Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Schrapend/schurend geluid bij voorwiel enkel bij lage snelheid ?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2020
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Schrapend/schurend geluid bij voorwiel enkel bij lage snelheid ?

    Hallo, mijn A6 c7 allroad (~160k km) maakt een schrapend/schurend geluid links voor als ik een file rijdt.

    Boven de +/- 30 km/u verdwijnt het geluid. Ik merk geen onbalans in de wielen en de remschrijven en remblokken zijn OK. Ik heb de Audi dealer al twee keren alles laten controleren (de-montage & montage wielen, remmen, etc.) maar zij kunnen niets vinden wat deze kwaal zou kunnen veroorzaken. Het geluid komt zowel bij de zomervelgen (20”) als bij de wintervelgen (18”).
    Het geluid komt echter niet altijd, ik heb het idee alleen na een poosje rijden (temperatuur gerelateerd ?). Het irriteert mij mateloos en ik zou graag dit oplossen. Ik heb een filmpje gemaakt met het geluid maar die kan ik hier niet posten.

    Zou iemand een idee hebben (of een zelfde ervaring hebben) wat dit zou kunnen zijn ?

    Alvast bedankt voor jullie reactie....👍🏻

  2. #2
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.786
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Schrapend/schurend geluid bij voorwiel enkel bij lage snelheid ?

    Wiellager?
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2020
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Schrapend/schurend geluid bij voorwiel enkel bij lage snelheid ?

    Hoi, bedankt voor jouw reactie. Zou een (versleten) wiellager niet altijd te horen zijn ? Dus bij elke temperatuur en snelheid.

  4. #4
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.786
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Schrapend/schurend geluid bij voorwiel enkel bij lage snelheid ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mschr Bekijk Berichten
    Hoi, bedankt voor jouw reactie. Zou een (versleten) wiellager niet altijd te horen zijn ? Dus bij elke temperatuur en snelheid.
    Ligt er aan hoe ver die versleten is. Bij lagere snelheid krijgt het ook wat meer 'druk' dan bij een hogere snelheid, omdat het vanuit stilstand een bepaalde kracht te verwerken krijgt. Ik zeg niet dat dat het is, maar je kan er zeker even naar laten luisteren door iemand.
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  5. #5
    Belvedere98's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Leeftijd
    38
    Posts
    90
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Schrapend/schurend geluid bij voorwiel enkel bij lage snelheid ?

    Ik denk dat ik een tijdje geleden exact hetzelfde heb gehad, bij mij klonk het alsof er een hitteschild over de grond schraapte.
    Ondanks dat de remblokken recent vervangen waren geweest en alles prima werkte, bleek er toch vuil tussen de remzuiger te zitten waardoor de rem aan 1 kant licht aanliep.
    Ik ben naar de wasstraat gereden, heb de klauwen goed inspoten met velgenreiniger/ ontvetter, goed laten inwerken en met de hoge drukspuit om een cm afstand afgespoten.
    Probleem opgelost...


  6. #6

    Standaard Re: Schrapend/schurend geluid bij voorwiel enkel bij lage snelheid ?

    Bij mijn vorige auto zat er een steentje tussen de remklauw en de remschijf, zit een kleine holte. Soms kwam hij er tegen, soms niet. Klonk echt alsof er metaal over de grond schraapte.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •