Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: Adaptive headlight defect na vocht in koplamp. Het gaat wss om coding?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2021
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Adaptive headlight defect na vocht in koplamp. Het gaat wss om coding?

    Hallo,

    Ik heb de Audi A6 Avant 4G 2012 3.0TDI. Nu is na het vervangen van het lampje zelf uit de xenon koplamp het deurtje helaas niet goed afgesloten.

    Met als gevolg water in de koplamp. Er zitten 3 modules op de koplamp zelf. Bochtenverlichting module, led module, xenon module. Allemaal aan de onderkant en in elke zat water.

    Alle 3 vervangen voor 2e hands exemplaren. Lamp unit zelf goed laten drogen. Alles terug geplaatst, aantal fouten weg maar niet alles. .
    Toen doorzoeken. Bleek dat er Zekeringen onder je stuur zitten. Hier was 1 30amp zekering kapot. Namelijk van de adaptieve hoogteregeling. De zekering vervangen. De lamp en led etc werkt weer. Maar nogsteeds mijn hoogte regeling niet.
    Ook die module vervangen.. Onder het stuur met blauwe stekker. En nogsteeds niks.

    Ik heb nu 3 fouten...zie bijgevoegde foto's. De hoogteregeling is nu het enige wat niet meer werkt. als ik in module 55 de module wil coderen via vcds dan is dit niet mogelijk. Hij. Accepteert niks. En veel waarden zijn leeg.

    Wie wil. Mij helpen? Kheb audi zelf ook gebeld als laatste redmiddel. Maar hier in Hengelo Overijssel is geen tijd komende maanden. Bizar maar goed.

    Het enige wat ik me nog kan bedenken is dat via vcp de nieuwe hoogteregeling module moet worden voorzien van juiste parameters? . IMG_20210803_130436.jpgIMG_20210803_130438.jpgIMG_20210802_194212.jpgIMG_20210729_111231.jpgIMG_20210817_204241.jpgScreenshot_20210817_141122_com.voltasit.obdeleven.jpgIMG-20210825-WA0008.jpgIMG_20210817_214002.jpgIMG_20210803_130443.jpg

  2. #2
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    972
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Adaptive headlight defect na vocht in koplamp. Het gaat wss om coding?

    Heb je wel de juiste module 55 aangeschaft, mijn A6 C7 (2014) heeft ook adaptieve lampen en daar zat een module 4H4907357 'C' in. Verschil met A en C type is dat de laatste alleen met CAN bus draden aangesloten zit. Daarna moet je wel de basisinstelling calibreren met VCDS/ODIS anders blijft de foutmelding staan.
    Ik heb evt ook wel parameters van de hoofdmodules (09 en 55) voor je en vlgs mij worden de modules op de lampen verder door de hoofdmodules geparameteriseerd.
    Laatst gewijzigd door robby70; 25-08-21 om 14:16.
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2021
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Adaptive headlight defect na vocht in koplamp. Het gaat wss om coding?

    Hallo. Bedankt voor je reactie. Ja er kwam een 357a uit en zit exact zelfde weer in. Basis instellingen kunnen zowel als met vcds als met odis als met Obdeleven niet worden uitgevoerd. Krijg gewoon een foutmelding. Ik zou het heel fijn vinden als je de juiste parameters met mij kan delen. Dan wel voor de module met 357a op het eind. Ik denk dat die er niet in zitten omdat demodule uit een A8 komt. Mijn email is steisman@hotmail.com

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2021
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Adaptive headlight defect na vocht in koplamp. Het gaat wss om coding?

    In principe werkt de xenon, led en Bochtenverlichting weer zoals het hoort. Dus na het vervangen van die 3 kastjes op de lamp unit zelf zijn die fouten verdwenen. Ik zit er dus nog mee dat ik die adaptieve verlichting fout heb. Dus heb nu geen hoogteregeling en ook geen groot licht. Omdat er een 30A zekering uit lag van module 55 ging ik ervanuit dat die een flinke opdonder geeft gehad. Module 55 is nog wel uit te lezen maar veel waarden zijn leeg en kan ik ook niet meer coderen. Vandaar nu die nieuwe module. Maar ik kan deze nogsteeds niet coderen. Dat is hoe het nu is. De module komt dus uit een A8 maar elk cijfer / letter op de module is gelijk.

  5. #5
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    972
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Adaptive headlight defect na vocht in koplamp. Het gaat wss om coding?

    Als je de module nu niet geprogrammeerd krijgt, dan weet ik niet of je onderstaande parameters erin krijgt!?
    De oorspronkelijke Adaptive Light module "C" die er bij mij in zat
    Mod 55 C.jpg

    En de "B" (opvolger van de "A") die ik na de facelift ingezet heb (zonder adaptief light):
    Mod 55 B.jpg

    Kijk even wat werkt .. en heb je al geprobeerd de calibratie modus te doen?
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)


  6. #6

    Standaard Re: Adaptive headlight defect na vocht in koplamp. Het gaat wss om coding?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AUDIRSDIESEL Bekijk Berichten
    In principe werkt de xenon, led en Bochtenverlichting weer zoals het hoort. Dus na het vervangen van die 3 kastjes op de lamp unit zelf zijn die fouten verdwenen. Ik zit er dus nog mee dat ik die adaptieve verlichting fout heb. Dus heb nu geen hoogteregeling en ook geen groot licht. Omdat er een 30A zekering uit lag van module 55 ging ik ervanuit dat die een flinke opdonder geeft gehad. Module 55 is nog wel uit te lezen maar veel waarden zijn leeg en kan ik ook niet meer coderen. Vandaar nu die nieuwe module. Maar ik kan deze nogsteeds niet coderen. Dat is hoe het nu is. De module komt dus uit een A8 maar elk cijfer / letter op de module is gelijk.
    Heb het niet uitgezocht. Maar misschien moet er een Dataset in van een audi A6. Als deze van een A8 afkomstig is. Weet dus niet of dat bij deze module(s) het geval is.
    Of dat deze gewoon werken op A8 als A6 en dus zelfde dataset gebruiken.

    gr.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2021
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Adaptive headlight defect na vocht in koplamp. Het gaat wss om coding?

    Ik ga proberen om via VCP de juiste parameters in de module 55 te krijgen. Ik zal hierna een update geven. Als de module 55 losgekoppeld word, moet dan ook weer van alles ingeleerd / gecodeerd worden? . Vriend van mij heeft exact dezelfde audi A6, zelfde motorcode, bouwjaar en verlichting. Misschien kan ik hem overhalen om zijn module eens in mijn auto te zetten als het parameter verhaal niets brengt.
    Laatst gewijzigd door AUDIRSDIESEL; 27-08-21 om 08:32.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2021
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Adaptive headlight defect na vocht in koplamp. Het gaat wss om coding?

    Vcp heeft niet de juiste parameters in de databank staan. Een aanvraag hiervoor duurt ook lang. Ik heb nu de 4H4907357A AFS module besteld die afkomstig is uit exact eenzelfde audi A6, xenon led, 2012, avant, 3.0tdi etc. Hopelijk kan ik via vcds die module wel weer coderen en hou ik geen lege velden meer. Ik kan de module wel gewoon uitlezen en alles inzien maar coderen van bepaalde instellingen is dus niet mogelijk en die blijven leeg. Kan dit nog andere oorzaken hebben???
    Laatst gewijzigd door AUDIRSDIESEL; 29-08-21 om 10:22.

  10. #9

    Standaard Re: Adaptive headlight defect na vocht in koplamp. Het gaat wss om coding?

    Heb je nu die nieuwe module uit een A6 getest? geplaatst?

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2021
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Adaptive headlight defect na vocht in koplamp. Het gaat wss om coding?

    Ik heb de vervangende module 55 binnen gekregen welke afkomstig was uit een exact dezelfde type audi en opties. Nadat ik die erin heb gezet en alle fouten heb gewist kwamen de eerdergenoemde 3 fouten in de module 55 direct terug. Ook bij long coding kan ik geen 1 optie, / bit of byte veranderen. Alles is ook leeg. Dus de module zorgt wel voor verlichting. Want zonder de module branden de koplampen niet. Maar ik kan hem helemaal niet uitlezen / coderen. Mijn laatste optie die ik kan bedenken is de BCM, bij nader inzien was het ook de zekering (30a) van de BCM die eruit lag en niet die van de verlichtingmodule zelf 55. Het enige nadeel is dat ik elke keer 75 tot 100 euro kwijt ben. Heb al 3 modules op de koplamp en nu 2x een module 55 en straks de BCM. Het word zo wel heel duur en iemand die echt verstand heeft van dit probleem word steeds meer gewenst te reageren...... Ik weet het echt niet meer.

    Ik moet gewoon weer module 55 kunnen coderen zodat alles weer gaat werken. Wie heeft nog een ander idee?
    Laatst gewijzigd door AUDIRSDIESEL; 31-08-21 om 20:53.

  12. #11

    Standaard Re: Adaptive headlight defect na vocht in koplamp. Het gaat wss om coding?

    Bekabeling gecontroleerd op corrosie ?

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2021
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Adaptive headlight defect na vocht in koplamp. Het gaat wss om coding?

    waarschijnlijk zit het in de softwareversie van de afs module / bochtenverlichting die op de koplamp zit. dat ga ik over 1,5 week eens proberen op te lossen

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2021
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Adaptive headlight defect na vocht in koplamp. Het gaat wss om coding?

    Niemand!? Ik heb de 3 kastjes op de koplamp vervangen. Allemaal juiste software versies etc. Nu heb ik enkel nog de foutcode regelapparaat voor lichtbundelhoogte verstelling niet gecodeerd. Ik kan met vcds helemaal niks. Module 55 is niet programmeerbaar en de hoogte regeling doet het dus nog steeds niet. r
    Laatst gewijzigd door AUDIRSDIESEL; 22-09-21 om 10:18.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •