Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: S6 valt bijna uit, toerental zakt bij warme motor

  1. #1

    Standaard S6 valt bijna uit, toerental zakt bij warme motor

    Beste forum leden.

    Ik weet niet zo goed wat de juiste titel omschrijving is voor dit probleem want ik weet niet wat het probleem is.


    Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

    Onlangs heb ik een Audi S6 C7 aangeschaft zonder garantie uit Duitsland. Deze audi is bij de dealer garage onderhouden
    Als ik bij een stoplicht aan kom en bijna tot stilstand sta zakt het toerental na 1000, vervolgens zak die soms nog verder na 500 toeren sporadisch blijft het toerental op 500 tot dat de rem los gelaten word dan gaat de auto rollen en stijgt het toeren tal weer( logisch natuurlijk)
    Maar soms is het ook zo dat de auto bijna helemaal uitvalt en dan weer heel snel aan springt. Wanneer heb ik dit probleem niet ?
    Als de motor koud is. Wanneer ik de auto in de volgende versnelling zet N of P. Wanneer ik gewoon gebruik maak van het start stop systeem is er niets aan de hand, althans dat lijkt.

    Ik heb met obdeleven het start stopsysteem al eens gedactiveerd. Dat lost ook niets op. Heb de instelling weer terug gezet


    Wat heb ik nog meer gedaan
    Uitlezen: geen foutcodes
    Map sensoren vervangen: 2x (boven op het blok)
    De bougie en bobine zou pas over 20k vervangen hoeven te worden is 40k geleden vervangen.

    Of zou de bobine toch weer aan de beurt kunnen zijn ?
    Laatst gewijzigd door Gradus001; 26-07-21 om 21:14.

  2. #2
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.337
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: S6 valt bijna uit, toerental zakt bij warme motor

    Het lijkt erop dat hij niet weet dat hij in de drive staat.
    Merk je ook verschil als je de airco aan of uit zet als hij stationair loopt.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  3. #3

    Standaard Re: S6 valt bijna uit, toerental zakt bij warme motor

    Goedemorgen. Bedankt voor jouw reactie.

    Heel toevallig toen ik de airco ingeschakelde ging de auto inderdaad weer aan. Heel apart vond ik dat.

  4. #4
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.337
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: S6 valt bijna uit, toerental zakt bij warme motor

    Zowel bij het inschakelen van de airco en het in de D zetten van de bak belast je de motor zwaarder waardoor hij zachter stationair gaat draaien als er geen signaal naar de computer gaat.
    Geen idee hoe hij registreert dat hij in de D staat...misschien door een schakelaar in de pook.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  5. #5

    Standaard Re: S6 valt bijna uit, toerental zakt bij warme motor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gradus001 Bekijk Berichten
    Beste forum leden.

    Ik weet niet zo goed wat de juiste titel omschrijving is voor dit probleem want ik weet niet wat het probleem is.


    Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

    Onlangs heb ik een Audi S6 C7 aangeschaft zonder garantie uit Duitsland. Deze audi is bij de dealer garage onderhouden
    Als ik bij een stoplicht aan kom en bijna tot stilstand sta zakt het toerental na 1000, vervolgens zak die soms nog verder na 500 toeren sporadisch blijft het toerental op 500 tot dat de rem los gelaten word dan gaat de auto rollen en stijgt het toeren tal weer( logisch natuurlijk)
    Maar soms is het ook zo dat de auto bijna helemaal uitvalt en dan weer heel snel aan springt. Wanneer heb ik dit probleem niet ?
    Als de motor koud is. Wanneer ik de auto in de volgende versnelling zet N of P. Wanneer ik gewoon gebruik maak van het start stop systeem is er niets aan de hand, althans dat lijkt.

    Ik heb met obdeleven het start stopsysteem al eens gedactiveerd. Dat lost ook niets op. Heb de instelling weer terug gezet


    Wat heb ik nog meer gedaan
    Uitlezen: geen foutcodes
    Map sensoren vervangen: 2x (boven op het blok)
    De bougie en bobine zou pas over 20k vervangen hoeven te worden is 40k geleden vervangen.

    Of zou de bobine toch weer aan de beurt kunnen zijn ?
    Hoi,

    Het lijkt een bak probleem. Als of hij hem niet goed vrijschakeld bij het naderen naar stilstand. Je zou kunnen kijken of het helpt om de bak even opnieuw in te leren. Naar het aangrijp moment.


    Weet ook niet wanneer de bakolie voor het laatst gedaan is.?
    Wat is de KM stand van de auto?
    Waar woon je ergens in de buurt? Misschien dat ik kan helpen.

    Gr.


  6. #6

    Standaard Re: S6 valt bijna uit, toerental zakt bij warme motor

    Link na video is verwijderd.
    Laatst gewijzigd door Gradus001; 01-12-21 om 08:57.

  7. #7

    Standaard Re: S6 valt bijna uit, toerental zakt bij warme motor

    Er zat een schroef los op het pcv huis. Het probleem lijkt minder te zijn.

    Op het moment dat ik de airco helemaal open zet is het bijna niet meer te merken tevens ook map sensors vervangen.
    Laatst gewijzigd door Gradus001; 01-12-21 om 08:58.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Leeftijd
    41
    Posts
    37
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6

    Standaard Re: S6 valt bijna uit, toerental zakt bij warme motor

    Heeft die schroef het probleem opgelost?

    Ik heb een soortgelijk probleem, namelijk bij het stil staan voor het stoplicht. Bij het aanrijden en tot stilstand komen geen probleem, dan is het toerental ongeveer 1000-1100, maar als ik volledig gestopt ben en hij eigenlijk vrijgeschakeld moet worden, dan zakt het toerental naar 800. Hierdoor krijgt de auto een soort duw, want hij brengt het toerental daarna weer naar 1000-1100.
    Heel vervelend en oncomfortabel.
    Audi S6 Avant 4.0 TFSI 2018
    Audi A6 Avant 3.0 TFSI 2013
    Audi A4 Avant 2.0 TFSI 2011

  10. #9

    Standaard Re: S6 valt bijna uit, toerental zakt bij warme motor

    Ik heb de s6 inmiddels verkocht. Het was een probleem in de megatronic. Dit is 1 deel reparatie van ong €900 euro bij de dsg doktor. Er is toen een terug roep actie blijkbaar geweest. Het probleem kan verholpen worden met een update. De update kost bij rainesh 50 euro. Rainesh heeft mij er toen mee geholpen. De s6 die ik had was can 2012. Geen idee wat jouw bouwjaar is ? In elk geval is dit bj in elk geval het beruchte model met day specifiek probleem.

  11. #10

    Standaard Re: S6 valt bijna uit, toerental zakt bij warme motor

    Ik heb evt zijn nummer voor jouw.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Leeftijd
    41
    Posts
    37
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6

    Standaard Re: S6 valt bijna uit, toerental zakt bij warme motor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gradus001 Bekijk Berichten
    Ik heb de s6 inmiddels verkocht. Het was een probleem in de megatronic. Dit is 1 deel reparatie van ong €900 euro bij de dsg doktor. Er is toen een terug roep actie blijkbaar geweest. Het probleem kan verholpen worden met een update. De update kost bij rainesh 50 euro. Rainesh heeft mij er toen mee geholpen. De s6 die ik had was can 2012. Geen idee wat jouw bouwjaar is ? In elk geval is dit bj in elk geval het beruchte model met day specifiek probleem.
    Bedankt voor je snelle antwoord. Die van mij is van 2018, dus hopelijk niet hetzelfde probleem. Rainesh ken ik van andere updates (via VCDS), dus zal ook hem bij hem checken.
    Nog even op zoek naar een oplossing dus.
    Audi S6 Avant 4.0 TFSI 2018
    Audi A6 Avant 3.0 TFSI 2013
    Audi A4 Avant 2.0 TFSI 2011

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •