Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 24

Onderwerp: Achteruit/voorruit camera defect, wie heeft tips

  1. #1

    Standaard Achteruit/voorruit camera defect, wie heeft tips

    Ik krijg een foutmelding als ik het achteruit/voorruit camera systeem aan zet. De vooruitrijcamera geeft dan een blauw beeld ipv een camera beeld. Het ECU systeem geeft een foutcode: 9616921 (origineel foutcode B128412 ) Spanningsvoeding defect. Weet iemand hoe dit verholpen kan worden?

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Leeftijd
    55
    Posts
    53
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Achteruit/voorruit camera defect, wie heeft tips

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robertosp Bekijk Berichten
    Ik krijg een foutmelding als ik het achteruit/voorruit camera systeem aan zet. De vooruitrijcamera geeft dan een blauw beeld ipv een camera beeld. Het ECU systeem geeft een foutcode: 9616921 (origineel foutcode B128412 ) Spanningsvoeding defect. Weet iemand hoe dit verholpen kan worden?
    Misschien heel simpel gedacht, maar zit er geen zekering tussen de camera die wellicht defect is? Dus geen spanning meer? Geen idee welke daarvoor is, maar kijk eens bij de zekeringen in je instructie boekje.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  3. #3

    Standaard Re: Achteruit/voorruit camera defect, wie heeft tips

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robertosp Bekijk Berichten
    Ik krijg een foutmelding als ik het achteruit/voorruit camera systeem aan zet. De vooruitrijcamera geeft dan een blauw beeld ipv een camera beeld. Het ECU systeem geeft een foutcode: 9616921 (origineel foutcode B128412 ) Spanningsvoeding defect. Weet iemand hoe dit verholpen kan worden?
    Tevens is nu de achteruitrij parkeersensor en vooruitrij sensor niet meer werkend. Zekeringen lijken goed. Iemand nog een idee?

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2018
    Leeftijd
    53
    Posts
    67
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Achteruit/voorruit camera defect, wie heeft tips

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robertosp Bekijk Berichten
    Tevens is nu de achteruitrij parkeersensor en vooruitrij sensor niet meer werkend. Zekeringen lijken goed. Iemand nog een idee?
    Ik heb het ook wel eens gehad met die sensoren, toen ik bezig was geweest met de bumper. Ik heb toen de stuurunits van de sensoren even losgekoppeld van de auto (alle stekkers er even uit), daarna er weer in en alles werkte weer bij mij.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    409
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Achteruit/voorruit camera defect, wie heeft tips

    Heb het ook met een C7 meegemaakt, als je de frontcamera loskoppelde werkte de rest van het 360 systeem wel weer goed. Deze daarna weer ingeprikt en is een tijdje goed gegaan maar geeft nu weer een short to ground aan. Dus ik vermoed dat die camera gewoon defect is (in mijn geval). Ben op zoek naar een 2e hands camera maar slecht aan te komen voor een schappelijk bedrag.
    SQ5 2018 PL+ en nog zo veel meer
    TTS 8S Roadster 2016, PL+
    A3 8V Limousine 2018, Design PL+


  6. #6

    Standaard Re: Achteruit/voorruit camera defect, wie heeft tips

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kennethalderden Bekijk Berichten
    Ik heb het ook wel eens gehad met die sensoren, toen ik bezig was geweest met de bumper. Ik heb toen de stuurunits van de sensoren even losgekoppeld van de auto (alle stekkers er even uit), daarna er weer in en alles werkte weer bij mij.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Bedankt voor je antwoord. Waar zitten deze stuurunits van de sensoren?

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    354
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Achteruit/voorruit camera defect, wie heeft tips

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door base86 Bekijk Berichten
    Heb het ook met een C7 meegemaakt, als je de frontcamera loskoppelde werkte de rest van het 360 systeem wel weer goed. Deze daarna weer ingeprikt en is een tijdje goed gegaan maar geeft nu weer een short to ground aan. Dus ik vermoed dat die camera gewoon defect is (in mijn geval). Ben op zoek naar een 2e hands camera maar slecht aan te komen voor een schappelijk bedrag.
    Zou deze NR van camera (link ebay)geen optie kunnen zijn ...?
    2 onderstaande foto's is van front camera van mijn A6 bwj 2016 ter vergelijking ...
    Mijn camera werkt nog prima , alleen de lens heeft een beetje een waas en daardoor beeld niet 100% scherp meer
    IMG_20201202_200631.jpgIMG_20201202_200615.jpg

    https://www.ebay.de/itm/Frontkamera-...Cclp%3A2334524

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2018
    Leeftijd
    53
    Posts
    67
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Achteruit/voorruit camera defect, wie heeft tips

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robertosp Bekijk Berichten
    Bedankt voor je antwoord. Waar zitten deze stuurunits van de sensoren?
    Rechtsachterin, achter het luikje met het netje. Het is er trouwens 1 gecombineerd voor voor en achter. Nr. 1 op het plaatje.






    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door kennethalderden; 13-01-21 om 06:33.

  10. #9

    Standaard Re: Achteruit/voorruit camera defect, wie heeft tips

    Ik heb de stuurunit eruit gehaald en er weer in gedaan, dit helpt niet. Toen gedacht dat de stuurunit defect was. Heb deze vervangen (2de hands eBay) en het werkt nog steeds niet. Iemand nog ideeën wat ik nog meer kan checken? Als ik de auto in R zet dan krijg ik een continue piep en de P (arkeer) begint te knipperen. Het begon met alleen de frontcamera die niet meer wou. Nu doen de parkeersensoren en de camera's het niet. Dit gaat alleen via de stuurunit (1 op het plaatje) tocht?

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2018
    Leeftijd
    53
    Posts
    67
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Achteruit/voorruit camera defect, wie heeft tips

    Stuurunit 1 op het plaatje is voor je sensoren voor en achter. De continue piep is om je te waarschuwen dat het systeem niet werkt. Ik denk dat je toch zaken moet gaan loshalen en uitsluiten, dan kom je verder. Heb je 360 graden camera view? Die unit zit onder de bijrijdersstoel.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  12. #11

    Standaard Re: Achteruit/voorruit camera defect, wie heeft tips

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kennethalderden Bekijk Berichten
    Stuurunit 1 op het plaatje is voor je sensoren voor en achter. De continue piep is om je te waarschuwen dat het systeem niet werkt. Ik denk dat je toch zaken moet gaan loshalen en uitsluiten, dan kom je verder. Heb je 360 graden camera view? Die unit zit onder de bijrijdersstoel.
    Bedankt voor je antwoord. Ik heb stuurunit 1 al los gehad, niet veel aan te zien. Ik heb een camera systeem met 4 aanzichten, is dit 360 view? Heb net even onder de bijrijder stoel gekeken alleen zie daar de unit niet zitten. Hoe ziet deze eruit weet je dat?
    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2018
    Leeftijd
    53
    Posts
    67
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Achteruit/voorruit camera defect, wie heeft tips

    Zie geel gemarkeerd. Zit onder de stoel, onder het tapijt? Ik weet niet zeker of er een luikje zit, ik heb het later ingebouwd en ik heb geen luikje. Bij mij moet t tapijt los via de dorpel.



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  14. #13

    Standaard Re: Achteruit/voorruit camera defect, wie heeft tips

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kennethalderden Bekijk Berichten
    Zie geel gemarkeerd. Zit onder de stoel, onder het tapijt? Ik weet niet zeker of er een luikje zit, ik heb het later ingebouwd en ik heb geen luikje. Bij mij moet t tapijt los via de dorpel.



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Dank voor je antwoord. Heb net gekeken bij mij zit het onder het tapijt in een black box. Wat kan ik hier verder controleren? Weet je trouwens ook waar de aanvoer van de voeding van de parking control stuurunit en 360 view vandaan komen?

  15. #14

    Standaard Re: Achteruit/voorruit camera defect, wie heeft tips

    Zijn erg nog andere tips voor het weer werkend krijgen van de parkeersensoren en 360 camera systeem? In welke hoe moet ik het zoeken?

  16. #15
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.337
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Achteruit/voorruit camera defect, wie heeft tips

    Je had het probleem al op 30-03-20

    Laat hem uitlezen met vcds.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  17. #16

    Standaard Re: Achteruit/voorruit camera defect, wie heeft tips

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fons716 Bekijk Berichten
    Je had het probleem al op 30-03-20

    Laat hem uitlezen met vcds.
    Dat klopt. Alleen was toen alleen de front camera die een blauw scherm gaf. Nu is geeft de P knop een piep en willen zowel parkeer sensoren en als 360 camera niet meer. Iemand ervaring?

  18. #17
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.337
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Achteruit/voorruit camera defect, wie heeft tips

    De tip is uitlezen met vcds, zomaar wat gokken heeft weinig zin of je moet alles willen vervangen.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  19. #18

    Standaard Re: Achteruit/voorruit camera defect, wie heeft tips

    Ik heb het uitgelezen. 1111316 - Luidspreker voor parkeerhulp vooraan. Onderbreking / kortsluiting met massa

    Wie weet waar deze buzzer aan de voorkant zit in de A6 C7?

  20. #19

    Standaard Re: Achteruit/voorruit camera defect, wie heeft tips

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robertosp Bekijk Berichten
    Ik heb het uitgelezen. 1111316 - Luidspreker voor parkeerhulp vooraan. Onderbreking / kortsluiting met massa

    Wie weet waar deze buzzer aan de voorkant zit in de A6 C7?
    Denk eerder dat de connectie bij je stuur apparaat met de buzzer het is, want die had je los gehaald.

    De buzzer voor (H22), zit onder je stuurkolom.
    Kijk hier maar ff, om je een idee te geven -> https://www.audiforum.nl/forum/audif...ml#post1668764

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  21. #20

    Standaard Re: Achteruit/voorruit camera defect, wie heeft tips

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
    Denk eerder dat de connectie bij je stuur apparaat met de buzzer het is, want die had je los gehaald.

    De buzzer voor (H22), zit onder je stuurkolom.
    Kijk hier maar ff, om je een idee te geven -> https://www.audiforum.nl/forum/audif...ml#post1668764

    Peeet
    Die connectie bij het pdc stuurapparaat zitten er goed in. Wat kan ik daar checken? Ik op internet wel vaker dat de buzzer kapot kan zijn. Nog andere ideeen. Indrukwekkende retrofit trouwens!

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •