Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Launch control, wel of niet en hoe?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Launch control, wel of niet en hoe?

    Hoi Allen,

    inmiddels mijn 5e rondje Audi. Nu een A6 uit 2018, quattro 2.0TFSI. Nu heb ik op Youtube filmpjes gezien van Launch control en dacht ik mijn auto ook eens te checken. De eerste paar keer had ik het idee dat het werkt maar nu lukt het niet goed meer. Het gebruik zou moeten zijn;

    1. Start/stop uitzetten
    2. ESP uitzetten
    2b. Hillhold uit (weet ik niet zeker)
    3. Motor warm
    4. Auto in S stand
    5. 1 voet op de rem en de andere op het gaspedaal

    Nu zou de auto 2000+ toeren moeten blijven maken voor een x aantal seconden en in die tijd moet je de rem los laten. Het is me een aantal keer gelukt maar nu dus niet meer. Ik heb ook al gehad dat die tussen 1700 - 2200 toeren schommelde met beide voeten op de pedalen en ook al eens dat hij 5000+ toeren maakte, heel kort.

    Ik denk dat ik iets verkeerd doe, maar omdat er nergens te zien is of de Launch Control is ingeschakeld twijfel ik inmiddels of ik het wel heb.

    Kan ik dit ergens nakijken? Bij Google en boekje kom ik niet verder. En dan; wat is de exacte methode met de pedalen? Of mis ik nog een andere stap.

    Ik hoor graag van jullie,

  2. #2

    Standaard Re: Launch control, wel of niet en hoe?

    Je vergist je in de auto in S stand denk ik.
    Je moet echt de auto in dynamic stand zetten via je mmi. Je bak in S zetten is niet voldoende






    Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door prichy; 23-09-20 om 15:17.
    Zilvergrijze Audi A6 C7 Avant 3.0 TFSI

  3. #3
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Launch control, wel of niet en hoe?

    En de ESP echt compleet uit zetten, +/- 4 sec inhouden.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Benzine
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  4. #4

    Standaard Re: Launch control, wel of niet en hoe?

    Gewoon niet doen als je om je auto geeft..

  5. #5

    Standaard Re: Launch control, wel of niet en hoe?

    Dat is bij mijn 2012 model niet zo, als ik esp op sport zet doet die het al.

    Wat ik trouwens wel merk nu we het erover hebben dat de versnellingsbak minder vloeiend overgaat (soort kleine inhouding) in launch control t.o.v. zelf van rem naar gadpedaal met wegrijden

    Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
    Zilvergrijze Audi A6 C7 Avant 3.0 TFSI


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    Hoi,

    De esp gaat meteen uit. Dat staat dan ook netjes in het dashboard. De brake guard wordt dan ook uitgezet.

    Ik zal die dynamic tip eens proberen.

    Andere tips zijn ook welkom. Bijv of het zeker is dat de auto het ook kan.

    Dat inhouden merk ik dus ook
    Laatst gewijzigd door tom; 23-09-20 om 21:03.

  7. #7
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Launch control, wel of niet en hoe?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Gewoon niet doen als je om je auto geeft..
    100% correct
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    153
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Launch control, wel of niet en hoe?

    Ik zag op dit forum wat (oudere) topics over het gebruik van launch control. Is deze functie wel iets wat over de jaren heen beter is ontwikkeld en daardoor veiliger is in gebruik?

    Ik heb bijv de launch control bij mijn A6 C8 45 TFSI nog niet uitgeprobeerd (weet niet eens of het er wel op zit), maar ben wel opzoek naar wat meer rijplezier/sensatie/sportiviteit dus het “in je stoel gedrukt worden” gevoel dus zit er wel aan te denken om mijn auto te laten chippen.

    - Is chippen en dan (zonder launch control) vol gas optrekken bijvoorbeeld minder schadelijk voor je auto als met launch control aan sprinten trekken zonder chippen?
    - Wanneer kan het gebruik van launch control een probleem worden? Neem aan dat 1, 2, 3 keer wel veilig moet kunnen anders zou het er ook niet op zitten. Maar praten we hier over 10x, 20x, 30x …? Want in bijna elke 0-100 of 1/4 mile acceleratie of dragrace video van sportieve auto’s op YT, of het nou gaat om een amateur of auto journalist of racer, zie je dat ze 8 van de 10x een vorm van launch control gebruiken?

    Gr!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •