Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Ruitensproeier achterklep werkt niet meer

  1. #1

    Standaard Ruitensproeier achterklep werkt niet meer

    Beste allemaal,

    Sinds kort ben ik in bezit van een Audi A6 Avant 3.0 TDI uit 2012 (c7 model).
    Echter kwam ik er afgelopen weekend achter dat de ruitensproeier achter nauwelijks tot niet werkt. Ik heb al met een naald in de twee sproeiers lopen draaien. Dit ging vrij makkelijk. Ik heb daarna getest of ze het weer deden, en toen kwam er eerst een krachtige straal uit, maar al snel werd het weer zwakker. Dit gebeurde iedere keer wanneer ik weer met een naald in de sproeier ging lopen draaien. Weet iemand wat ik verder kan doen? De ruitensproeier voor werkt prima, ik hoor het motortje goed en ik heb het reservoir helemaal bijgevuld.

    Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

    Groeten,

    Ruben

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2018
    Leeftijd
    46
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Ruitensproeier achterklep werkt niet meer

    Blokkage achter de sproeier

    Verstuurd vanaf mijn SM-G985F met Tapatalk

  3. #3
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.337
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Ruitensproeier achterklep werkt niet meer

    Geen idee of het bij een c7 ook zo zit anders de sproeier eraf halen en schoon blazen met de compressor. https://www.youtube.com/watch?v=hNQy...l=TotalTechnik
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  4. #4

    Standaard Re: Ruitensproeier achterklep werkt niet meer

    Even het kapje er af halen en het gedeelte waar de sproeiers in zitten van de aanvoer af pakken. Daarna de sproeier aanzetten om te kijken of de straal vanaf de motor goed is. Als die staal goed is zit het in je sproeier gedeelte, anders zit het achter de motor.

    Ook niet forceren, anders druk je achter het motortje de pakking eruit en heb je net als ik een lekkage in de achterklep en moet je de motor vervangen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A405FN met Tapatalk

  5. #5

    Standaard Re: Ruitensproeier achterklep werkt niet meer

    Bedankt voor jullie reacties, ik zal het een en ander eens gaan proberen en uitzoeken. Ik laat weten hoe het afgelopen is.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •