Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Maten uitlaatsierstukken facelift

  1. #1
    Bear1982's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    41
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Maten uitlaatsierstukken facelift

    Beste,

    Sinds enige tijd heb ik een klein beetje last van een lekkend uitlaatgeluid. Ik dacht eerst dat dit het flexibel stuk was.
    Om dit op te lossen heb ik een RS6 performance uitlaat (vanaf na de kat) op de kop weten te tikken zodat ik ook het geluid een beetje kan upgraden.

    Bij het vervangen van de uitlaat bleek dat het flexibel stuk niet lek was maar dat een lasnaad van een katalysator was gescheurd.
    Op dit moment is een vriend van me bezig deze uit te bouwen en dit te herstellen aangezien ik op de smeerput nergens goed aan kwam.

    Nu heb ik een pre facelift A6 met S-line achterbumper. Hier zijn vrijwel geen aftermarket diffusors voor. Tenminste niet zonder veel aanpassingen te doen. Voor een standaard bumper of een facelift bumper zijn er wel genoeg opties.

    Om de uitlaat passend te krijgen twijfel ik tussen de volgende opties:
    1) Een originele pre facelift S6 diffusor monteren. En deze dan donker spuiten of carbon-look wrappen.
    2) Een sierstuk laten maken die van dubbel pijps naar een dikkere enkel pijps gaat zodat deze in de standaard bumper past (qua oppervlakte zou dit passen)
    3) Een facelift S-line achterbumper met die rechthoekige sierstukken monteren.

    Zou iemand mij de binnenmaten willen opmeten van de rechthoekige sierstukken van de A6 C7.5 facelift?
    Dan kan ik thuis meten of de pijpjes van een RS6 enigzins hier in passen.

    Alvast bedankt voor de moeite.

    Verstuurd vanaf mijn SM-M515F met Tapatalk

  2. #2

    Standaard Re: Maten uitlaatsierstukken facelift

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bear1982 Bekijk Berichten
    Beste,

    Sinds enige tijd heb ik een klein beetje last van een lekkend uitlaatgeluid. Ik dacht eerst dat dit het flexibel stuk was.
    Om dit op te lossen heb ik een RS6 performance uitlaat (vanaf na de kat) op de kop weten te tikken zodat ik ook het geluid een beetje kan upgraden.

    Bij het vervangen van de uitlaat bleek dat het flexibel stuk niet lek was maar dat een lasnaad van een katalysator was gescheurd.
    Op dit moment is een vriend van me bezig deze uit te bouwen en dit te herstellen aangezien ik op de smeerput nergens goed aan kwam.

    Nu heb ik een pre facelift A6 met S-line achterbumper. Hier zijn vrijwel geen aftermarket diffusors voor. Tenminste niet zonder veel aanpassingen te doen. Voor een standaard bumper of een facelift bumper zijn er wel genoeg opties.

    Om de uitlaat passend te krijgen twijfel ik tussen de volgende opties:
    1) Een originele pre facelift S6 diffusor monteren. En deze dan donker spuiten of carbon-look wrappen.
    2) Een sierstuk laten maken die van dubbel pijps naar een dikkere enkel pijps gaat zodat deze in de standaard bumper past (qua oppervlakte zou dit passen)
    3) Een facelift S-line achterbumper met die rechthoekige sierstukken monteren.

    Zou iemand mij de binnenmaten willen opmeten van de rechthoekige sierstukken van de A6 C7.5 facelift?
    Dan kan ik thuis meten of de pijpjes van een RS6 enigzins hier in passen.

    Alvast bedankt voor de moeite.

    Verstuurd vanaf mijn SM-M515F met Tapatalk
    Hoi,

    Ik heb helaas geen maten voor je van de FL sierstukken. Het moet haast wel passen. Ik heb heb ooit een 3.0 TDI omgebouwd naar een FL achterbumper en daar was nog ruimte voor die dubbele pijp van de RS einddemper. Bij de orginele einddemper met FL sierstukken sluit hij ook niet helemaal mooi aanvolgens mij. Je zal misschien wel een klein beetje moeten slijpen aan de lengte van de pijpjes.

    Optie 1. Dan ben je er alleen met een diffusor nog niet.?! Je zal dan nog sierstukken moeten plaatsen / verlengen aangezien de normale RS 1 ovale sierstuk heeft welke over/voor de einddemper zit en door de diffusor heen komt. Als je de orginele S6 diffusor gebruikt zal je naar 4x rond moeten en naar de juiste plek krijgen?
    Optie 2. Lijkt mij het goedkoopste en snelst.

    Optie 3. De meest dure. :P Aangezien je een complete bumper moet hebben welke waarschijnlijk gespoten dient te worden. Daarnaast zal je de brackets waar de bumper mee aan de auto vast zit allemaal moeten vervangen voor de FL brackets. En je achterlampen sluiten niet voor de volle 100% goed aan bij de vorm van je FL achterbumper. Al vind ik persoonlijk dat het wel mee valt hoe erg dat opvalt. Lampen mee vervangen kan natuurlijk ook .

    Heb hier een paar afbeeldingen misschien heb je er iets aan. Heb eventueel nog meer.

    IMG_20201113_102935.jpgIMG_20210505_173331.jpgIMG_20200804_121328.jpg
    Laatst gewijzigd door tom; 26-10-21 om 21:43.

  3. #3
    Bear1982's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    41
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Maten uitlaatsierstukken facelift

    Bedankt voor je reactie.
    Zeker de foto van de achterkant van de facelift sierstukken heb ik veel aan. De sierstukken van een RS6 zijn volgens mij op dezelfde manier bevestigd.
    Dus aan de bumper i.p.v. aan de uitlaat zelf. Aan de RS6 einddempers zitten ook 2 uitgangen die beide niet rond zijn en samen meer een soort ovaal vormen.
    Op Youtube zie je ook dat een achterbumper van dit model niet zo super eenvoudig te demonteren is aangezien er veel plastic clipjes zitten die lastig losklikken of breken.
    Misschien toch maar iets meer bij de basis blijven dan.

    Ik had wel nog een leverancier gevonden die een S6 diffuser voor een redelijke prijs kan leveren (€360 incl. verzendkosten). Het moet wel uit London komen waardoor ik een beetje huiverig ben voor import kosten. Maar volgens dat bedrijf hadden ze afspraken met de belastingdienst en douane voor internationale klanten en zouden er geen aanvullende kosten zijn.

    Ik zag op marktplaats een stel sierstukken staan die van 1x ovaal naar 2 x rond gaan. Zo heb je best veel bewegingsvrijheid om de sierstukken mooi uitgelijnd te krijgen. Maar die sierstukken zijn zo goedkoop dat ik twijfel over de kwaliteit. Volgens de leverancier was de kwaliteit gewoon goed net zoals de duurdere sierstukken die ze verkopen.


    sier 1.jpgsier 2.jpgsier 3.jpg


    Misschien moet ik eerst de uitlaat eens helemaal monteren om te kijken of er ruimte achter de einddemper is om een sierstuk te plaatsen die van 2x rond achtig (of ovaal) naar 1x rond gaat.
    Weet jij bedrijven die zelf sierstukken doen maken. Leveranciers van standaard sierstukken zie ik wel veel.

  4. #4

    Standaard Re: Maten uitlaatsierstukken facelift

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bear1982 Bekijk Berichten
    Bedankt voor je reactie.
    Zeker de foto van de achterkant van de facelift sierstukken heb ik veel aan. De sierstukken van een RS6 zijn volgens mij op dezelfde manier bevestigd.
    Dus aan de bumper i.p.v. aan de uitlaat zelf. Aan de RS6 einddempers zitten ook 2 uitgangen die beide niet rond zijn en samen meer een soort ovaal vormen.
    Op Youtube zie je ook dat een achterbumper van dit model niet zo super eenvoudig te demonteren is aangezien er veel plastic clipjes zitten die lastig losklikken of breken.
    Misschien toch maar iets meer bij de basis blijven dan.

    Ik had wel nog een leverancier gevonden die een S6 diffuser voor een redelijke prijs kan leveren (€360 incl. verzendkosten). Het moet wel uit London komen waardoor ik een beetje huiverig ben voor import kosten. Maar volgens dat bedrijf hadden ze afspraken met de belastingdienst en douane voor internationale klanten en zouden er geen aanvullende kosten zijn.

    Ik zag op marktplaats een stel sierstukken staan die van 1x ovaal naar 2 x rond gaan. Zo heb je best veel bewegingsvrijheid om de sierstukken mooi uitgelijnd te krijgen. Maar die sierstukken zijn zo goedkoop dat ik twijfel over de kwaliteit. Volgens de leverancier was de kwaliteit gewoon goed net zoals de duurdere sierstukken die ze verkopen.


    sier 1.jpgsier 2.jpgsier 3.jpg


    Misschien moet ik eerst de uitlaat eens helemaal monteren om te kijken of er ruimte achter de einddemper is om een sierstuk te plaatsen die van 2x rond achtig (of ovaal) naar 1x rond gaat.
    Weet jij bedrijven die zelf sierstukken doen maken. Leveranciers van standaard sierstukken zie ik wel veel.
    Hoi,
    Ik heb zo geen adres voor je. Het verwijderen van de bumper zelf stelt niet zo veel voor. binnen 5 minuten is hij er af. Ik heb meerdere keren achter bumpers verwijderd van de A6 C7 nog nooit problemen gehad met afbreken / afscheuren van clipjes.

    Mocht je voor alleen een diffusor vervangen gaan. Dan is het denk ik het makkelijkste om de uitlaat te plaatsen en dan vanaf de einddemper nieuwe standaard 4x rvs pijp (60mm diameter bijv) er op te lassen en uit te lijnen. Dan kan je daarover elke sierstuk schuiven welke je mooi vindt.

    Gr.
    Laatst gewijzigd door Freemann; 31-10-21 om 09:44.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •