Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Aandrukrol multiriem komt los, 3.0TDI

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.065
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Aandrukrol multiriem komt los, 3.0TDI

    Zoals er op Facebook tegenwoordig diverse groepjes zijn, is er ook eentje over de A6 C7. Omdat ik zelf nu al 7 jaar naar volle tevredenheid dergelijke wagen heb, komen gesprekken hier al eens voorbij. Vaak in het Duits en dat is zo mijn specialiteit niet zonder Google Translate.

    Wat ik daar al enkele malen zag voorbij komen is het loskomen van een aandrukrol van de multiriem denk ik. Dat schijnt al meer dan tien jaar lang een Audi kwaaltje te zijn. Noch bij m'n garagist, noch hier dat verhaal al vernomen.

    Is dat echt een kwaaltje en kan zoiets voorkomen worden?
    Tegenwoordig gebruik ik die auto 's zomers bijna enkel nog om verre verplaatsingen te maken. Sinds de hoge brandstofkosten vaak met de speedbike in de buurt.

    Nu goed, men probeert wat voorzieningen te treffen om in "heuttepeteuttere" niet stil te komen staan met een ernstig defect.

    Wat vinden jullie?
    Laatst gewijzigd door raverke95; 05-07-22 om 15:16.
    Audi A6 4G 3.0TDI BIT. ACC, AAS, Standverwarming en meer van dat lekkers. Een A3 8V 1.6TDI met ACC Muisgrijs handbak van het vrouwtje .
    4 rings 4 ever

  2. #2
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    994
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Aandrukrol multiriem komt los, 3.0TDI

    Ik heb in de 4jr dat ik mn C7 3.0Tdi had (2014 ; 204pk getuned naar 300pk) en 100k km's een keer een multiriem gehad die er niet lekker op liep (Bosch), direct een Conti riem op gelegd en het probleem was over .. wellicht was het zoiets??

    Verstuurd vanaf mijn SM-G715FN met Tapatalk
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.065
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Aandrukrol multiriem komt los, 3.0TDI

    Het zal dus nogal meevallen blijkbaar. Er wordt in Duitsland natuurlijk anders gereden dan in België en Nederland...

    Heb dik 160.000 km op de teller en voorlopig nog niks speciaals meegemaakt. Preventief distributiekettingspanner vervangen in garantie, maar bleek uiteindelijk iets totaal anders te zijn wat ratelde. Wel de verbeterde spanner nu...

    Maar goed, lekker doorrijden dus.
    Audi A6 4G 3.0TDI BIT. ACC, AAS, Standverwarming en meer van dat lekkers. Een A3 8V 1.6TDI met ACC Muisgrijs handbak van het vrouwtje .
    4 rings 4 ever

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •