Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Instrumentenpaneel vervangen van monochroom wit naar kleurenscherm tussen tellers

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Posts
    87
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Instrumentenpaneel vervangen van monochroom wit naar kleurenscherm tussen tellers

    Hallo,

    Zit al een tijdje in m’n hoofd dat ik graag een instrumentenpaneel zou hebben met een kleurenscherm tussen de tellers en led’s in de toerenteller en zou dan ook graag de needle swipe laten activeren.
    Heb er al wat over opgezocht, maar er zijn mij nog een paar zaken niet duidelijk. Heb bij wijze van test al eens het dashboard wat gedemonteerd om bij de schroeven van instrumentenpaneel te komen.

    M’n wagen is absoluut basis uitgevoerd, basic rmc en geen adaptief cruise control etc..
    De dealer is nu bezig met uit te zoeken of en welk type er in past, maar vreest dat er problemen gaan zijn door de immobilizer die ook in het instrumentenpaneel aanwezig is.

    Mijn vraag aan jullie is of er iemand meer informatie heeft over een swap?
    Op de site van gerritspeek is af te leiden dat ik een type 5 immobilizer zou hebben die niet in instrumentenpaneel zou zitten maar een aparte stuurdoos heeft? Maar weet niet of dat op mijn model al zo zou zijn? Is van december ‘12 2.0 TDI
    Heb al contact gehad met retrofitbedrijven die zeggen dat het mogelijk is, maar nog geen afspraak kunnen maken. Zou het indien mogelijk ook wel leuk vinden om zelf te kunnen doen mits ik over de juiste info beschik. Dus heb er wel nog hoop op 🙂.

    Mvg

  2. #2
    smiaudia6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2017
    Leeftijd
    50
    Posts
    35
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Instrumentenpaneel vervangen van monochroom wit naar kleurenscherm tussen tellers

    Is wel te doen, ik heb het bij mijn A6 van 2012 ook gedaan. De componentbescherming moet er vanaf gehaald worden en de km's aangepast. Daarnaast nog alles goed coderen en klaar is het. Ik heb ivm mijn achteraf ingebouwde MIB navigatie er voor gekozen om een teller vaan een facelift model er in te plaatsen. Dan heb je de navigatieweergave ook nog tussen de tellers.....

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Posts
    87
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Instrumentenpaneel vervangen van monochroom wit naar kleurenscherm tussen tellers

    Bedankt voor je antwoord. Ik vind het een leuke upgrade. Ben niet van plan van de navi te veranderen, zou mss wel nog kijken voor een achteruitrijcamera.
    Echter vind ik de kwaliteit van het scherm ondermaats, al een camera gezien op een andere A6 met klein scherm en was niet zo duidelijk.
    Op m’n A4 had ik concert radio (zonder navi) maar wel achteruitrijcamera. Scherm was van veel betere kwaliteit.
    Dacht eerst dat het scherm zelf niet meer goed was, maar is gewoon zo en blijkbaar zijn ze niet te wisselen door ander model. Zou voor mij niet groter moeten zijn, wel duidelijker.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Instrumentenpaneel vervangen van monochroom wit naar kleurenscherm tussen tellers

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door smiaudia6 Bekijk Berichten
    Is wel te doen, ik heb het bij mijn A6 van 2012 ook gedaan. De componentbescherming moet er vanaf gehaald worden en de km's aangepast. Daarnaast nog alles goed coderen en klaar is het. Ik heb ivm mijn achteraf ingebouwde MIB navigatie er voor gekozen om een teller vaan een facelift model er in te plaatsen. Dan heb je de navigatieweergave ook nog tussen de tellers.....
    Goedenavond,

    Heb je dit zelf gedaan?

    Zou dit ook graag willen, maar weet niet waar.
    Heb je misschien een tip voor mij?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •