Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Batterij vervangen

  1. #1

    Standaard Batterij vervangen

    Laatste onderhoud bij Audi kreeg ik de melding dat mijn batterij aan vervanging toe was. Kreeg een prijs gequoteerd van zo'n slordige € 600 en viel bijna van mijn stoel. Dus beslist dat niet te doen ook al omdat hij nog altijd goed start en zo. Maar toch problemen met randapparatuur zoals de achterruitverwarming etc.

    Nu heb ik een originele Varta batterij besteld met dezelfde specs als de originele (7P0915105C - Vartanummer 595902085D852).

    Nu vind ik terug dat de batterij niet zonder meer te vervangen is en erin moet geprogrammeerd worden en daarvoor een zogenaamde BEM-code nodig is. Ik heb mijn nieuwe batterij nog niet toegekregen, maar veronderstel dat deze code hierop niet zal vermeld staan aangezien het gaat om een code die alleen voorkomt bij originele batterijen.

    Ik heb VCDS en veronderstel dat de batterij erin geprogrammeerd kan worden.

    Hoe ga ik hiermee best aan de slag en voer ik dit uit. Ik lees dat het aangewezen is om eerst de laatste serienummer van de batterij die er nu in staat te veranderen en daarna terug te zetten naar het origineel, maar niet zeker of dat werkt. Verder heb ik ook een site gevonden met een aantal alternatieve nummers.

    Enig idee ? Thx alvast.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Batterij vervangen

    Gebruik even de zoekfunctie, vaak besproken. Zoekterm 'BEM code'.
    Laatst gewijzigd door tom; 10-12-20 om 20:44.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •