Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 29

Onderwerp: Uit laten lijnen, nu trekt auto naar rechts. Rapport toegevoegd

  1. #1
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Uit laten lijnen, nu trekt auto naar rechts. Rapport toegevoegd

    Goedemorgen,

    Omdat ik nogal extreem slijtende achterbanden had aan de buitenkant van het profiel ben ik naar een uitlijn bedrijf gegaan om dit uit te sluiten. Pirelli zero heb ik ongeveer 17k kilometer eronder gehad.

    Nu stond achter zeer slecht schijnbaar, en voor stond goed dit zouden ze met rust laten. Naderhand is er toch iets aan voor veranderd want de monteur ging ook nog een rondje rijden om te checken of het stuur nog recht stond. Dit was allemaal goed. Zelf vond ik dat de auto anders reed dan voorheen en ik moest elke keer naar links corrigeren.
    Even afgewacht tot ik de nieuwe banden erop had en alle bandendruk gelijk had gezet. Maar het blijft, de auto blijft naar rechts trekken als ik rechtdoor wil en ook staat het stuur niet helemaal in het midden. Eigenlijk wel bijzonder dat de auto hiervoor zo lekker reed terwijl die zo slecht zo staan qua uitlijning.

    Het scheelt echt (te) veel in het rijgenot van de auto, eerst was het echt lekker en nu erger ik me eraan. Het bedrijf gaat vanmiddag kijken. Maar hoop alleen niet dat het op een welles niettes spelletje gaat uitdraaien , met de weg loopt af voor afwatering en welke weg is nu echt recht.

    Feit blijft dat de auto voor de uitlijning subliem reed en nu niet. Is er op het rapport iets te zien ? Zelf heb ik er nul verstand van.

    CCI_000102.jpg
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  2. #2
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.289
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Uit laten lijnen, nu trekt auto naar rechts. Rapport toegevoegd

    Is de goede onderstel geselecteerd, zou je op je sticker in je service boekje moeten kijken.


    En er staat een paar dingen in het rood die buiten de specificaties liggen.
    (Bij deze geselecteerde onderstel)

    Verstuurd vanaf mijn SM-T830
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2018
    Leeftijd
    53
    Posts
    67
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Uit laten lijnen, nu trekt auto naar rechts. Rapport toegevoegd

    Wat voor onderstel heb je? Hij staat in het rapport op ‘standaard’, dus geen S-line, sport of luchtvering....


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  4. #4
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Uit laten lijnen, nu trekt auto naar rechts. Rapport toegevoegd

    Ik heb het s-line onderstel.

  5. #5
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.289
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Uit laten lijnen, nu trekt auto naar rechts. Rapport toegevoegd

    Daar begint het al weer fout.


    Verstuurd vanaf mijn SM-T830
    Laatst gewijzigd door Remi66; 01-10-20 om 12:05.
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com


  6. #6
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Uit laten lijnen, nu trekt auto naar rechts. Rapport toegevoegd

    Ja inderdaad standaard staat geselecteerd. Dat kan ik wel eventueel aangeven straks, maar zou dan met deze (verkeerde) waarde de
    Auto naar 1 kant gaan trekken ?

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2018
    Leeftijd
    53
    Posts
    67
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Uit laten lijnen, nu trekt auto naar rechts. Rapport toegevoegd

    Weet ik niet, maar de basis is niet goed. Rode cijfers in de uitlijning ook niet. En er staat geen verschil tussen aanvang waarde en huidige waarde, dus kan je ook niet zien waar ze aan gedraaid hebben.

    In een ‘knap’ uitlijn systeem kan je de PR code van je Audi selecteren en daarmee het juiste onderstel. Dat is wel het beste uitgangspunt voor een uitlijning.

    Succes


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  8. Ad
  9. #8
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Uit laten lijnen, nu trekt auto naar rechts. Rapport toegevoegd

    Ik snap het, over de rode cijfers vooraan had hij wel een redelijk uitleg , omdat de auto goed reed laten ze die staan omdat ze weliswaar rood zijn maar wel dezelfde
    Waarde hebben links en rechts. Klonk logisch en ik vond het allang best dat ze het lieten staan omdat de auto juist zo soepel reed. Maar er is toen dus wel aan gesleuteld. Vanmorgen zei de man dat als ze achter iets stellen ze rondom ook zeer waarschijnlijk moesten stellen.

    En ik dacht dat ‘vooraf’ en ‘actueel’ het verschil in afstelling moest zijn ?

  10. #9

    Standaard Re: Uit laten lijnen, nu trekt auto naar rechts. Rapport toegevoegd

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A6 Black Optic Bekijk Berichten
    En ik dacht dat ‘vooraf’ en ‘actueel’ het verschil in afstelling moest zijn ?
    Klopt. Zo te zien hebben ze alleen aan de sporing gezeten voor en achter gezeten en niet aan de wielvlucht en askanteling. Dan maakt het opzich niet zoveel uit welk onderstel ze selecteren, want bij al die onderstellen is de doelwaarde van de sporing 10 graadminuten.

    Afstelling vooras was opzich prima, alleen wel iets wat veel positieve sporing. Dan staan je wielen zeg maar extra naar binnen gericht. Dat geeft je rechtuitstabiliteit, maar teveel geeft je ook extra bandenslijtage. Dat ze die op 10 graadminuten wilden zetten is gewoon goed bedoeld. Wielvlucht bij een 1BV s-line onderstel hoort - 1° 20′ ± 23′ te zijn, dus die is gewoon goed ook al is die nu op 't plaatje rood.

    Op de achteras is de doelwaarde voor de wielvlucht voor de verschillende onderstellen allemaal - 1°20′ ± 25′. Linksachter valt dat er nog binnen, rechtsachter niet, misschien zijn daar werkzaamheden geweest? Negatieve wielvlucht is als het wiel over de verticale as gezien bovenaan iets meer naar binnen staat dan onderaan. Die kun je wel afstellen bij deze auto. Hier een plaatje en beschrijving:
    Bijlage 260910
    – Moer -A- van de schroefverbinding wiellagerhuis/dwarsdraagarm eraf draaien en nieuwe moer tot de aanslag erop draaien.
    – Wielvlucht door draaien van de stelschroef -B- afstellen. De stelschroef -B- kan ook worden verdraaid met het zeskant op de »boutpunt«.

    Rechtsachter zie je ook dat de positieve sporing extreem was, dat wiel zal wel wat slijtage hebben. Sporing achter hebben ze weer behoorlijk netjes gezet. Linksachter zou nog iets meer naar 10 graadminuten kunnen, maar dat is een kleine afwijking.

    Als het stuur scheef staat moet dat eerst goed in het midden worden gezet voor het uitlijnen. Belangrijk bij deze auto is om dat schommelend te doen, van grote uitslag naar steeds kleinere uitslag. En dan uiteraard kritisch kijken of 't stuur echt recht staan Ook na het goed afstellen van dit alles kun je nog een afwijking merken. Dat kan dan door bandenslijtage komen of onvolmaaktheden van de banden bijvoorbeeld. Soms helpt het dan om banden om te wisselen van links naar rechts etc. (mits je banden geen voorgeschreven draairichting hebben).

  11. #10
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Uit laten lijnen, nu trekt auto naar rechts. Rapport toegevoegd

    Ze hebben juist achter aangepast inderdaad, beide achterwielen waren aan de buitenkant helemaal op , glad. Binnen 17k kilometer,

    Ze gaven aan dat de auto als het ware scheef over de weg reed. Maar nu trekt de auto constant naar rechts, al begin ik op de linkerweghelft ik kom aan de rechter weghelft uit.

  12. #11
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Uit laten lijnen, nu trekt auto naar rechts. Rapport toegevoegd

    Ze kunnen niks aan de uitlijning doen want die staat goed, en schijnbaar kunnen ze aan dit model voorop niet de wielvlucht afstellen, alleen bij de RS modellen, wel
    Bijzonder.

    Maar ze hebben het er inderdaad over om links met rechts te wisselen, maar dat geeft nog geen garantie.

    Links is 4mm en rechts is 3,2mm profiel. Ik heb gevraagd of ze voor met achter kunnen vervangen want achter zijn ze nieuw erop gezet vanmorgen.

  13. #12

    Standaard Re: Uit laten lijnen, nu trekt auto naar rechts. Rapport toegevoegd

    Ik heb het niet gehad over wielvlucht voor aanpassen. Je zei wel dat je stuur nu ook scheef staat. Lees zo nog even wat ik zei.

  14. #13
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Uit laten lijnen, nu trekt auto naar rechts. Rapport toegevoegd

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Ik heb het niet gehad over wielvlucht voor aanpassen. Je zei wel dat je stuur nu ook scheef staat. Lees zo nog even wat ik zei.
    Ik weet wat je zei, ik vertel alleen even wat die mannen bij het bedrijf vertelde, was eigenlijk meer benieuwd of het ook zo is.

    Met de wielen links en rechts verwisselen leek mij zelf alleen het probleem dan eventueel naar de andere kant te verplaatsen. Dus hebben ze nu de nieuwe banden achterop naar voor gewisseld. Dit geeft echt direct al het vertrouwde rij gevoel. Ik heb maar 3km gereden maar was wel snel duidelijk dat dit 100% verbetering geeft.

    Als ik wat meer rij hoop ik ook echt dat het gewoon voor mekaar is, maar het gevoel is goed. Blij toe ! Bizar dat het in dit geval zoveel scheelt met rijden. En dat ze zo verschillend zijn afgesleten :-/
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2018
    Leeftijd
    53
    Posts
    67
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Uit laten lijnen, nu trekt auto naar rechts. Rapport toegevoegd

    En de stuurstand?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  16. #15
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Uit laten lijnen, nu trekt auto naar rechts. Rapport toegevoegd

    Stuurstand staat ook beter, je merkt ook nu weer dat ie zoekt naar het midden van de stuurstand. ipv dat ie al om gaat staan naar rechts.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  17. #16
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Uit laten lijnen, nu trekt auto naar rechts. Rapport toegevoegd

    Even terugkomen op bovenstaand. Eigenlijk rijd het toch niet zoals daarvoor. Ik heb van de week even een bekende weg in de UP! gereden en dat rijd veel rustiger dan valt het toch op. Daar moet ik bij wijze van om de tientallen meter een correctie geven, maar met mijn auto blijf ik toch een soort van van naar links en naar rechts tussen de lijnen corrigeren.

    Lastig uit te leggen, maar normaal kijk je vooruit op de weg en daar gaat de auto een soort van automatisch naartoe. Nu moet ik constant bij sturen eigenlijk. Dus ja ik wil de auto toch nog is een keertje ergens anders aanbieden voor uitlijnen, maar ik heb tot nu toe elke keer als ik een auto uit laat lijnen ellende ermee.

    Iemand tips in de buurt van rotterdam misschien ? Ik heb nu een Euromaster gehad, dit omdat bij de dealer zelf het apparaat defect was (Hoogenboom)
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Uit laten lijnen, nu trekt auto naar rechts. Rapport toegevoegd

    Ik had ongeveer hetzelfde en ook al meerdere keren laten uitlijnen.
    Het is nu verholpen, het subframe is versteld.
    Uitgevoerd door Premio Den Haag. Castorstraat 4, 2516 AM Den Haag.

    Succes, want ik weet dat deze klacht je gek maakt!
    Groeten Peter

  19. #18
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Uit laten lijnen, nu trekt auto naar rechts. Rapport toegevoegd

    Beste Peter, ok dat is iets wat zou kunnen dan inderdaad, als ik elke keer te horen krijg dat de uitlijning goed zou zijn en alleen in de banden kan zitten. Hoe lang heeft de ingreep geduurd en wat waren de kosten ?

    Thanks in ieder geval voor deze optie !
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  20. #19
    avussilver's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Uit laten lijnen, nu trekt auto naar rechts. Rapport toegevoegd

    Ook eens meegemaakt....
    Subframe opnieuw af laten stellen idd


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  21. #20
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Uit laten lijnen, nu trekt auto naar rechts. Rapport toegevoegd

    Ik hoor het voor het eerst eerlijk gezegd. Kan elk uitlijn bedrijf dit in principe uitvoeren ?
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •