Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Diverse elektronische problemen

  1. #1

    Standaard Diverse elektronische problemen

    beste forum leden




    sinds deze week in het bezit van een andere A6 c7 dit keer een 3 liter tdi quattro



    nu heb ik een aantal dingen waaraan ik mij stoor en graag wil oplossen, maar heb wat hulp nodig.




    1: opgelost



    2: krijg steeds de melding "pre sense niet beschikbaar" wat betekent dit en is dit uit te programeren via vcds ?



    3: sfeer verlichting werkt niet, in de deuren zitten ledstrips maar deze werken niet. ik heb al in vcds gekeken of alles aangevinkt staat en ook in het green menu.



    4: laatste punt. wanneer ik de cruise controle inschakel geven de digitale en analoge snelheidsmeter bv 120 km per uur aan, maar de ingestelde snelheid van de cruis controle staat dan op 126 km per uur.




    alvast bedankt voor het meedenken
    Laatst gewijzigd door rick86; 25-07-20 om 20:01.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2018
    Posts
    51
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Diverse elektronische problemen

    1:
    Ga er vanuit dat ze 'normaal' wel werken? Dus met de knop aan bestuurderszijde?
    Indien dat het geval is, heb ik wel eens gehoord dat als je alle ramen tegelijk helemaal open en daarna weer dicht doet het systeem dit herkent en dat dit spontaan weer gaat werken. Valt te proberen natuurlijk, geen garanties echter...

    2:
    Kan te maken hebben met viezigheid, dit is pre-sense afhankelijk van welke versie je hebt
    https://nieuws.audi.nl/audi-pre-sense-basic/
    https://nieuws.audi.nl/audi-pre-sense-front/

    3:
    Zekering gesprongen?

    4:
    Dat klinkt alsof de snelheidsmeter geeikt is, zou je eens kunnen controleren door een GPS snelheidsmeter (zoals Flitsmeister) ernaast te houden. Ik durf echter niet te zeggen of het hoort dat de Cruise Control dan niet mee geeikt wordt als het ware?

    Of is het zo dat je gebruik maakt van adoptieve cruise control en dat er 'geen ruimte' was om 126 te rijden?

  3. #3

    Standaard Re: Diverse elektronische problemen

    bedankt voor de reactie,

    1: is inmiddels opgelost, was een kwestie van de ramen resetten

    3 : opgelost

    4 : geen adaptieve cruise controle aanwezig en had vrij baan
    Laatst gewijzigd door rick86; 25-07-20 om 21:44.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •