Resultaten 1 tot 14 van de 14

Onderwerp: Apple CarPlay retrofit in pre-facelift A6 2013

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.065
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Apple CarPlay retrofit in pre-facelift A6 2013

    Hopende dat Corona stilaan naar z'n einde aan het gaan is en we straks weer mogen gaan reizen, is het het moment om m'n A6 eens up to date te gaan maken.

    Ik loop al langer met het plan om ipv de navi-kaart en het online verkeersabonnement nogmaals te laten updaten, voor dat geld Apple CarPlay te plaatsen.

    Wel vaker naar de oplossing van Joyeauto zitten staren.
    Alvorens ik dit daadwerkelijk ga bestellen, zijn er anno 2021 nog betere/interessantere setjes waar jullie ervaring mee hebben in een A6 2013?
    Ik bezit de MMI met groot scherm en harddisk.

    tnx
    Gert
    Audi A6 4G 3.0TDI BIT. ACC, AAS, Standverwarming en meer van dat lekkers. Een A3 8V 1.6TDI met ACC Muisgrijs handbak van het vrouwtje .
    4 rings 4 ever

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.065
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Apple CarPlay retrofit in pre-facelift A6 2013

    jammer, blijkbaar weinig gebruikers van Apple Car Play/ Google auto anno 2021 in hun 4G PF
    Audi A6 4G 3.0TDI BIT. ACC, AAS, Standverwarming en meer van dat lekkers. Een A3 8V 1.6TDI met ACC Muisgrijs handbak van het vrouwtje .
    4 rings 4 ever

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Leeftijd
    34
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Apple CarPlay retrofit in pre-facelift A6 2013

    Ik heb een RSNAV ingebouwd in een a6 avant uit 2012. Werkt prima! Plug & play, zat er dus zo in. Enig minpunt; scherm info bij CarPlay staat teveel naar links gecentreerd, dus de eerste cijfers van oa de tijd zijn niet helemaal netjes leesbaar. In de praktijk heb je er vrijwel geen hinder van.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Leeftijd
    55
    Posts
    53
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Apple CarPlay retrofit in pre-facelift A6 2013

    Zeer tevreden, zelf uit China laten komen en ingebouwd. Rij er nu ruim 2jaar mee.
    Audi A6, C7 2011

    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door RodyAudi; 15-06-21 om 11:01.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.065
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Apple CarPlay retrofit in pre-facelift A6 2013

    Inmiddels een afspraakje gemaakt met MVECars uit het belgische Putte. Vlak in m'n buurt en zij kunnen de inbouw ook verzorgen.

    Zij werken met Navinc, wat van Nederlandse makelij is. Volgens hun zeggen kwalitatiever materiaal als de Chinese kastjes. Voor mij erg belangrijk dat de DAB radio blijft werken terwijl ik navigeer middels de Apple Carplay (via Waze ofzo). Met hun product zou dat blijkbaar mogelijk zijn.

    Daar men tegenwoordig ook een flinke smak BTW gaat aanrekenen op de Chinese import, denk ik dat ik in dit geval ongeveer gelijk uitkom qua kost.

    Wordt volgende week ingebouwd. Als ik er wat mee gereden heb, zal ik het hier reviewen.
    Audi A6 4G 3.0TDI BIT. ACC, AAS, Standverwarming en meer van dat lekkers. Een A3 8V 1.6TDI met ACC Muisgrijs handbak van het vrouwtje .
    4 rings 4 ever


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Posts
    90
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Apple CarPlay retrofit in pre-facelift A6 2013

    Zit het er al in? Hoe bevalt het?

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.065
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Apple CarPlay retrofit in pre-facelift A6 2013

    Ik was het zeker niet vergeten om even hier wat neer te schrijven, maar wou er eerst wat mee rondgereden hebben.

    Om eerlijk te zijn: het doet wat ik ervan verwachtte en niet meer. Je merkt echt dat het Apple Carplay systeem bedoeld is om met touchscreen te werken. Ik moet soms als een gek aan die mmi knop draaien om te bereiken wat ik wil. Dan de mmi knop linksboven indrukken om te bevestigen. Met Siri kan er ook gewerkt worden, maar daar ben ik nog niet al te bedreven in.
    Er is één dingetje wat me enorm tegenslaat aan het systeem: met de Flitsmeister app, die ik altijd draaiend heb als ik door NL rijd, heb je op Carplay enkel een kaartweergave en geen eventweergave. Ook de gemiddelde snelheid van trajectcontroles komt zo niet in beeld. Dat is echt, echt balen. 50% van de motivatie om de inbouw te laten doen was daarom.

    Maar goed het systeem an sich...
    Het werkt erg stabiel en erg snel. Voor de eigenlijke mmi volledig opgestart is, kan je al met Carplay gaan werken.
    In mijn A6 zit blijkbaar een LCD dat een niet voldoende hoge kleurenweergave heeft om alle schermen goed te kunnen weergeven. Als je Apple kaarten of Google maps op dagweergave zet, zie je een wit beeld met de navigatiepijl. De straten rondom zijn dan normaal een tint grijzer, maar hier slaagt mijn scherm niet in. Op zich geen probleem, want ik heb al mijn kaarten op nachtweergave staan en klaar. Alles is op die manier dag en nacht erg duidelijk te noemen.

    Door de "i"toets op het stuur, of de nav toets op de mmi lang te drukken, schakelt het systeem over naar carplay. Het geluid blijft in principe van de eerder gekozen bron komen (bvb radio). Wens ik het geluid van het carplay verhaal te hebben, dien ik de aux ingang te kiezen.
    Aanvankelijk moest ik in de settings van de mmi het ingangsvolume wat verhogen, maar verder is het carplaygeluid via mijn Bose gelijkwaardig te noemen aan wat uit het origineel systeem komt.
    Navinc raadt aan om handsfree gesprekken via Carplay te laten verlopen. Niet mee akkoord. Het geluid is goed bruikbaar, maar via het originele systeem versta ik en mijn correspondent elkaar beter. Er is gebruik gemaakt van een extra microotje, wat de installateur tussen de voorruit en dakhemel erg netjes gemonteerd heeft.
    Stel ik luister radio en de Carplay navi staat aan. Er is een inkomende oproep. Je moet dan snel omschakelen naar de aux ingang en dan op de mmi naar het groene telefoontje draaien om dan op te nemen...
    Al rijdende vind ik dat een erg gevaarlijke situatie. Iedereen is anders, ik heb zo vroeg of laat een ongeval.
    Als m'n iPhone via bluetooth terug gekoppeld wordt aan het mmi systeem en ik in de mmi instellingen bij telefoon bluetooth muziekspeler uitschakel (vraag me niet waarom dat zo is), kan men perfect het ingebouwde handsfree systeem naast de carplay gebruiken. Bij inkomende oproep moet je enkel oppakken aan het stuur en je belt via het originele systeem. Alles wat via de carplay van muziek speelde, wordt netjes in pauze gezet.

    Ook aan de details heeft men gedacht: de auto in achteruit schakelt carplay even uit en geeft de originele achteruitrijcamera weer. Wens je voor een ander manoeuvre de parkeersensoren/camera te gebruiken moet je carplay even uit zetten. De parkeertoets schakelt het carplay scherm niet uit.
    Qua voeding pakt het systeem alles via dezelfde weg als de sigarenaansteker. Contact uit, carplay ook uit.

    Nog een paar dingetjes:
    De Navinc module zit tussen de mmi en het scherm. Gebruik je carplay en gebruik je de mmi knop, wijzigt dat op de achtergrond ook dingen in je mmi die dan natuurlijk niet zichtbaar zijn. Op zich is dat allemaal niet erg, maar goed om weten.
    Zoals eerder door iemand hier op het forum gemeld, staat het beeld iets te breed. Vanuit de bestuurderspositie zie je het uiterst linkse stuk van het beeld niet. In Waze heb ik hetzelfde al ervaren rechts. Van de snelheidsindicator valt een stukje buiten beeld. Geen drama's en volgens de installateur kan dat bijgeregeld worden.

    Het systeem verbindt draadloos met m'n iPhone. Ik heb al 3 maal alle settings moeten wissen en opnieuw moeten koppelen. Door vervelende batterij-issues in iOS 14.6, draai ik momenteel iOS 14.7 beta. Dat koppelprobleem deed zich voor vanaf ik die beta geïnstalleerd heb.
    De installateur zou even aan huis komen voor die beeldbreedte te regelen (hij wist ook niet vanbuiten hoe) en tegelijk naar dat koppelprobleem kijken. Dit gaat gebeuren als iOS 14.7 officieel gereleased is. De kans is groot dat het koppelprobleem dan gelijk van de baan is.

    Is het mij die 820€ waard? Ik heb altijd gehoopt deze auto tien jaar te rijden. Met 6 jaar nu iets over de helft. Gezien de milieuzone's die hier in Antwerpen actief geworden zijn en mijn in Antwerpen werkende vrouw haar A3 die daar over 4 jaar niet meer binnen mag, vrees ik dat ik langer dan tien jaar met de A6 zal moeten doen.
    Kaartupdates en Online traffic abbotje liet ik meestal elke drie jaar vernieuwen. Kost me een 500€ de laatste keer dacht ik.
    Komt er bij dat je de "nieuwe" kaarten van Audi alles behalve up-to-date kan noemen. Rijd ik de auto effectief nog 5+ jaar, dan is het me dat waard geweest.

    Een erg leuke feature is ook dat je op voorhand je bestemming al in de smartphone kan ingeven in bvb Waze en bij openen van Carplay wordt meteen de vraag gesteld of je wil gaan navigeren naar die bestemming. Ik vertrek toch vijf minuten sneller op die manier (start mmi maar eens op en voor je daadwerkelijk aan het navigeren bent...)
    Audi A6 4G 3.0TDI BIT. ACC, AAS, Standverwarming en meer van dat lekkers. Een A3 8V 1.6TDI met ACC Muisgrijs handbak van het vrouwtje .
    4 rings 4 ever

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Carplay voor A6

    Ik ben op zoek naar een oplossing om Carplay te installeren op mijn A6 uit 2018.

    De software versie is RMC_EU_P16342. Ik ben hiervoor de IMI-1000 inbouwkit tegengekomen van IntegratedAutomotive
    Is er iemand die daar ervaring mee heeft ?

    Bedankt,
    Jan

    https://integratedautomotive.co.uk/p...6EAFTOaS1HhUWU

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.065
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Carplay voor A6

    Dat is een facelift model. Is dat daar niet gewoon in vrij te schakelen middels Vag-com oid?
    Audi A6 4G 3.0TDI BIT. ACC, AAS, Standverwarming en meer van dat lekkers. Een A3 8V 1.6TDI met ACC Muisgrijs handbak van het vrouwtje .
    4 rings 4 ever

  11. #10

    Standaard Re: Carplay voor A6

    Helaas dat gaat niet, ook de standaard audi smartphone interface kan (volgens de dealer) niet worden geactiveerd/ingebouwd.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.065
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Carplay voor A6

    In mijn zoektocht naar de inbouw van die Carplay in de mijne (pré-facelift) heb ik ontdekt dat in facelifts met "groot" scherm alles voorzien zou zijn voor carplay. De pré-facelift is wat anders: dat scherm zijn resolutie en kleurendichtheid voldoet zelfs niet voor carplay.
    Ondanks het met dat setje bij mij wel werkt stoot ik dus vaak op die beperkingen: daglichtkaarten van Apple kaarten of Google maps zijn onbruikbaar: je ziet enkel een wit scherm (op te lossen met alles op nachtkleuren te zetten)

    Nu goed, in jouw specifiek geval vind ik het logisch dat je zoiets hoort bij de dealer. De auto is verkocht zonder, dus je moet maar op de blaren zitten.
    Ik zou dan eens contact opnemen met mensen van bvb Audiwereld.nl (Leon is hier ook actief). Als het op één of andere manier "in te schakelen" is, kunnen zij die klus zeker voor je klaren. Je gaat véél meer geniet hebben van dat 'origineel' systeem als dat lukt, vergeleken met wat ik heb laten plaatsen. Dat werkt goed, maar heeft dus z'n beperkingen.
    Audi A6 4G 3.0TDI BIT. ACC, AAS, Standverwarming en meer van dat lekkers. Een A3 8V 1.6TDI met ACC Muisgrijs handbak van het vrouwtje .
    4 rings 4 ever

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2016
    Leeftijd
    34
    Posts
    35
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Apple CarPlay retrofit in pre-facelift A6 2013

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door raverke95 Bekijk Berichten
    Inmiddels een afspraakje gemaakt met MVECars uit het belgische Putte. Vlak in m'n buurt en zij kunnen de inbouw ook verzorgen.

    Zij werken met Navinc, wat van Nederlandse makelij is. Volgens hun zeggen kwalitatiever materiaal als de Chinese kastjes. Voor mij erg belangrijk dat de DAB radio blijft werken terwijl ik navigeer middels de Apple Carplay (via Waze ofzo). Met hun product zou dat blijkbaar mogelijk zijn.

    Daar men tegenwoordig ook een flinke smak BTW gaat aanrekenen op de Chinese import, denk ik dat ik in dit geval ongeveer gelijk uitkom qua kost.

    Wordt volgende week ingebouwd. Als ik er wat mee gereden heb, zal ik het hier reviewen.

    Grappig, ik heb uit mijn a6 een defect kasje eruit gegooid van Navinc dat volgens hun niet meer te repareren was.

    Ik heb deze vervangen door de Chinese versie.
    Of anders gezegd... de versie zonder Navinc sticker overheen geplakt want kastje was IDENTIEK hetzelfde.
    Alleen voor een heel stuk minder geld natuurlijk....
    Laatst gewijzigd door yannickc; 26-08-21 om 14:16.

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.065
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Apple CarPlay retrofit in pre-facelift A6 2013

    Met die Apple Carplay heb ik nu toch een erg irritant probleem...
    Je bent aan het navigeren met maakt niet uit welke app. Een inkomende telefoonoproep en mijn navigatiescherm verdwijnt en het inkomend oproep scherm verschijnt. Ik haak af, maar dat oproepscherm blijft. Klik ik tijdens het gesprek de navi-app weer aan, wordt de telefoonoproep onderbroken.
    Is dat ergens op te lossen/in te stellen?
    Audi A6 4G 3.0TDI BIT. ACC, AAS, Standverwarming en meer van dat lekkers. Een A3 8V 1.6TDI met ACC Muisgrijs handbak van het vrouwtje .
    4 rings 4 ever

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.065
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Apple CarPlay retrofit in pre-facelift A6 2013

    Goed, e i n d e l i j k heb ik dat irritant probleem kunnen verhelpen. Op één of andere manier schakelt de MMI in wezen naar "telefoon". Als ik dan linksboven druk staat dat voor de MMI gelijk aan "inhaken". Even schakelen naar een andere bron verhelpt dat.

    Sinds enkele weken heb ik ook Carplay in de bestelbus van m'n werk. Dit is op zo'n all in one systeem van Audiovolt. Werkt dat stukken beter dan het systeem in de A6 zeg...

    Twee dingen waar ik me toch aan erger in de A6: je moet altijd nachtkleuren gebruiken of er is bijna enkel een wit vlak te zien. Ten tweede: Siri oproepen is een gok. In het Audiovolt systeem hou je een knopje vast en Siri gaat op je voice input wachten. Werkt altijd en goed.
    In de A6 moet je soms wat met de MMI knop heen en weer draaien, soms linksboven vasthouden... Al rijdend eigenlijk onbruikbaar.

    Die mensen van Audiovolt hebben een soortgelijk systeem voor de Audi A6 pre-facelift. Heeft iemand hier daar al eens mee geëxperimenteerd?
    Audi A6 4G 3.0TDI BIT. ACC, AAS, Standverwarming en meer van dat lekkers. Een A3 8V 1.6TDI met ACC Muisgrijs handbak van het vrouwtje .
    4 rings 4 ever

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •