Resultaten 1 tot 1 van de 1

Onderwerp: ECU / S-tronic update

  1. #1
    Chrisz's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    34
    Posts
    149
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard ECU / S-tronic update

    Hallo allen,

    Rijdt nu al weer enige tijd met veel plezier in een Audi A6 3.0TFSI. Echter sinds een halfjaar schakelt hij soms wat minder soepel over, zowel bougies als bobines zijn al vervangen (i.v.m. defecte bobine) en er is nieuwe bakolie ingegaan zonder soelaas.

    Nu heb ik mij laten vertellen dat het misschien handig kan zijn om de bak opnieuw te kalibreren en dat dit gewoon met VCDS kan. In principe kan ik dit zelf, echter zat ik er meteen aan te denken de ECU en S-tronic dan eerst van de laatste/nieuwste software (helemaal mooi als er meteen de 333pk versie in kan) te voorzien.
    Daar kan ik helaas niet zoveel over vinden en voor zover ik weet heb je daar ook een aparte tool (VCP?) voor nodig.

    Is er iemand hier die daar verstand van heeft en mij hiermee op weg zou willen helpen? Waar kan ik bijvoorbeeld deze software vinden en wat heb je er daadwerkelijk voor nodig?

    Liefst in de regio het Gooi/Utrecht/Amsterdam/Amersfoort, zodat ik bij een wat meer ervaren iemand dit kan laten doen.
    Het gaat in het kort om: ECU update naar laatste versie (liefst 333pk versie) en de nodige kalibraties (zoals gasklephuis) en een S-Tronic update en een volledige kalibratie.

    Alvast hartelijk dank!

    Edit:
    Inmiddels de update bestanden in bezit, de bak (4G1927156D) kan van 0003 naar 0013. De ECU (4G0907551F) is al de laatste versie (0006), ik vraag me alleen af of ik makkelijk zou kunnen upgraden naar 333pk.
    Ook zelf geprobeerd de bak te kalibreren, dit lukte grotendeels, enkel bij Hoofddrukklep en Koppelingskleppen stopt de kalibratie i.v.m. "Veiligheidsredenen".
    Laatst gewijzigd door Chrisz; 11-10-21 om 12:23.
    Audi A6 C7 2011 3.0 TFSI (300pk)
    Audi A4 B6 2004 1.8T - Tuned by JD Engineering (210pk/357nm)
    Audi A3 8P 2004 1.6

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •