Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: 2.0TDI aut. schakelt traag bij koude motor, ruw bij warme motor

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2021
    Leeftijd
    46
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard 2.0TDI aut. schakelt traag bij koude motor, ruw bij warme motor

    Goedenavond,
    Ik ben nieuw hier, dus zal me even voorstellen. Ik ben Dirk, 44 jaar en woon in Nieuwegein. Ik rijd al een tijdje met een Aud A6 avant met bouwjaar december 2015. De auto is een S line uitvoering en voorzien van een 2.0 liter dieselmotor met 150 PK. Nu heb ik al een tijdje een probleem met mijn automaat. Ik heb het idee dat deze zich soms als het ware verslikt. Vaak als ik wegrijd met koude motor, en zet hem in D of R en laat de rem los, dan slaat te motor af, of lijkt het dat hij er te traag invalt. Ik moet dus de rem heel geleidelijk loslaten, wil deze niet afslaan. Als de auto warm gereden is, doet hij dat niet meer maar heb ik wel, dat als ik vanuit stilstand weer ga rijden dat de automaat nogal heftig pakt, voelt alsof er veel spanning opstaat. Is dit een bekend probleem? Is dit een kwestie van de bak spoelen? Ik heb zelf geen idee....
    Laatst gewijzigd door DKZ; 26-08-21 om 23:08.

  2. #2

    Standaard Re: 2.0TDI aut. schakelt traag bij koude motor, ruw bij warme motor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DKZ Bekijk Berichten
    Goedenavond,
    Ik ben nieuw hier, dus zal me even voorstellen. Ik ben Dirk, 44 jaar en woon in Nieuwegein. Ik rijd al een tijdje met een Aud A6 avant met bouwjaar december 2015. De auto is een S line uitvoering en voorzien van een 2.0 liter dieselmotor met 150 PK. Nu heb ik al een tijdje een probleem met mijn automaat. Ik heb het idee dat deze zich soms als het ware verslikt. Vaak als ik wegrijd met koude motor, en zet hem in D of R en laat de rem los, dan slaat te motor af, of lijkt het dat hij er te traag invalt. Ik moet dus de rem heel geleidelijk loslaten, wil deze niet afslaan. Als de auto warm gereden is, doet hij dat niet meer maar heb ik wel, dat als ik vanuit stilstand weer ga rijden dat de automaat nogal heftig pakt, voelt alsof er veel spanning opstaat. Is dit een bekend probleem? Is dit een kwestie van de bak spoelen? Ik heb zelf geen idee....
    Hoi Dirk,

    Heb je hem al uitgelezen op foutcodes? Misschien daarna beginnen om de bak even opnieuw te kalibreren dat is het makkelijkst. Daarna toch misschien de bak olie proberen te wissellen als dit recent niet gedaan is.? Wat is de km stand van de auto?

    gr.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2021
    Leeftijd
    46
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 2.0TDI aut. schakelt traag bij koude motor, ruw bij warme motor

    Hoi,

    Bedankt voor je reactie! Ik heb hem in de garage laten uitlezen, maar daar gaf hij geen foutcodes. Ook de bakolie heb ik recent laten vervangen, ook dat gaf geen verandering. De km stand is nu 140.000. Wat versta je onder kalibreren? Is dat hetzelfde als opnieuw inleren?

    Gr. Dirk

  4. #4
    BoltYes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    39
    Posts
    469
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 2.0TDI aut. schakelt traag bij koude motor, ruw bij warme motor

    Een basic setting, middels vagcom. Dan pakt ie weer prima, wordt oa de koppelingsdruk afgesteld.
    Audi A6 Avant S-line
    3.0 TDI Quattro

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2021
    Leeftijd
    46
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 2.0TDI aut. schakelt traag bij koude motor, ruw bij warme motor

    Bedankt! Ik ga op zoek naar iemand die dan kan.


  6. #6

    Standaard Re: 2.0TDI aut. schakelt traag bij koude motor, ruw bij warme motor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DKZ Bekijk Berichten
    Bedankt! Ik ga op zoek naar iemand die dan kan.
    Hoi Dirk,

    Mocht je interesse hebben dan kan ik je daar wel even mee helpen zit 15 min. bij je vandaan.

    gr.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2021
    Leeftijd
    46
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 2.0TDI aut. schakelt traag bij koude motor, ruw bij warme motor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Freemann Bekijk Berichten
    Hoi Dirk,

    Mocht je interesse hebben dan kan ik je daar wel even mee helpen zit 15 min. bij je vandaan.

    gr.
    Graag! Waar en wanneer kan ik langskomen?

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: 2.0TDI aut. schakelt traag bij koude motor, ruw bij warme motor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DKZ Bekijk Berichten
    Graag! Waar en wanneer kan ik langskomen?
    Mag ik even je mob. Nr. Dan appen we even.

    Gr.

    Verstuurd vanaf mijn MAR-LX1A met Tapatalk

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2021
    Leeftijd
    46
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 2.0TDI aut. schakelt traag bij koude motor, ruw bij warme motor

    06xxxxxxxx
    Laatst gewijzigd door DKZ; 30-08-21 om 17:56.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •