Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: Led versus matrix lampen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    52
    Posts
    144
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Led versus matrix lampen

    Zou graag het verschil willen weten
    Bij led heeft deze geen dynamische pinkers en zo een reflector in de hoek en bij de matrix ook led maar met dynamische pinkers en geen reflector in de hoek .
    Bij mijn opties staat dan px2 doet alles wat een matrix doet of zie ik dat fout buiten die dynamische pinkers en dat reflector dan

  2. #2
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Led versus matrix lampen

    Matrix is een intelligent headlight system, werkt in combinatie met een camera in de spiegel.
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    52
    Posts
    144
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Led versus matrix lampen

    Ja dat heb ik ook opgezocht en filmpje gezien erover bij mij staat ook een camera in de spiegelblok buiten uit de regensensor geteld.

  4. #4
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Led versus matrix lampen

    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    52
    Posts
    144
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Led versus matrix lampen

    Dank je reggy
    Begin het te snappen
    Buiten uit dat ik headlight assistent en bochtenverlichting en lichten die zich aanpassen bij alle weer omstandigheden zoals mist regen en sneeuwval, zijn de matrix lampen nog meer dan dat
    Vind led lampen super jammer dat de pinkers niet dynamische gaan alleen van achter


  6. #6
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.122
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Led versus matrix lampen

    Matrix led op de A6 is geïntroduceerd met de facelift, 2015. Verschil is natuurlijk allerlei techniek... maar wat je het meest merkt is tijdens het rijden op donkere wegen. Je ziet dan de lichtbundel continu bewegen. Alsof je voortdurend met grootlicht aan rijdt. Heerlijk De lichtbaan naar tegenliggers wordt gedimd, en deze gedimde baan beweegt dus ook mee met verplaatsing van de tegenligger. Verkeersborden worden apart aangelicht. Vanalles intelligent alsof er een kabouter met schijnwerper op je bumper mee zit te kijken.
    Was een superfijne optie!

    Op de 4K nu HD matrix led, daarbij merk je nóg weer een generatie doorontwikkeling, vooral in de nauwkeurigheid.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  7. #7

    Standaard Re: Led versus matrix lampen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten
    Matrix led op de A6 is geïntroduceerd met de facelift, 2015. Verschil is natuurlijk allerlei techniek... maar wat je het meest merkt is tijdens het rijden op donkere wegen. Je ziet dan de lichtbundel continu bewegen. Alsof je voortdurend met grootlicht aan rijdt. Heerlijk De lichtbaan naar tegenliggers wordt gedimd, en deze gedimde baan beweegt dus ook mee met verplaatsing van de tegenligger. Verkeersborden worden apart aangelicht. Vanalles intelligent alsof er een kabouter met schijnwerper op je bumper mee zit te kijken.



    Was een superfijne optie!

    Op de 4K nu HD matrix led, daarbij merk je nóg weer een generatie doorontwikkeling, vooral in de nauwkeurigheid.

    Wat is het verschil met de 2012-2015 modellen met led en grootlicht assist wat de mijne dus heeft ?
    De werking is bij mij hetzelfde als jij omschrijft

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Led versus matrix lampen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Paulusgti Bekijk Berichten
    Wat is het verschil met de 2012-2015 modellen met led en grootlicht assist wat de mijne dus heeft ?
    De werking is bij mij hetzelfde als jij omschrijft
    Is het niet zo dat hij alleen dimt bij de pre FL ?

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    52
    Posts
    144
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Led versus matrix lampen

    Denk dat de uitleg van de ketelapper en filmpje van reggy nu wel duidelijk is niet.
    Ik heb ook led nu maar jammer zitten daar geen kabouters die mee schijnen.
    Maar het is een wereld verschil .

  11. #10

    Standaard Re: Led versus matrix lampen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dannyke Bekijk Berichten
    Denk dat de uitleg van de ketelapper en filmpje van reggy nu wel duidelijk is niet.
    Ik heb ook led nu maar jammer zitten daar geen kabouters die mee schijnen.
    Maar het is een wereld verschil .

    Ooit wel eens je verlichting op auto gezet en je grootlicht aan gezet ?
    Dan werkt bij mij mijn grootlicht assist

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    52
    Posts
    144
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Led versus matrix lampen

    Inderdaad dat heb ik ook ontdekt.
    Maar is dat alles wat dit doet als die op auto staat .aan en uit gaan van groot licht.

  13. #12

    Standaard Re: Led versus matrix lampen

    Rij maar eens op een stuk onverlichte weg met borden enz
    Dan zie je van alles gebeuren

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •