Resultaten 1 tot 18 van de 18

Onderwerp: Linksvoor lek aan panoramadak

  1. #1

    Standaard Linksvoor lek aan panoramadak

    Hallo,

    Ik bemerkte dit weekend met het slechte weer plots een spoortje water op de bekleding van de A-stijl vooraan. Na heel wat zoekwerk heb ik gevonden dat het lekt bij het panoramadak aan de linkervoorzijde. In de buurt waar de afvoerdarm zit. Deze heb ik losgehad en doorgeblazen, maar niets bijzonders op te merken. Water loopt er vanonder ook gewoon uit. Wel zie ik precies wat water druppelen in het soort railtje dat vlak achter de teut voor de darm zit. (met een patroon dat open en gesloten delen bevat - denk dat daar het kabeltje voor het rolgordijn doorloopt) Zie verder niets anders. Enig idee waar ik nog moet gaan zoeken?

  2. #2
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.128
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard re: Linksvoor lek aan panoramadak

    Lekkage zoeken is gewoon al moeilijk dus laat staan via een forum, meest gedane actie is wat bekleding delen weghalen (maar dat heb je waarschijnlijk al) en dan in de auto gaan zitten met zaklamp terwijl er iemand anders met de tuinslang op de auto sproeit.
    Dan kan je misschien achterhalen wat er gebeurd, afvoer(en) niet goed open of rubber slecht enz enz.

    Maak ook alles goed schoon, glas, rubber, lijstjes, de opvangbak, het scheelt allemaal, als water niet weg loopt en je trekt op of remt kan het ergens overheen klotsen wat lekkage geeft.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #3

    Standaard Re: Linksvoor lek aan panoramadak

    Ze hebben 5000 km geleden nog het dak gesmeerd enz. Toch wel eigenaardig. Zag net een link op Youtube van iemand die een locatie gevonden had waar teveel vet op gesmeerd was, waardoor het water net weg kon daar en omhoog kwam totdat het in de plaats met de opening voor de veertjes van de windveer liep. Lijkt op hetzelfde. Auto is nu niet hier, dus ga dat eens schoonmaken en zien of dat het oplost.

  4. #4

    Standaard Re: Linksvoor lek aan panoramadak

    Gevonden m.b.v. deze link:
    https://www.youtube.com/watch?v=FWFk...l=TobiasLillig

    Zoals bij deze jongen hadden ze bij mij teveel vet gesmeerd en was het kanaaltje aan de zijkant naar de voorzijde waar de afvoer zit verstop. Het water komt dan zo hoog dat het over de rand loopt en in de ruimte met de veer.
    Hoop dat dit nog andere kan helpen.

  5. #5
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.128
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Linksvoor lek aan panoramadak

    Mooi dat het opgelost is, vaak is het een kwestie van schoonhouden inderdaad.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.


  6. #6

    Standaard Re: Linksvoor lek aan panoramadak

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Mooi dat het opgelost is, vaak is het een kwestie van schoonhouden inderdaad.
    Ja, maar toch even vermelden dat 5000 km geleden dat schuifdak onderhouden werd in een Audi garage en dat zij het waren die dat gaatje vol met vet gesmeerd hebben. Je zou denken dat ze zoiets weten.
    Denk dat er al vele daken ooit gedemonteerd zijn voor exact deze redenen.

  7. #7
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.128
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Linksvoor lek aan panoramadak

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yves1970 Bekijk Berichten
    Ja, maar toch even vermelden dat 5000 km geleden dat schuifdak onderhouden werd in een Audi garage en dat zij het waren die dat gaatje vol met vet gesmeerd hebben. Je zou denken dat ze zoiets weten.
    Denk dat er al vele daken ooit gedemonteerd zijn voor exact deze redenen.
    Vele klussen worden wel bij de audi dealer gedaan maar zijn klusjes voor de stagaire/schoolverlater. Of denk jij dat ze een A1 technicus een zonnedak laten smeren.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  8. Ad
  9. #8
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.844
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Linksvoor lek aan panoramadak

    En je kunt de eigenaar laten betalen voor het smeren én voor het schoonmaken. Beter voor de omzet.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  10. #9

    Standaard Re: Linksvoor lek aan panoramadak

    Allen,

    Terug waterinfiltratie gekregen met de hevige regenval van de laatste periode.
    Ben aan het zoeken geweest op het internet en er is sprake van barsten in de plastieken kuip. Iemand hier die meer weet? Is zoiets oplosbaar zonder alles te moeten vervangen?
    Toch wel erg op zo'n wagen...

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    60
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Linksvoor lek aan panoramadak

    Als je scheurtjes hebt in plastic kuipdeel, dan kun je dit misschien weer waterdicht maken met Capitan Tolley, dat is een melkachtige dunne lijm die goed vloeit.
    Uiteraard eerst ff kijken of je scheurtjes ziet. Staat ook hier wel op het forum, ik dacht bij A3.
    Ik had ook lekkage aan rechterzijde van het dak en heb ook eerst die kanalen schoongemaakt (zie ook daklekkage bij A3 forum en YouTube filmpje hierboven) (te veel vet weggehaald) maar lekkage was toen niet weg, beter gekeken en zag ook kleine scheurtjes in plastic kuip. Behandeld met Captain Tolley en dak gevet met vaseline en heb daarna geen lekkage meer gezien.

    (Toevoeging) ik heb eventueel nog voldoende Captain Tolley “over” (regio Twente)
    Laatst gewijzigd door schumer; 24-05-21 om 15:43.

  12. #11
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.312
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Linksvoor lek aan panoramadak

    Ja staat bij de A3 8V.

    Je ziet het ook waar de lek is, als je het spul erop doet.
    Het trek er daar in, dit een aantal keren herhalen tot het niet meer intrekt.
    Tussen door ff laten drogen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T830 met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  13. #12

    Standaard Re: Linksvoor lek aan panoramadak

    Heb je toevallig een link daarnaar? Vond niks terug op Daklekkage A3.
    Ben zelf van België. Is dat iets dat je erover moet gieten of zo?

    Heb mezelf al rot gezocht. Vandaag nog de ruimte aan de achterzijde waar dat veertje voor de windveer in zit zuiver gemaakt en terug besproeid met de tuinslag. Zag geen water meer uit de hemel lopen t.h.v. de A-stijl maar ben er niet gerust in. Lijkt binnen te lopen vlak achter de regio waar de afvoerslang zit, maar daar zie ik niets van scheuren. Ik zag wel wat water zitten onder de rubber van die windveer (waar hij aansluit op de bak).
    Laatst gewijzigd door Yves1970; 24-05-21 om 17:24.

  14. #13
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.312
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Linksvoor lek aan panoramadak

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yves1970 Bekijk Berichten
    Heb je toevallig een link daarnaar? Vond niks terug op Daklekkage A3.
    Ben zelf van België. Is dat iets dat je erover moet gieten of zo?

    Heb mezelf al rot gezocht. Vandaag nog de ruimte aan de achterzijde waar dat veertje voor de windveer in zit zuiver gemaakt en terug besproeid met de tuinslag. Zag geen water meer uit de hemel lopen t.h.v. de A-stijl maar ben er niet gerust in. Lijkt binnen te lopen vlak achter de regio waar de afvoerslang zit, maar daar zie ik niets van scheuren. Ik zag wel wat water zitten onder de rubber van die windveer (waar hij aansluit op de bak).
    http://www.audiforum.nl/forum/showthread.php?p=1869197

    Heb het gekocht op ebay.

    Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  15. #14

    Standaard Re: Linksvoor lek aan panoramadak

    Bedankt daarvoor Remi !

    Gisteren dus nog wat verder zitten doen. Heb de regio rond dat gat waar dat veertje van de windveer in zit nog goed zuiver gemaakt. Zitten besproeien met een tuinslang terwijl de A-stijl bekleding loszat (druppelt meestal op laagste punt waar de bekleding aansluit met de A-stijl). Zag niets meer komen. Daarna heeft het nog geregend en voorlopig ook niets meer gezien van water, maar ben er toch niet helemaal gerust in.

    Als ik water in de goot giet en je giet er veel water op, zie dat het niet snel genoeg draineert en dan stijgt het tot hoger van het niveau van de randen rond dat gat met dat veertje. Het gevolg is dat het water dan terug verschijnt in de ruimte achter het kanaal van de windveer en in het kanaal van de windveerrubber zelf. daar zijn verschillende plaatsen met openingen en het lijkt me niet evident deze zomaar te gaan dicht plakken, maar ik kan mis zijn. Ik veronderstel niet dat er daar zoveel water komt, want het lijkt me veeleer te gaan om druppels die langsheen de rubbers van de ramen van het dakraam lopen en vervolgens in de buiteste delen van dat dakraam komen.

    Wat is het toch moeilijk om exact te traceren waar dit vandaan komt
    Laatst gewijzigd door Yves1970; 25-05-21 om 08:04.

  16. #15

    Standaard Re: Linksvoor lek aan panoramadak

    Allen,

    Ik dacht dat ik dit opgelost had, maar kwam terug. Dan met Captain Tolley geprobeerd. Tijdje weg en kwam vandaag terug. Finaal naar de garage gebracht en verdict is dat het dakraam moet vervangen worden. Dit is dus allesbehalve leuk op zo'n auto als deze. Stel mij dan ook de vraag of een nieuw frame dit oplost want ik had intussen ook al gelezen dat die frames lossen op de plaats waar de 2 helften aan mekaar gelijmd zijn. Iemand die hiermee ervaring heeft?

    Om eerlijk te zijn heb ik met deze wagen niet veel geluk gehad. Audi is kwaliteit zeggen ze dan.
    Laatst gewijzigd door Yves1970; 02-11-21 om 17:52.

  17. #16

    Standaard Re: Linksvoor lek aan panoramadak

    Haal je hemel er maar uit ( als je dit zelf kan ) en zet de tuinslang erbij vast op een trap of iets dergelijks en laat hem op het dak sproeien en ga zelf in de auto zitten en kijk waar het vandaan komt .

  18. #17

    Standaard Re: Linksvoor lek aan panoramadak

    tussen haakjes: de kosten voor het vervangen van de kader zijn € 2800. Denk dat ik het dak gewoon in het mat ga laten wrappen. Dan ben ik van heel die miserie af.

  19. #18
    Richard Q3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    41
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard Re: Linksvoor lek aan panoramadak

    En? Is er al een uitslag? Ik was net mijn q3 aan het uit poetsen, en ik merkte toen ik onder de bijrijdersstoel, een soort klein luikje in de vloerbedekking open maakte, dat het daar onder nat is. Is dat vaker door condens van de onderkant? Of zou het ook door lekkage van het dak komen?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •