Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: Trapeziumvormige sierstukken voor 3.0TDI PreFL

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2020
    Leeftijd
    40
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Trapeziumvormige sierstukken voor 3.0TDI PreFL

    Hi Audi-fans,

    Ik loop me suf te Googlen, zonder resultaat, en dus de vraag of jullie misschien weten waar te koop is wat ik zoek.
    Ik heb een 3.0 v6 TDI Avant uit 2012 (de pre facelift dus, met links en rechts een rond uitlaateindstuk) en ik zou graag de eindstukken ombouwen naar de trapeziusvormige uitlaateindstukken van de facelift. Nu vind ik alleen de andere diffusors voor links en rechts een dubbele uitlaat, of voor de ovale RS6-look uitlaateindstukken. Ik heb geen S-line bumpers.

    Weten jullie ergens een achterdiffusor voor trapeziusvormige eindstukken op een niet-S-line achterbumper?
    Hoop dat jullie me kunnen helpen.

    Gr.Paul

  2. #2
    avussilver's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Trapeziumvormige sierstukken voor 3.0TDI PreFL

    Prestige Parts in Tilburg heeft ze denk ik wel


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  3. #3
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Trapeziumvormige sierstukken voor 3.0TDI PreFL

    FL heeft geen trapeziumvormige uitlaten op de einddempers zitten. Het zijn sierstukken die vastgeschroefd aan de diffuser zitten. De uitlaten hebben een soort platte ovale uiteinde die in de sierstukken steken. Enige optie is om de bumper te vervangen voor een FL bumper. Tevens zal je dan de einddempers moeten vervangen voor de bijbehorende diffuser.
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2020
    Leeftijd
    40
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Trapeziumvormige sierstukken voor 3.0TDI PreFL

    Klopt, de eindstukken zitten aan de diffuser en niet aan de einddempers, dat is idd zo.
    Is het echt de enige optie om de gehele achterbumper, incl dus de diffuser en sierstukken, en de einddempers te vervangen? Dan wordt het wel een flink project.
    Er zijn heel veel after market diffusers beschikbaar om bijv. de S6 of RS6 look te krijgen en je zou toch denken dat de FL-look met alleen een andere diffuser en sierstukken te verkrijgen is.. zo moeilijk lijkt het mij niet om zoiets te maken. Hoop echt dat het wel bestaat, maar dat ik het simpelweg niet heb kunnen vinden
    Laatst gewijzigd door Paulus84; 07-12-20 om 15:05.

  5. #5
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Trapeziumvormige sierstukken voor 3.0TDI PreFL

    Wilde zoiets ook hebben voor mijn vorige A6 4F, maar nooit gevonden. Zelfs niet voor mijn huidige 4G. Zover ik heb kunnen vinden zal je de complete bumper met diffuser en einddempers moeten vervangen.
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2020
    Leeftijd
    40
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Trapeziumvormige sierstukken voor 3.0TDI PreFL

    pff wat een ellende, maar goed als ik ooit schade aan de achterbumper heb dan weet ik wel dat ik voor de FL versie ga

    Sluit de FL achterbumper wel gewoon goed aan bij de achterlichten vd Pre-FL? Of moet je dan ook nog de FL-achterlichtunits monteren?

    Thnx voor de hulp!

    Gr.Paul

  7. #7

    Standaard Re: Trapeziumvormige sierstukken voor 3.0TDI PreFL

    Hoi,

    Ik heb de conversie gedaan van Pre-FL naar FL achterkant incl. de dynamische achterlichten.
    De bumper past op zich wel met de oude lichten. Je moet echter wel aan de binnenkant de diverse houders van de bumper mee vervangen. Omdat hiervan een deel van de gaten niet overeenkomt met de nieuwe bumper. Mocht er iemand echt intresse hebben om een conversie te doen of een deel. Dan moet je maar even contact op nemen en kan ik je misschien even helpen met instructies / onderdeel nummers.

    Mvg

    IMG_20200723_154810.jpgDSC03530.jpg

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Trapeziumvormige sierstukken voor 3.0TDI PreFL

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Paulus84 Bekijk Berichten
    pff wat een ellende, maar goed als ik ooit schade aan de achterbumper heb dan weet ik wel dat ik voor de FL versie ga

    Sluit de FL achterbumper wel gewoon goed aan bij de achterlichten vd Pre-FL? Of moet je dan ook nog de FL-achterlichtunits monteren?

    Thnx voor de hulp!

    Gr.Paul
    Je hebt eigenlijk ook de achterlichten nodig
    Dit komt op de hoeken vd bumper niet helemaal mooi uit

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Leeftijd
    60
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Trapeziumvormige sierstukken voor 3.0TDI PreFL

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Freemann Bekijk Berichten
    Hoi,

    Ik heb de conversie gedaan van Pre-FL naar FL achterkant incl. de dynamische achterlichten.
    De bumper past op zich wel met de oude lichten. Je moet echter wel aan de binnenkant de diverse houders van de bumper mee vervangen. Omdat hiervan een deel van de gaten niet overeenkomt met de nieuwe bumper. Mocht er iemand echt intresse hebben om een conversie te doen of een deel. Dan moet je maar even contact op nemen en kan ik je misschien even helpen met instructies / onderdeel nummers.

    Mvg
    Beste Freemann ,
    Ik heb een FL achterbumper compleet kun je mij aangeven welke houders (onderdeel nummers) ik nodig heb voor de ombouw?
    En hoe heb je het met de uitlaten gedaan in heb een biturbo avant uit 2012
    Mvg Renet1
    IMG_20200723_154810.jpg
    Laatst gewijzigd door tom; 13-05-21 om 16:24.

  11. #10

    Standaard Re: Trapeziumvormige sierstukken voor 3.0TDI PreFL

    Hoi Renet,

    Ik zal het even opzoeken. misschien is het handigste dat we even appen.

    Gr

  12. #11
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Trapeziumvormige sierstukken voor 3.0TDI PreFL

    Waarom zet je deze info niet gewoon op het forum, zodat iedereen er iets aan heeft?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2015
    Posts
    86
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Trapeziumvormige sierstukken voor 3.0TDI PreFL

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Freemann Bekijk Berichten
    Hoi,

    Ik heb de conversie gedaan van Pre-FL naar FL achterkant incl. de dynamische achterlichten.
    De bumper past op zich wel met de oude lichten. Je moet echter wel aan de binnenkant de diverse houders van de bumper mee vervangen. Omdat hiervan een deel van de gaten niet overeenkomt met de nieuwe bumper. Mocht er iemand echt intresse hebben om een conversie te doen of een deel. Dan moet je maar even contact op nemen en kan ik je misschien even helpen met instructies / onderdeel nummers.

    Mvg

    IMG_20200723_154810.jpgDSC03530.jpg
    Wauw, wat een mooi resultaat!
    Wij hebben de pre-FL met twee eindstanden langs de linkerkant. Kan je me kort op weg zetten om te stappen naar dynamische lichten en de FL bumper?

    Thanks

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •