Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Achteruitrijcamera schakelt niet in / werkt niet

  1. #1

    Standaard Achteruitrijcamera schakelt niet in / werkt niet

    Er zit toch echt een camera achterop de klep / in de buurt van de kentekenplaathouder.
    Maar hoe krijg ik dat dekselse ding aan de praat ??

    De R laat enkel de PAS streepjes zien en de piepjes piepen mooi, maar geen beeld....

    Wat doe ik verkeerd / zie ik over het hoofd ?

  2. #2
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Achteruitrijcamera schakelt niet in / werkt niet

    Je bedoelt dat de camera naast de ontgrendeling van de achterklep zit? Als die er zit, uit laten lezen. Dan kan je zien of er een storing op zit.
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.065
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Achteruitrijcamera schakelt niet in / werkt niet

    Een van de tot nu toe weinige (gelukkig maar) storingen die ik ooit m'n A6 avant had, was precies ook wat jij beschrijft. Het begon met flikkerend beeld, soms te donker en op het laatste enkel nog die streepjes en geen camerabeeld.
    Bleek een gekend probleem te zijn aan de aansluiting van de coaxkabels komende van de camera, op de plek waar ze op de, mja, ontvanger aangesloten zijn.

    In mn avant rechts in de kofferruimte het opbergvakje wegnemen. Daar komen twee kleine coax kabeltjes toe. Stonden bij mij redelijk onder spanning waardoor de centrale pin van de coaxplug wat verplooid was. Dit gaf losse contacten.
    Officiëel volgens Audi te vervangen; ik heb het centerplugje van de coax met een fijn tangtje weer wat verder toegeplooid en de kabels iets anders gelegd zodat ze ontspannen liggen. Nooit meer gehaperd sindsdien.
    Audi A6 4G 3.0TDI BIT. ACC, AAS, Standverwarming en meer van dat lekkers. Een A3 8V 1.6TDI met ACC Muisgrijs handbak van het vrouwtje .
    4 rings 4 ever

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •