fuel tank cap lock button. Allemaal short circuit...
    Laatst gewijzigd door tom; 22-11-21 om 18:24.

  5. #5
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.105
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard re: 2.0TDI S-tronic, toerental schommelt bij versnellen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door slevino Bekijk Berichten
    Bedankt voor je reactie. De auto is inderdaad nog onder garantie. Heb het al laten zien aan de dealer, die zegt dat het normaal is.
    Geen foutcodes over de versnellingsbak te vinden met obd-eleven.
    Wel een heleboel foutcodes over treble speaker, heated mirror, sunroof tilt button en fuel tank cap lock button. Allemaal short circuit...
    Filmpje werkt, wat het echter is weet ik ook niet helaas, wel weet ik dat mijn tiptronic dit ook doet als hij koud is, ze zeggen dat het in de koppelomvormer zit maar die heeft jou s-tronic (dsg?) niet dacht ik.

    Zie koud

    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2015
    Posts
    86
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: 2.0TDI S-tronic, toerental schommelt bij versnellen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    wel weet ik dat mijn tiptronic dit ook doet als hij koud is, ze zeggen dat het in de koppelomvormer zit maar die heeft jou s-tronic (dsg?) niet dacht ik.
    Bedankt voor je reactie. De onze heeft s tronic (denk ik, hoe kan ik het zeker weten?).
    Onze wagen doet het altijd, koud en warm, in manueel en in D

  7. #7
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.105
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard re: 2.0TDI S-tronic, toerental schommelt bij versnellen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door slevino Bekijk Berichten
    Bedankt voor je reactie. De onze heeft s tronic (denk ik, hoe kan ik het zeker weten?).
    Onze wagen doet het altijd, koud en warm, in manueel en in D
    Op de sticker in je onderhoud boekje staat het ook vermoed ik, of een code welke bak je hebt. 2015 is wel s-tronic volgens mij, maar dat weten hier wel wat knappe koppen.
    Heb je geen load melding in vcds ? 18265 load-signaal.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard re: 2.0TDI S-tronic, toerental schommelt bij versnellen

    Je hebt een s-tronic. Ik zie nu het filmpje, lijkt alsof het met de energieterugwinning te maken heeft. Dat gebeurt met coasting of als je bergafwaarts rijdt. Ik weet even niet of dat nog in- en uitgeschakeld wordt met bepaalde drive-select instellingen. Die andere fouten wel even zwart op wit aankaarten in je garantieperiode hoor.

  10. #9
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0TDI S-tronic, toerental schommelt bij versnellen

    Motortype aan de topictitel toegevoegd, graag voortaan zelf doen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  11. #10
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.105
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 2.0TDI S-tronic, toerental schommelt bij versnellen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Je hebt een s-tronic. Ik zie nu het filmpje, lijkt alsof het met de energieterugwinning te maken heeft. Dat gebeurt met coasting of als je bergafwaarts rijdt. Ik weet even niet of dat nog in- en uitgeschakeld wordt met bepaalde drive-select instellingen. Die andere fouten wel even zwart op wit aankaarten in je garantieperiode hoor.
    Kan je zo'n s-tronic (is ie zelf lerend ?) ook nul stellen in vcds, misschien dat dat nog iets helpt?
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  12. #11

    Standaard Re: 2.0TDI S-tronic, toerental schommelt bij versnellen

    Een beetje zelflerend. Vcds kan beperkt wat inleren maar dat werkt veel beter en makkelijker met interactieve functie met ODIS. Wat betreft die niet zo soepel schakelen klacht zou je ook eens kunnen kijken of er officiële updates beschikbaar zijn en dan na updaten ook even opnieuw inleren/adaptatie. Versie kan TS zelf checken met obd11

    Maar je kleine toerentalschommeling ligt denk ik echt aan die recuperatie (zie je groene batterijtje in het schermpje). Zie het stukje onder het filmpje, probeer dus ook eens andere drive select mode:
    https://www.audi.nl/nl/web/nl/modell...-s-tronic.html

    En

    https://www.audi.nl/nl/web/nl/modell...cuperatie.html
    Laatst gewijzigd door Nenna; 22-11-21 om 18:47.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2015
    Posts
    86
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 2.0TDI S-tronic, toerental schommelt bij versnellen

    Hartelijk dank voor alle antwoorden!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Versie kan TS zelf checken met obd11
    Ik vind software number 4G0927153L en software version 0002. Ik weet niet of dit de meest recente versie is...

    Ik ga morgen eens een andere drive select proberen, en laat jullie iets weten!

  14. #13
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.105
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 2.0TDI S-tronic, toerental schommelt bij versnellen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Een beetje zelflerend. Vcds kan beperkt wat inleren maar dat werkt veel beter en makkelijker met interactieve functie met ODIS. Wat betreft die niet zo soepel schakelen klacht zou je ook eens kunnen kijken of er officiële updates beschikbaar zijn en dan na updaten ook even opnieuw inleren/adaptatie. Versie kan TS zelf checken met obd11

    Maar je kleine toerentalschommeling ligt denk ik echt aan die recuperatie (zie je groene batterijtje in het schermpje). Zie het stukje onder het filmpje, probeer dus ook eens andere drive select mode:
    https://www.audi.nl/nl/web/nl/modell...-s-tronic.html

    En

    https://www.audi.nl/nl/web/nl/modell...cuperatie.html
    Je ziet inderdaad die balk wel van groen naar grijs veranderen steeds dus lijkt te kloppen, dus ts moet de dealer vragen of er een update is, maar misschien hoort dit gewoon en hebben ze dit allemaal.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  15. #14

    Standaard Re: 2.0TDI S-tronic, toerental schommelt bij versnellen

    Na 0002 is 0005 daarna 0008 nog geweest. En je motorregelapparaat?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •